Gå til innhold

et spørsmål ang. surround annlegget fra dynavoice

Anbefalte innlegg

4 x f6 og en center høytaler,

på en HK 255 , hvor høyt kan det egentlig spilles, hvis jeg ikke tar helt feil så går den forsterkeren fra -90 til +10

spiller på -5 uten problem, men da er det bare 15 hakk opp til max ...

hvor går grensa, hva ryker først hvis noe i det hele tatt skal ryke?

har sprengt et par høytalere før, men det var i min ungdom , og med ganske hard spilling..

spiller med bass på +3 og diskant på 0 på forsterkeren,

er kun spil inn 30-35 timer også.. men er det en regel for hvor hva jeg må passe meg for, er det i det hele tatt et svar på spørsmålet mitt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 x f6 og en center høytaler,

på en HK 255 , hvor høyt kan det egentlig spilles, hvis jeg ikke tar helt feil så går den forsterkeren fra -90 til +10

spiller på -5 uten problem, men da er det bare 15 hakk opp til max ...

hvor går grensa, hva ryker først hvis noe i det hele tatt skal ryke?

har sprengt et par høytalere før, men det var i min ungdom , og med ganske hard spilling..

spiller med bass på +3 og diskant på 0 på forsterkeren,

er kun spil inn 30-35 timer også.. men er det en regel for hvor hva jeg må passe meg for, er det i det hele tatt et svar på spørsmålet mitt ?

Bruk ørene. Når lyden ikke er ren lenger betyr det at forstekeren begynner å forvrenge. Når den mister kontrollen øker risken for avbrenning av høyttalere. Det er gjerne diskantelementer som ryker først.

Hvis forsterkeren kjøres i forvrengning over lenger tid kan den også ryke.

Selv har jeg aldri klart å sprenge høyttalere i hjemmekinosammenheng. Ørene overgir seg lenge før det ;)

Endret av Junkers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det er forskjellig fra oppsett til oppsett, fra innstilling til innstilling, hvor høyt du kan spille. Jeg er enig med "Junkers", du hører når det er fare på ferde og da er det ikke verre enn å skru ned. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...