Gå til innhold

Er det mulig å sette busen på en xp2400+ til 333mhz?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

formann; 250 FSB er hvertfall ikke noe problem??? Hva f**n for en maskin er det du har???

Ram må klare å holde følge med CPU... Jeg har titt og stadig prøv å sette opp fsb til 166 (333 effektiv) men rammen som skal støtte PC2700 (333) klarer ikke den hastigheten... Så det er nok ikke bare HK som begrenser det nei... CPU, HK og RAM er vel de tingene som avgjør mest... =)

Selv kjører jeg en XP2000 på et ASUS A7V-333 kort... Ram er av merke Twinmos, 512MB PC2700... Og jeg klarer som sagt ikke å kjøre 166 (333 effektiv)

Lenke til kommentar
Det er HK som setter en stopper for hvor høy FSB man kan kjøre, og ikke CPU. Det er selvfølgelig mulig at CPU også sier stop ved et punkt, men det skal litt til tror jeg..  opp til 250fsb er ihvertfall ikke noe problem. :)

Der tar du nok feil. Se f.eks her:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NDUz

En av prosessorene taklet ikke 200Mhz fsb. Selv om de underklokket CPU'en.

"2500+ #3 - Would not run 200MHz FSB at all, no matter the voltage."

"Also, we tried underclocking the CPUs as well while still running an overclocked FSB, but this made no difference in the stability of the 2500+s or the 3000+. "

Lenke til kommentar
Det er HK som setter en stopper for hvor høy FSB man kan kjøre, og ikke CPU. Det er selvfølgelig mulig at CPU også sier stop ved et punkt, men det skal litt til tror jeg..  opp til 250fsb er ihvertfall ikke noe problem. :)

"Also, we tried underclocking the CPUs as well while still running an overclocked FSB, but this made no difference in the stability of the 2500+s or the 3000+. "

Kan være en dårlig stepping på cpuen...

Lenke til kommentar
formann; 250 FSB er hvertfall ikke noe problem??? Hva f**n for en maskin er det du har???

Ram må klare å holde følge med CPU... Jeg har titt og stadig prøv å sette opp fsb til 166 (333 effektiv) men rammen som skal støtte PC2700 (333) klarer ikke den hastigheten... Så det er nok ikke bare HK som begrenser det nei... CPU, HK og RAM er vel de tingene som avgjør mest... =)

Selv kjører jeg en XP2000 på et ASUS A7V-333 kort... Ram er av merke Twinmos, 512MB PC2700... Og jeg klarer som sagt ikke å kjøre 166 (333 effektiv)

Nå har ikke du det mest overklokkevennlige hovedkortet heller da.. :wink:

Du kan fint kjøre separat fsb på ram og cpu.

Gå for Epox eller et nForce hovedkort og en j**lig bra vifte så klarer du sikkert å klokke mer.

Lenke til kommentar

Selve CPU klarer 250FSB+, men man må ha HK og minne som klarer det. Ikke så farlig med minne om man ikke skal kjøre sync, men da er litt av vitsen borte.

Selv så klarer jeg "bare" 225 fsb.. trenger vdd mod for å kommer lenger.

At du ikke klarer 166 FSB er ikke så rart om du ikke har den siste revisjon av kortet.. om så er tillfellet så pass på å bruk siste bios. KT333 er uansett ikke kjent for å kjøre høy FSB.

Jeg er nesten overbevist som det er HK ditt som stopper deg.. og ikke rammen.. Twinmos er ganske god ram, så jeg tror ramen din klarer 180-200 fsb så lenge du øker vdimm litt.

Lenke til kommentar

Dette er en issue med nForce2 kortene og det finnes en enkel løsning på det. Uansett så tilhører det du nevner sjeldenhetene.

Jeg tenkte forresten på Tbred, og ikke barton.. burde kansje ha fått det frem :roll:

Lenke til kommentar

Lemric:

Ser jeg har samme utstyr som deg, og tenker litt på overklokking. Har også prøvd å sette fsb opp til 166, men da fryser pcen. Har jeg noen overklokkingsmuligheter i det hele tatt med det utstyret jeg har?

av7333

xp 2000+

APACER Memory 512MB PC-333 DDR

Lenke til kommentar

Kan slenge på mange vifter, men det hjelper lite... Har vannkjøling med 2 120mm... =)

Hovedkortet skal støtte 166fsb... Eller er det bare et reklametriks mener dere?? :lol: Ram'en skal oxo støtte 166fsb... Men cpu nekter... Får bare beskjed om at jeg har tatt i for mye og må reboote... Har prøvd alt mulig... Volt, underklokke, osv... Ingenting funker...

Lenke til kommentar

Det er en oc side som har en test av ett epox 8rda+ og abit nf7 v.2.0 der de kjører en xp2500 barton med 250 fsb og 8 i multiplier. En simpel VDD mod gjør jobben + noe mer kjøling på NB,SB og mosfet.

Lenke til kommentar
Lemric:

Ser jeg har samme utstyr som deg, og tenker litt på overklokking. Har også prøvd å sette fsb opp til 166, men da fryser pcen. Har jeg noen overklokkingsmuligheter i det hele tatt med det utstyret jeg har?

av7333

xp 2000+

APACER Memory 512MB PC-333 DDR

skal du få satt fsb så høyt, må du unlocke prosessoren, og sette ned multiplier, den prosessoren takler ikke et hopp på 33 mhz i fsb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...