Gå til innhold

Heavenly Sword - anbefales!

-iL-

Anbefalte innlegg

bare syns at et slik spill ikke bør køddes med.er en av de best av sjangern.DMC4 er baddass no doubt,har spilt igjennom DMC1-2 og driver med DMC3 special edition. og syns fortsatt DMC4 og Nero er den beste.

dante er rå på alle spilla.spessielt i 4ern..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt rydding av tråden er gjennomført:

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

* Flaming og andre former for personangrep er forbudt.

Husk dette når man poster, det er unødvendig å gå til personangrep, eller kjefte og smelle fordi man er uenig i hva som blir postet.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, send meg en PM dersom det er spørsmål eller kommentarer.

Lenke til kommentar
ja,grafikken er rå den ja..heavenly sword er spill som bør spilles, og drit i kritikern. de har ikke peil på hva som er bra eller ikke.de baserer det de sier utifra det de ser og forståelsen av spillet.

Jeg tror flere kritikere har peil på hva som er bra eller ikke, som regel. Det er jo jobben deres tross alt. Og hva betyr "baserer det de sier utifra det de ser og forståelsen av spillet"?

Min mening er at spillet minner altfor mye om en kjedeligere versjon av God of War, og selv God of War ble litt for likt seg selv i toeren, så det gadd jeg ikke bli ferdig med heller. Helt vanlig combat er helt OK, men jeg blir så lei av Quick Time Events og alt det der, ingen cutscenes var spesielt spennende, og hvorfor trodde utviklerene at jeg vil febrilskt prøve å styre en irriterende pil med den slitsomme kontrollen? Jeg vil si at det beste med spillet er grafikken (bortsett fra at håret til Nariko ser ut som tøyfiller), og det er dessverre ikke nok til å imponere meg.

Dere skal få lov til å elske spillet, men jeg sier bare at jeg ikke begriper hvorfor.

Lenke til kommentar

altså det jeg mener med det,det er det samme som film kritikere det, kritikern sier den og den filmen er bra så leser folk om og så gidder ikke å se den, så er det andre som drar og ser på den og de syns filmen var dritbra.

hvorfor skal alle hack n slash spill skal ta gow i utganspunktet da..jeg vet jo at gow er kickass,men likavæl. det er jo helt annet enn gow eller DMC for eksempel...det med den pila skal jeg være enig i. men så sjekka jeg på forums så jeg måtte brule motion styrelsen.altså du tilter kontrollern dit du vil pilen skal..

altså man har jo egne meninger om alle spill. men så er det flere som liker et spill mere enn andre.sann er det bare.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar

Jeg orket ikke lese innlegget over meg da det var helt forferdelig, men jeg kan vel si at som en nyklekket Playstation 3 eier er Heavenly Sord ett av de spilene som skal først inn i hylla sammen med Metal Gear Solid 4, Uncharted og Killzone 2. Det er sjeldent jeg kjøper hack'n slash spill, så det blir flott med litt forandring, uansett hvor lunkent det måtte være.

Lenke til kommentar
hvorfor er innlegget så latterlig da?

det jeg sier der er jo bare fakta.

det er mange innlegg her på diskusjon som er helt på trynet men jeg går ikke rundt og nevner det at er helt på trynet:p

Nå skrev han vel at innlegget var helt forferdelig, og ikke latterlig. Det han mener er nok at det er bortimot umulig å forstå hva du mener med det du skriver. Altså følg bedre med i norsktimene.

Og før at noen finner feil i mitt innlegg, nei er ekspert på norsk rettskriving.

Lenke til kommentar
hvorfor skal alle hack n slash spill skal ta gow i utganspunktet da..jeg vet jo at gow er kickass,men likavæl. det er jo helt annet enn gow eller DMC for eksempel...det med den pila skal jeg være enig i. men så sjekka jeg på forums så jeg måtte brule motion styrelsen.altså du tilter kontrollern dit du vil pilen skal..

Jeg sier ikke at GoW er utgangspunktet mitt i et H&S-spill, om det er det du mener, for du skriver litt utydelig. Jeg sier at det er altfor likt GoW, jeg får ikke et altfor godt inntrykk av spill når det er omtrent nøyaktig likt et annet spill bare med kjedeligere setting og mer irriterende gameplay. Og jeg VET hvordan man styrer den pila, jeg er ikke idiot. Jeg har klart det, men det er gørr kjedelig å gjøre det og hele motion sensinga er elendig utført.

Lenke til kommentar

ja jeg vet, jeg skriver litt utydelig:p.

jeg sikker ikke at du er idiot jeg.ja,det er litt på tryne motion,men det er jo moves som krever motion da, for eksempel hvis du blir slott over enne så kan du tilte og bruke chainsa for å dra mot til mot fienden.

Lenke til kommentar

Mente det var en slik tråd om dette ja, tenker jeg skrive min mening om dette spillet :)

Grafikken, ja, det er ikke mye å utsette på den. Det er et gjennomført og bra stykke arbeid. Animasjonene på modellene er meget bra gjennomført og passer godt til spillet. Har egentlig ikke noe spesifikt å sette fingeren på her.

Vil og tilføye at film sekvensene er meget bra gjennomført, til tider imponerende. Det er som å se en animasjonsfilm. Ikke siden Blizzards videosnutter har jeg sett et dypere og bedre gjennomført arbeid innenfor 3D animasjon. Meget bra. Eneste jeg har å utsette her er stemmeskuepillet. Andy Serkis passer ikke som den fortvistete kong Bohan og tidlig i spillet gjør han et lite "hyl" som høres nesten identisk ut med Gollum. Dette ødelegger mye av troverdigheten til antagonisten i spillet og jeg føler han mer som et komisk vendepunkt, faktisk hele kongens hoff er noe ekstremt rart både stemmeskuespillet og selve karakterene. Føles bare helt feil. Ulikt f.eks Neeson mangler Andy det spekteret i stemmen som gjør den unik fra prosjekt til prosjekt. En talentfull stemmeskuespiller men med kraftige begresninger.

Gameplay messig er spillet som forventet og likt sin storebror God of War, det er umulig å ikke sammenligne med dette spillet da det er så klart å tydelig at de kjøre på samme formel. Det gjelder å presse en kombinasjon av knapper samtidig som du snurrer på høyre stikka for å unngå å bli knatret. Dette funker tidvis, tidvis ikke, enkelte ganger snurrer kameraet fast i et eller annet og du ender opp med å ta en stor posjon whup-ass før du kommer deg tilbake i kampen. Kontrollen er og nesten fungerende men synes at bruken av L1 / R2 for forskjellige angrepsmetoder funker for min del dårlig. Kontrollen er lett og klumpete og knappene satt merkelig tett sammen noe som gjør det tidvis vondt å skal utføre kombinasjoner av knusing av knapper. I tilegg vil jeg legge til at Sixaxis funksjonen langt fra funker så bra som den kunne gjort. Mye ligger i kordineringen av kontrollen mot det som skjer på skjermen. Ulikt Wiimoten som du holder i 1 hand holdes PS kontrollen i begge noe som jeg synes gjør det irriterende å bruke sixaxisen og jeg ble til slutt siddene å bare riste på måfå og håp om at noe kom til å skje. I tilegg kombineres det med knapper hist og her og risting. Ulikt Wiimoten føles dette bare som en ufattelig billig gimmick og jeg ender opp med å nesten ikke bruke det og bare knatrer de 2 (kanskje 3) tastene som utgjør spillet.

Historien er tynn og platt og igjen, ulikt God of War - dets storebror - er den uengasjerende. Jeg får ikke mye følelse for noen av karakterene i spillet.

Så, mye negativt kanskje og slik sett er ikke Heavenly Sword noe nytt, det er mye gammelt påklistret en gimmick risting som føles tidvis rævva. Men, negativt til sides, det er et spill som fyller et vist behov. Behovet for å slakte horder på horder med slemminger. Heavenly sword engasjerer på sitt rene skjære voldsspekter at jeg trenger ikke noe mer. Det er skjeldent jeg kan sett inn et spill og se blankt bort fra slike punkt som gameplay og historie, dette er punkt jeg setter veldig høyt når jeg velger spill, men det trenges ikke for at selve spillet skal engasjere. Negative sider til tross, jeg kan ikke noe for å sitte med det største kjøttgliset rundt munnen etter at jeg har styrt en kanonkule midt blant en gjeng soldater og sett dem spre seg, død som sild i tynne, over slagmarken. Eller sender en pil mitt mellom øynene på en stygging. Det er hærlig, egentlig meningsløs, action og det engasjerer, merksnodig nok.

Lenke til kommentar

Har lenge ønsket meg en PS3, fikk den for 1 uke siden...første som stod på min list var Heavenly Sword. Av en eller annen grunn fenger slike spill meg veldig. Selvsagt andre nyere

spill som burde stått øverst.. og som selvfølgelig havner i hylla. Men dette spillet gleder jeg meg virkelig til å sette i gang med. Bare bli ferdig med Star Wars - The Complete Saga først :p

Endret av Jeracan
Lenke til kommentar

Sånn vil det alltid være og sånn har det alltid vært, i en lang stund var Doom og Wolfenstein 3D standarden til shooters, så kom Half-Life og satte en ny standard. Det utvikler seg hele tiden. God of war er da unektelig et veldig bra og ikke minst gjennomført spill, at man sammenligner Heavenly sword med God of War er simpelt fordi de aller fleste vet hvor bra God of War er, hvordan det er utført og dermed drar lettere relasjoner med hvordan Heavenly sword er.

Lenke til kommentar

Utgivelsesår har ingen ting å si, det er populariteten og samfunnet som setter "standarden", i alle fall slik jeg ser det. Det er folket som har valgt å dra relasjoner mot God of War når det gjelder sammenligning i disse tilfeller, noe som sier sitt om populariteten til God of War.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...