Gå til innhold

Renderfarm - hvilket oppsett er best?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Er det noen som har noen forslag til hva slags hardware det bør være i en renderfarm?

Tanken er at det skal stå i et rack, med minst 5 maskiner. Drømmen er å ha åtte kjerner i hver maskin, men hvis det er økonomisk lønsomt så kanskje gå for quad core.

Er det noen som har erfaring med dette?

Programvaren som skal brukes er Rhinoceros med Vray, og Vrays Distributed Render.

Maskinene vi har akkurat nå er 32-bit Windows XP maskiner, i en salig blandig av quad core, dual core, og noen centrino D, alt Intel.

Hvis man kjøper nye maskiner har jeg kunnet lese meg fram til at man helst bør holde alt i enten 32-bit eller 64-bit, og enten XP eller Vista.

Kom gjerne med innspill på hvordan en sånn maskin kan settes sammen. Trenger man bare en kraftig prosessor, eller skal man ha et kraftig grafikkort og minst 4 GB RAM også?

kyrresu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det står noe her: http://www.nvidia.com/page/workstation.html

Om programmene støtter Nvidia Tesla ville jeg tro et Tesla kort hadde vært topp.

Bruker selv SolidWorks 2009 PhotoView360 siden jeg ikke finner noe støtte mellom SolidWorks 2009 og Maxwell.. :wallbash:

Photoview 360 bruker dog ca. 20-30min på en enkel modell på høyeste kvalitet i 1020x1080 med en Nvidia 8800GT og en gammel 2.8GHz Intel 2-kjerne fra 2005.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...