Gå til innhold

Høyttalere og forsterker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har planer om å kjøpe meg et stereo-anlegg til bruk innen TV/film og musikk. Har da en subwoofer fra før av som jeg lurer på om det er mulig å bruke sammen med det evt. nye anlegget.

Subwoofern min

Er ikke interessert i 5.1/7.1 surround, kun to golvhøyttalere, subwoofern + det som trengs av forsterker til å drive alt sammen. Legger heller litt ekstra penger i en god forsterker enn veldig dyre høyttalere, prisklasse ligger vel rundt 5-10 tusen. Kan hende det er mulig å strekke seg litt lenger hvis det kreves.

Noen som har noen tips å komme med?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har planer om å kjøpe meg et stereo-anlegg til bruk innen TV/film og musikk. Har da en subwoofer fra før av som jeg lurer på om det er mulig å bruke sammen med det evt. nye anlegget.

Subwoofern min

Er ikke interessert i 5.1/7.1 surround, kun to golvhøyttalere, subwoofern + det som trengs av forsterker til å drive alt sammen. Legger heller litt ekstra penger i en god forsterker enn veldig dyre høyttalere, prisklasse ligger vel rundt 5-10 tusen. Kan hende det er mulig å strekke seg litt lenger hvis det kreves.

Noen som har noen tips å komme med?

Takker for svar. :)

Brukt, som feks dette gir valuta for pengene, løp og kjøp:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17800354

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Den subwooferen er beregnet for biler og vil høyst sannsynlig ikke gi særlig god lyd i et vanlig lytterom. Dessuten er det ikke lett å finne forsterkere med utgang for passive subwoofere. Jeg vil avskrive tanken om å bruke subwooferen din med en gang, desverre.

Her er et alternativ:

Forsterker: Harman/kardon HK3390

Høyttalere: Jamo S506

Subwoofer: XTZ 99 W10.6

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Takker for forslag fLeReK :)

Jeg har dog sett meg ut en litt annen forsterker, link til den:

Harman/Kardon HK 980

Vil denne også fungere godt sammen med de høyttalerene og subwooferen du foreslo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...