Sutekh Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Her er et kit som FotoVideo selger: http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=98675 Jeg er enig i det som tidligere ble nevnt at det er bedre å satse på 18-105 VR (selv om 18-135 ikke er noe dårlig objektiv, jeg bruker mitt eksemplar fra tid til annen selv, og nå på sommeren tar det ypperlige bilder). Alternativt en dobbelpakke med 18-55 VR og 55-200 VR. Da får du større brennviddeomfang, men du må være forberedt på å bytte objektiv oftere. Når det gjelder 350Den din (jeg tok en titt på den andre tråden), så kan det være verdt å ta kontakt med selger. Spørs litt når du har kjøpt det, men som det blir nevnt så er det 5 års reklamasjonsfrist på speilreflekskameraer. Og har det vært utsatt for påkjenninger (fukt, fall etc.)? Jeg så ikke at du nevnte noe om det i den andre tråden. Alternativt, hvis du har optikk du er fornøyd med så tror jeg jeg vil anbefale å bare kjøpe et 40D-hus uten optikk. Hvis du derimot bare har 350D med kitobjektiv, så er det egentlig ingen grunn til å være merkeloyal. Ellers ville jeg ikke ignorert hverken Pentax eller Olympus. Olympus E-520 går det vel an å få til en god pris nå som E-620 er lansert, og jeg blir ikke overrasket om Pentax K20D (et nydelig kamera) faller en del i pris nå som K7 er lansert. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Her er noen ISO 3200 eksemplarer som er meget bra, dog er de tatt med Canon 50D, det skulle jo være elendig på høy ISO leste jeg et sted? Men da uttalt og vedtatt av noen Nikongutter som aldri har skutt et bilde med 50D eller canon for den saks skyld. Men jammen visste de mye om Canon 50D, ja mye mer enn jeg selv som har et 50D Hvor har "Nikongutter" sagt at det er "elendig" på høy ISO? Kan du faktisk oppgi hvor du tar det fra, eller bare finner du på ting som du tydeligvis har for vane å gjøre? Det er ikke langt fra elendig (det er markant bedre enn min egen D80, f.eks.). Men det må være lov å påpeke at det er marginalt svakere enn både sin forgjenger og sine nærmeste konkurrenter uten at du skal ta det personlig. Hehe, les hva du skriver selv: "Det (50D) er ikke langt fra elendig..." Men vennligst vis meg bedre bilder enn de jeg linket til lenger opp på høy ISO og bevegelig mål tatt med et tilsvarende hus. Og hvis du seriøst mener at de bildene er "elendige" da ber jeg deg pent forklare hva som er "elendig" og bedre på de tilsvarende tatt med andre hus. Neida jeg tar det ikke personlig, men å si at 50D er nesten "elendig" er noe vel drøyt og lite seriøst uttalt når man ser hva det leverer ved bruk i virkelighetens verden, dvs i daglig bruk. For min del må du gjerne mene det, men som regel er det du, og ikke jeg, som ber om andres seriøsitet, eller arresterer de for det du mener er mangel på slikt. For å være ærlig så synes jeg de såreste tær finnes som regel blant Nikonfolket, ikke Canonfansen, piper en eller annen et skarve ord om noe negativt pirk (eller spøk og erting) om Nikon er det straks en eller annen av Nikonfansen som reagerer som om det var dødsalvorlig og fornærmende. Dette sagt uten konkret adresse. Mulig jeg har misforstått noe her, men tross alt er det kun kamerahus vi diskuterer, ikke noe levende. Og de aller fleste gangene er det mikroforskjeller man snakker om. Og mulig mitt neste hus blir Nikon, eller noe annet, eller Canon igjen, merket i seg selv betyr ikke noe for meg. Tor Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Alvorlig talt Tor, du må jo skjønne at det var en skrivefeil? Man skal for øvrig ikke lese så mange av innleggene i 50D-tråden din før det blir vanskelig å ta den påståtte merkenøytraliteten din seriøst. Lenke til kommentar
ThinkerBell Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 For å være ærlig så synes jeg de såreste tær finnes som regel blant Nikonfolket, ikke Canonfansen, piper en eller annen et skarve ord om noe negativt pirk (eller spøk og erting) om Nikon er det straks en eller annen av Nikonfansen som reagerer som om det var dødsalvorlig og fornærmende. Dette sagt uten konkret adresse. Høres nesten ut som at Nikonfolket er mer lik Mac/Apple menigheten. Jeg skal først høre om jeg får fikset på mitt Canon EOS 350D først, og så får vi se hvordan dette utarter seg. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Alvorlig talt Tor, du må jo skjønne at det var en skrivefeil?Jeg skrev først "ikke elendig", skulle endre det til "langt fra elendig", og resultatet sier seg selv Men når jeg leser den posten, så er det rimelig klart at Tor troller, så jeg gidder egentlig ikke å bry meg mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå