Snexyboy Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hei! Er en 13 år gammel gutt, som er ute etter å trene opp HELE overkroppen. Bena mine er veldig veltrente, spiller fotball..... Det jeg er ute etter er et treningsopplegg, på 3 dager i uka som bygger opp overkroppen min. er ikke sikker på hva jeg har av vekter, men vil helst slippe treningsstudio(kan få tilgang siden moren min jobber på et) Kunne noen hjulpet meg med dette? Lenke til kommentar
opijo Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Stronglift 5x5, hvis du har tenkt å trene opp overkroppen med vekter så må du også trene opp beina, fotball og styrketrening er to forskjellige ting. Og du kunne aldri ha sammenlignet fotball trening (bein trening) med styrke bein trening hvis du skjønner. Stronglift med manualer: http://stronglifts.com/stronglifts-dumbbel...sing-dumbbells/ Stronglift med hantel: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/ Et tips fra meg, du burde egentlig ikke drive med styrkeprogram når du er 13 år, hvis du vil så gjerne begynne så burde du kjøre noen økter med lette fri vekter. Kan anbefale knebøy, begynn lett og bygg deg oppover. Endret 30. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
Snexyboy Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Stronglift 5x5, hvis du har tenkt å trene opp overkroppen med vekter så må du også trene opp beina, fotball og styrketrening er to forskjellige ting. Og du kunne aldri ha sammenlignet fotball trening (bein trening) med styrke bein trening hvis du skjønner. Stronglift med manualer: http://stronglifts.com/stronglifts-dumbbel...sing-dumbbells/ Stronglift med hantel: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/ Et tips fra meg, du burde egentlig ikke drive med styrkeprogram når du er 13 år, hvis du vil så gjerne begynne så burde du kjøre noen økter med lette fri vekter. Kan anbefale knebøy, begynn lett og bygg deg oppover. Skjønnner, men jeg skal bare trene sånn at jeg får litt mere synlig sixpack en det jeg har nå, litt større armer kanskje, og styrke i rygg+ brystkassa litt større. Jeg har fine lår og leggmuskler, må jeg trene de hvis jeg trener overkroppen altsa?:O Beklager, men jeg skjønner ikke så mye aav det som sto der, kan du forklare litt kort for meg? takk for hjelp, håper du kan svare på det ovenfor=) Lenke til kommentar
opijo Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Jeg har fine lår og leggmuskler, må jeg trene de hvis jeg trener overkroppen altsa?:O Ja! - Beste valget er å kjøre knebøy. Endret 30. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
Snexyboy Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg har fine lår og leggmuskler, må jeg trene de hvis jeg trener overkroppen altsa?:O Ja! - Beste valget er å kjøre knebøy. oki det trener også overkroppen?=O Lenke til kommentar
opijo Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ja knebøy trener hele kroppen. Men hvis du bare er på jakt etter å trene brystet eller armene så burde du finne noen par øvelser som trener de musklene. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Et tips fra meg, du burde egentlig ikke drive med styrkeprogram når du er 13 år, hvis du vil så gjerne begynne så burde du kjøre noen økter med lette fri vekter. Hvorfor det? Forskning ivser at styrketrening er trygt for barn helt ned i 6-års aldreren Lenke til kommentar
HValder Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Et tips fra meg, du burde egentlig ikke drive med styrkeprogram når du er 13 år, hvis du vil så gjerne begynne så burde du kjøre noen økter med lette fri vekter. Du er 14 år, kva er forskjellen på deg og ein 13-åring? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Puberteten? I 13-16 års alderen er jo den perioden kroppen forandrer seg mest på, og har du kommet tidlig i puberteten og er 14, vil det være ganske stor forskjell på en 13åring som enda ikke har hår på tissen. Nå vet jeg jo ikke hva som er tilfellet her, men who knows? EDIT: Men uansett er det vell trygt for små barn å trene styrke? (se linken lengre oppe i tråden) Endret 5. juli 2009 av Larshl Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 I 13-16 års alderen er jo den perioden kroppen forandrer seg mest på, og har du kommet tidlig i puberteten og er 14, vil det være ganske stor forskjell på en 13åring som enda ikke har hår på tissen. Hvorfor begynte du å blande inn hår og tiss og helle pakken? Jaja, styrke er den trygeste sporten faktisk, men alt må gjøres med riktig teknikk. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Fordi det er tydlige tegn på puberteten ^^ Men hele poenget er jo at kroppen forandrer seg mye, og av den grunn kan det være stor forskjell på en 13- og en 14åring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå