Ruudel Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hei! Har planer om å kjøpe meg et stereo-anlegg til bruk innen TV/film og musikk. Har da en subwoofer fra før av som jeg lurer på om det er mulig å bruke sammen med det evt. nye anlegget. Subwoofern min Er ikke interessert i 5.1/7.1 surround, kun to golvhøyttalere, subwoofern + det som trengs av forsterker til å drive alt sammen. Legger heller litt ekstra penger i en god forsterker enn veldig dyre høyttalere, prisklasse ligger vel rundt 5-10 tusen. Kan hende det er mulig å strekke seg litt lenger hvis det kreves. Noen som har noen tips å komme med? Takker for svar. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hei! Har planer om å kjøpe meg et stereo-anlegg til bruk innen TV/film og musikk. Har da en subwoofer fra før av som jeg lurer på om det er mulig å bruke sammen med det evt. nye anlegget. Subwoofern min Er ikke interessert i 5.1/7.1 surround, kun to golvhøyttalere, subwoofern + det som trengs av forsterker til å drive alt sammen. Legger heller litt ekstra penger i en god forsterker enn veldig dyre høyttalere, prisklasse ligger vel rundt 5-10 tusen. Kan hende det er mulig å strekke seg litt lenger hvis det kreves. Noen som har noen tips å komme med? Takker for svar. Brukt, som feks dette gir valuta for pengene, løp og kjøp: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17800354 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Den subwooferen er beregnet for biler og vil høyst sannsynlig ikke gi særlig god lyd i et vanlig lytterom. Dessuten er det ikke lett å finne forsterkere med utgang for passive subwoofere. Jeg vil avskrive tanken om å bruke subwooferen din med en gang, desverre. Her er et alternativ: Forsterker: Harman/kardon HK3390 Høyttalere: Jamo S506 Subwoofer: XTZ 99 W10.6 Endret 6. juli 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Ruudel Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Takker for forslag fLeReK Jeg har dog sett meg ut en litt annen forsterker, link til den: Harman/Kardon HK 980 Vil denne også fungere godt sammen med de høyttalerene og subwooferen du foreslo? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jada, den er vel så bra, om ikke bedre. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Hakket bedre pris på HK980 hos multicom: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10570374 Utrolig strømsterk forsterker til den prisen. *edit* leif Endret 7. juli 2009 av Rallare Svensson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå