Gå til innhold

BK: Linjer i landskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut i fra teksten er det vanskelig å forstå hva du vil med bildet. Hvis du mener at mastene ødelegger landskapet, hvorfor tar du da bilde av dem?

Ellers er det lett for øyet å følge trådene som kommer inn fra høyre og som svinger og forsvinner inn i bildet. Det er litt stilig.

boos

Lenke til kommentar

Når jeg så dette først, tenkte jeg at hadde bare hovedmotivet uten ledningene vært mer spennende ville bildet ha vært mye bedre siden det da viste tydligere hvor mye flott natur ledningene ødela.

Så tenkte jeg som Boos at ledningene i seg sjøl faktisk løfter bildet litt med sine linjer, og da er det fint at de er der.....

Blir ikke helt klok på hva jeg synes om dette bildet, men føler nok at det kanskje hadde blitt bedre om enten solnedgangen var mer spektakulær (og dermed viser at ledningen ødelegger fantasike bilder) eller at ledningene var brukt i et mer spennende perspektiv (helt nærme, nedenfra??) og dermed fikk mer preg av å være hovedmotiv.

Som det er nå, blir det kanskje verken fugl eller fisk.

Lenke til kommentar

Om du hadde brukt strømlinjene på en måte som gjorde det mer delikat hadde det blitt et lekrere bilde, men da ville det jo samtidig blitt litt sånn hyklerisk å skulle bruke samme bildetekst om du skjønner... :thumbup:

Føler vel egentlig at du kanskje kunne gjort litt mer med motivet, strengt tatt...

Om jeg selv skulle påpeke hvor intenst jeg hater strømlinjer og stolper i landskap , ville jeg funnet det aller vakreste punktet å fotografere, tatt bildene slik jeg ville de skulle være.

Uten å tenkt på forstyrrende elementer rundt, da ville det på en bedre måte (føler jeg) kommet fram hvor stygge slike ting er.

Men det er nå bare meg :whistle:

Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen! :D

Ser at mange av dere ikke skjønner hva jeg vil med bilde, noe som jeg forstår. For hovedpoenget var for meg å kunne lage et fotografi der jeg har brukt det jeg hater mest, som en del av kompen. Resultatet ble da faktisk at jeg brukte ganske så mange komposisjonsregler; rule of third, diagonal og faktisk en aldri så liten skrudd L-komp.

Bildet ble, som jeg selv ser, ikke det aller beste. Men alikevel spennende nok til å poste for å høre hva dere synes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...