Truster Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Hei, Igår fikk jeg en rar problem blå skjerm med: *** Hardware Malfunction Call your hardware vendor for support *** The system has halted *** Jeg restarta datan men det skjedde hele tiden. var på datan max 2-5 minutter. Leste på nettet om å sjekke RAM osv. Men jeg har ikke forandret noe i det hele tatt. Så kom problemet. + skjermen får sånne gule striper på seg noenganger. Og når jeg booter up datan så kommer rare farger fram noenganger. Så jeg tror det er noe problemer med skjermkortet. Men fant ikke noe om problemet med skjermkortet og den "meldingen". Så kom hit for å prøve å få litt hjelp med dette. ( + når jeg starter spill så får jeg den meldingen raskere enn vanlig ) Jeg kan bruke datan på "Safe Mode" men kommer sånne gule striper fortsatt noenganger. + fant ut at hver gang den krever god grafikk kort så klikker den. så antar at det er nok skjermkortet som har problemer. For eksempel da jeg tok av Aero Glass på pcen (effekter) så går den helt greit. Men om jeg begynner å starte spill ( av all slags typer) så dør den.. Endret 30. juni 2009 av Truster Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Dette kan like så godt være en driverfeil som hardware feil. (Selv om hardware feil virker mest logisk siden problemet også oppstår ved booting) Det hadde vært fint om du kunne gi meg litt mer informasjon om hvilken type data du har. (Hvilket skjermkort, hovedkort, RAM, CPU, Strømforsyning, "Laptop eller stasjonær?") Gi meg litt flere opplysninger så kan jeg kanskje prøve å hjelpe deg mer :=) Lenke til kommentar
Truster Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) NVIDIA GeForce 8400 GS Hewlett-Packard HP Compaq dc7600 Small Form Factor RAM: 2047 Mb (1 Gb DDR2-667 DDR2 SDRAM x2) Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200) Jeg får strøm via strømkabel. Det er en selvbygget Stasjonær ( Er ikke jeg som bygde den så jeg vet ikke så mye om data ) Jeg prøvde å formatere datan men den har fortsatt samme problem. Og jeg forandret ikke på noe som helst så døde den igår:P Jeg kan bruke datan til MSN, Internett osv. Men hvis jeg prøver å spille noe som helst spill så klikker den og får den meldingen eller så får den en popup at skjermkortet ble stoppet og restart bla bla. Jeg tok og forandret Bios til default for å sjekke om det virket før jeg formaterte men er helt det samme. Og takk for at du tar deg tid og prøver å hjelpe meg Endret 30. juni 2009 av Truster Lenke til kommentar
kaspertiltnes Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Hei, du vil i det fleste tilfellene få den feilmeldingen ved minnefeil, prøv å test 1 og 1 av minnebrikkene dine og se om du fortsatt får fremm feilmeldingen Sjekk også at grafikkortet ditt er støttet under de evt spillene da det ikke er et gamingkort, og sansynligvis vil vere ett bare. minimum i de fleste spill i dag. Endret 30. juni 2009 av kaspertiltnes Lenke til kommentar
Truster Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) spiller ikke så veldig storkrevende spill egentlig. Wow virket for eksempel helt greit på den helt til nå Har brukt den over 2 år ell no sånt. Og har aldri hatt noe problem med spillene jeg bruker datan til før nå Skal teste det ut Endret 2. juli 2009 av Truster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå