Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppgradere 6"/6.5" komponentsett i bilen?

Zeph

Anbefalte innlegg

Har i dag eit anlegg med:

Dynabel BF0804 4x80W

Peerless Resolution 6.5"

Peerless Resolution 12"

Pioneer DEH-P7000UB

For det første, kan eg behalde forsterkaren eller må den oppgraderasta for å kunne dra eit betre sett? Veit ikkje kva eg er på jakt etter, noko som ligg nokre hakk over dagens komponentsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Subwooferen går på to kanaler, komponentsettet på kvar sin av dei andre. Eg var inne på tanken om Morel eller Focal, utan å ha noko djuptgåande kjennskap til den eine eller andre. Nettsidene til Morel later til å være nede for augeblikket, eg har prøvd i går og i dag utan resultat.

Eg må altså bruke alle fire kanaler til komponentsettet? Då er det jo eit alternativ å kjøpe ein BF0802, lik min, men med 2 kanaler i staden for 4. Slenge subwooferen på den og la 0804-en ta seg av komponentsettet. Eventuelt kaste ut subwooferen, men eg ville heller spander på meg den forsterkaren.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Seas Lotus-settet er et meget godt kjøp, men Morel og Focal har heller ikke dårlige saker i den prisklassen. Stort sett koker det ned til hva DINE ører liker best, men det er kanskje ikke enklest å lytte til alle kandidatene før man tar en avgjørelse. Men om du budsjetterer med f.eks. 3-4000,- til komponentsettet vil du nok ikke bli skuffa uansett hvilke av dem du velger. Gir du oss et pristak, musikksmak, lydpreferanser og hva du savner med det settet du har i dag er det lettere å komme med konkrete anbefalinger. :)

Om du har råd ville jeg kjøpt en 0802 (eventuelt en BF1502) til bassen og brukt BF0804en til komponentsettet ja. Enten brokoblet til to kanaler eller biwiret dersom delefilteret på det nye komponentsettet tillater det. Du kan nok bruke 0804en til et nytt komponentsett pluss sub, men det vil nok uansett bli bedre å få en dedikert forsterker til bassen.

Et annet alternativ kan kanskje være å selge 0804en og kjøpe en BF0756 istedet. Godt med krefter (2x240 + 1x600 watt brokoblet), mindre ledninger og mindre rot :)

BF0756.jpg

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...