Danjaco Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Hei Har et problem med min stasjonære pc En netshop pc med intel 8400 @ 3ghz (uklokket) 8800 GT skjermkort x38 foxconn hovedkort 4gb ram windows 7 64-bit Når jeg skrur på pcen om morgenen er den fin i ca 5 min, så henger den seg og farger og alt blir helt forvrengt. Slår pcen av og på og rare streker, tegn og farger kommer opp under bios delen av oppstart, deretter når windows tar over kommer det opp horisontale streker over skjermen, oppløsningen satt til 600x800 og skjermkortet har blitt "disable" med device status: Windows has stoppet this device because it has reported problems (Code 43) Søkte opp denne feilen og så den skyldes vanligvis driver problemer, så jeg oppdaterte nvidia driverne til nyeste uten at det hjalp. Pcen har fungert 1-2mnd helt uten problemer før denne feilen oppstod. Skjermkortet har jeg sjekket og er ikke for varm, samme gjelder prosessor. Pcen kan starte fint etter 15 "restarts" men klikke etter 2min. Hvis den starter fint og klikker stopper hele systemet, men hvis den er "klikk" fra start av kan jeg bruke systemet. (men ser selvfølgelig svært lite) Jeg kan nå holde på å slå av og på pc'en en times tid uten at det hjelper.Men hvis jeg stikker og for eksempel spiller en runde tennis, tar et bad og kommer tilbake etter 4-5 timer og slår på pcen igjen kan den være helt fin de 5-6 timene jeg har den på før jeg går til sengs. Prøve å runde det av der med et par spørsmål: - Kan windows drivere/Program skape styggheten i bios delen? - Kan skjermkortet ha blitt for varmt en gang og skape problemer innimellom? (eller ville det da mest sannsynlig vært helt ødelagt,det har jo vært svært varm de siste dagene) Oppdatering Løsning: defekt skjermkort mvh Dan Endret 7. juli 2009 av TheGreatOne Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Du har et Geforce 8800 kort, så hvis det er ca 2 år gammelt og du får rare farger og streker før Windows begynner å laste, er det nok 95% sjanse for at kortet er gåent, dessverre. Har lest her i Skjermkort forumet at mange 8800 kort dør etter ca 2 år, og det er nok det som skjer med ditt skjermkort også. Er redd for at den eneste uveien du har er å kjøpe nytt skjermkort. Men som sagt, tror nok at kortet er gåent. Lenke til kommentar
Danjaco Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Ja nå har den blitt enda dårligere også, blir å sende den inn, fant også en annen post hvor personen hadde fått samme feil med samme hovedkort som meg, så enten er hovedkortet eller skjermkort dårlig, så blir å sende den inn. Takker for svar --- Dan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå