Jarl-Erik Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Hei, jeg er en blivende student og har dermed ikke noen stor kapital Jeg har en Acer PC med HDMI utgang, og en gammel Panasonic TV med bare Scart. Det jeg lurte på, er om det er mulig å få kjøpt en eller annen slags converter, slik at jeg slipper å måtte kjøpe en ny TV når pengene nå blir en slik mangelvare? Hadde vært herlig med en slik converter iallefall håper på raske svar og takk på forhånd Endret 30. juni 2009 av Jarl-Erik Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 HDMI sender ut digitale signaler, Scart tar imot analoge. Noko direkte overgang finnes ikkje. Skal noko sånt fungere må du ha ein converter ja, men dei kan fort koste ganske mykje. Du har ikkje ein S-Video-utgang på PC-en vel? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvis pcen har VGA(Som de fleste bærbare har) så kan du på Biltema få kjøpt en VGA->Scart kabel. Det skal nok løse problemet ditt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Er vel ikkje noko signal i VGA-porten som Scart-inngangen kan ta imot? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvordan ledningen fungerer rent teknisk har jeg ikke peiling på men har blitt informert om at kabelen jeg nevner fra Biltema faktisk skal fungere. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvordan ledningen fungerer rent teknisk har jeg ikke peiling på men har blitt informert om at kabelen jeg nevner fra Biltema faktisk skal fungere. Skal fungere eller fungerer? Eg trur den vil fungere endre veien, frå Scart til VGA, men ikkje omvendt. Lenke til kommentar
Jarl-Erik Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 HDMI sender ut digitale signaler, Scart tar imot analoge. Noko direkte overgang finnes ikkje. Skal noko sånt fungere må du ha ein converter ja, men dei kan fort koste ganske mykje. Du har ikkje ein S-Video-utgang på PC-en vel? Jeg vet ikke :/ PC'en er en Acer Aspire 5290G - hva tror du? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Bøy deg ned og studér sida på den, beveg deg 360 grader rundt PC-en og sjå etter ein av desse to: Endret 30. juni 2009 av Zeph Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Skal ikke si meg for sikker på noe,bare hørte at den fungerte som den skulle. Kan prøve den selv i kveld eller i morgen og så gi tilbakemelding på det. Lenke til kommentar
Jarl-Erik Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Bøy deg ned og studér sida på den, beveg deg 360 grader rundt PC-en og sjå etter ein av desse to: Jeg ser en gul inngang - den er lik den øverste av de på bildet. Skal ikke si meg for sikker på noe,bare hørte at den fungerte som den skulle. Kan prøve den selv i kveld eller i morgen og så gi tilbakemelding på det. Takk, vi får krysse fingrene ;D Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ser en gul inngang - den er lik den øverste av de på bildet. Då kan du ganske sikkert bruke den. I så fall treng du ein S-video-kabel samt ein Scart-kontakt med S-video-inngang. Lenke til kommentar
Jarl-Erik Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ser en gul inngang - den er lik den øverste av de på bildet. Då kan du ganske sikkert bruke den. I så fall treng du ein S-video-kabel samt ein Scart-kontakt med S-video-inngang. Så det jeg trenger er en S-video-kabel som skal gå fra pcen, til en scart kabel som går til TV'en? og Scart kabelen har en S-video-inngang i andre enden? Virker kanskje idiot, men vil forsikre meg om at jeg har forstått deg rett Lenke til kommentar
Jarl-Erik Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg ser en gul inngang - den er lik den øverste av de på bildet. Då kan du ganske sikkert bruke den. I så fall treng du ein S-video-kabel samt ein Scart-kontakt med S-video-inngang. Jeg kom også til å tenke på, hva med lyden? Den vil vel nå komme fra PC'en? Isåtilfelle, hva må jeg gjøre for å overføre lyden, i tillegg til bildet, fra PC'en til TV'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå