Gå til innhold

Hvilke Linux-distroer bruker du?

NB. Les første innlegg i tråden før du stemmer.  

236 stemmer

1. 1. Hvilke Linux-distroer bruker du?

• Ubuntu
      159
    • Arch
      48
    • Debian
      37
    • Fedora
      29
    • Mint
      27
    • Kubuntu
      26
    • Xubuntu
      19
    • Gentoo
      13
    • openSUSE
      11
    • Slackware
      10
    • Puppy
      9
    • Red Hat
      7
    • FreeBSD
      6
    • Damn Small
      7
    • Mandriva
      5
    • CentOS
      5
    • Crunchbang
      6
    • Knoppix
      6
    • MythBuntu
      4
    • Moblin
      3
    • Tiny Core
      2
    • Dracolinux
      2
    • Ubuntu Studio
      3
    • PCLinuxOS
      2
    • Xandros
      1
    • Vector
      1
    • Linpus
      1
    • PC-BSD
      1
    • Dreamlinux
      1
    • Zenwalk
      1
    • Slitaz
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som manglet noen alternativer: Nå er de lagt til så dere kan stemme.

Redigert:

Totalt antall stemmegivere: 60

Totalt antall avkrysninger: 122

Det ser dermed ut som hver stemmegiver i gjennomsnitt krysser av for ca 2 distroer.

Redigert:

De tre på topp hittil er:

1. Ubuntu med 42 av 62 stemmer (~68%)

2. Arch med 19 av 62 stemmer (~31%)

3. Debian med 13 av 62 stemmer (~21%)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Ubuntu på begge de stasjonære og Fedora på den bærbare maskinen. Jeg vurderer å bytte fra Fedora til Ubuntu på den bærbare rett og slett fordi deb-pakkeformatet ser ut til å bli mest utbredt, stort fokus på usability (som vil være bra for upstream-prosjektene - ikke bare Ubuntu) og pga. en rekke "quirks" i form av acpi-support-pakken - selv om pm-utils begynner begynner å oppføre seg pent med sær maskinvare (og inkluderer nødvendige "quirks-skript").

På serveren bruker jeg FreeBSD. Bytter jeg til noe annet, så er det antakeligvis OpenSolaris. (Desverre så er mangelen på PCI-E svært alvorlig for en filserver med Gb-Ethernet, så maskinvaren er i grunn moden for utbytting)

Lenke til kommentar

Føler meg litt "noob" etter 3 år på linux og Ubuntu installert... Distrohoppet litt for et halvt år tilbake, men hverken Fedora eller PC-LinuxOS + mangle fler passet meg noe særlig. Likte dog "Mint Fluxbox" meget godt og har brukt det en del:)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Ubuntu fast på min stasjonære og Debian på stort sett alt jeg setter opp av servere. Den bærbare har kjørt Win7 beta siden desember, men siden versjonen jeg har nå går ut i dag tenker jeg at den blir satt tilbake til Ubuntu, som den hadde før.

Lenke til kommentar

Bruker Kubuntu på denne pcen, så bruker jeg Ubuntu på den bærbare. Mer trenger jeg ikke ;) Men tenkte for moro skyld prøve ut nye Fedora, har bare ikke kommet så langt enda...

KDE 4.2.2 med gnome-do-dock fungerer veldig bra, ser bra ut. Kdesvn FTW ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Har en laptop med Ubuntu 9.04 hjemme, men så liker jeg å sammenligne distroer og generelt forskjellige OS, så det varer vel ikke lenge før jeg tester en ny en igjen tenker jeg. Men ettersom det er Ubuntu jeg har vært mest borti, i og med at det finnes flest "How-to's" for de av oss som er helt ferske, så gikk min stemme der. =)

Lenke til kommentar

Går stort sett i Debian-baserte dostroer her ... Debian, Xandros, Mint og Ubuntu for øyeblikket.

Liker også å se hvordan andre store distroer alla openSuse, Mandriva, Fedora, etc. gjør det via live-CD.

Vurderer stadig å leke litt med Arch for å få mer erfaring rundt Linux generelt, er jo bare å starte egentlig ... laster ned Arch og VirtualBox as we speak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...