BuUrNt Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 hvor mye kan eg få klokket en E8500 til uten at det er skadelig for prossessoren? Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3, Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, Cooler Master Centurion 534, Sort, Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hei, det er individuelt for hver maskin. Last ned CoreTemp og start det opp. Det oppgir nøyaktige temperaturer i "real time" på begge kjernene dine. Så laster du ned Orthos og kjører det. Du kan velge hvilken test du vil kjøre, så da velger du "Small FFT"-testen som stresser CPU'en max. Du vil da oppnå maximum load på CPU'en din, følg så med på temperaturene dine etter ca 5 minutter og skriv så til oss hva begge kjernene ligger på. CoreTemp skal du alltid ha i bakgrunnen når du clocker for å følge med temperaturene dine, anbefaler deg å holde deg under 65 grader.. Hører fra deg. Lenke til kommentar
BuUrNt Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Eneste problemet, eg har ikke fått dataen enda Får den nok i løpet av uka Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Det første du bør ha, er en god cpu kjøler. Det bestemmer "hvor langt" du kommer. Regner med at du har en E8500 med E0 stepping, og de er meget villige stort sett. Du bør ikke over 1.425v spenning på cpu 24/7. Hold deg under 1.3- 1.35v fsb spenning også. Det første som stopper deg er nok minnet du har. Sett minnet til laveste multi, øk fsb og se hvor langt du kommer, før vcore, nb og fsb må økes. Er du heldig med din cpu, kan du fort havne rundt 4.5- 4.6GHz stabilt på rimelig lav spenning. Men du må ha minnet som klarer å holde følge. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Det første du bør ha, er en god cpu kjøler. Det bestemmer "hvor langt" du kommer. Regner med at du har en E8500 med E0 stepping, og de er meget villige stort sett. Du bør ikke over 1.425v spenning på cpu 24/7. Hold deg under 1.3- 1.35v fsb spenning også. Det første som stopper deg er nok minnet du har. Sett minnet til laveste multi, øk fsb og se hvor langt du kommer, før vcore, nb og fsb må økes. Er du heldig med din cpu, kan du fort havne rundt 4.5- 4.6GHz stabilt på rimelig lav spenning. Men du må ha minnet som klarer å holde følge. Han får slakke timingen litt på RAM'en, så har han litt å gå på, jeg mener man må finne en middelvei. Har min Q6600 G0 på 3,4ghz med RAM'en på 4-4-4-12 2t, og det fungerer betraktelig bedre enn om CPU'en står på 3,6 med 5-5-5-15 timing. Lenke til kommentar
BuUrNt Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Det første du bør ha, er en god cpu kjøler. Det bestemmer "hvor langt" du kommer. Regner med at du har en E8500 med E0 stepping, og de er meget villige stort sett. Du bør ikke over 1.425v spenning på cpu 24/7. Hold deg under 1.3- 1.35v fsb spenning også. Det første som stopper deg er nok minnet du har. Sett minnet til laveste multi, øk fsb og se hvor langt du kommer, før vcore, nb og fsb må økes. Er du heldig med din cpu, kan du fort havne rundt 4.5- 4.6GHz stabilt på rimelig lav spenning. Men du må ha minnet som klarer å holde følge. Må man kjøpe CPU kjøler separat? eller følger det med i kabinettet eg har kjøpt? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318669 Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Følger ikke med kabinettet, men det følger en kjøler med CPU'en. Den er faktisk ikke så aller værst mtp at den er stock, men den duger ikke spesielt godt til videre utnyttelse av CPU'en. Lenke til kommentar
BuUrNt Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Følger ikke med kabinettet, men det følger en kjøler med CPU'en. Den er faktisk ikke så aller værst mtp at den er stock, men den duger ikke spesielt godt til videre utnyttelse av CPU'en. ok, eg gidder ikke klokke med en gang, den klarer de fleste spill ^^ Er d noen den ikke kan klare? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Skal du handle fra Komplett, har du noe utvalg i kjølere her: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10547 Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 skjermkortet begrenser deg lenge før CPU'en uansett. Ingen spill du blir å slite med, men det er mange spill du må begrense oppløsning og grafikknivå på. Lenke til kommentar
BuUrNt Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Hvor mye burde eg betale for en kjøler? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 så mye som du har råd til. om du vil ha noe skikkelig bra må du regne med ca 5-600 kr. pluss frakt. Lenke til kommentar
BuUrNt Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 så mye som du har råd til. om du vil ha noe skikkelig bra må du regne med ca 5-600 kr. pluss frakt. Det er ikke så ille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå