Jokke!# Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Hei, Jeg får ikke koblet til routern i huset. Jeg finner nettverket når jeg søker etter nettverk, men får ikke koblet meg til. Har prøvd med flere forskjellige pc'er, har også prøvd å bryte strømmen til router men det hjelper ikke. De jeg deler med har heller ikke nett. Er det mulig at de jeg deler med har blokkert alle mac adresser med en feil? Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette? På forhånd takk Edit: Hjelper det å resette modemet med å trykke inn den lille knappen i 10 sekunder eller noe sånt? Blir de mac adressene som er blokket unblokka da? Endret 30. juni 2009 av jvatnan Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Les bruksanvisningen til router! Men du skal komme inn på routern med en pc som er koblet via kabel. Så går du inn på 192.168.1.1 eller den IP-adressen routern har. Og der kan du se hva det er av innstillinger. Er nettet cryptert eller åpen? Ser du Deres Router eller kanskje naboens?!? Ja, man kan ha MAC-filter på WLAN (det har jeg) men om du har maskinen koblet til via kabel skal ikke det ha noe betyding i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Jokke!# Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg bruker trådløst tilkobling når jeg skal på nett. Jeg ser nettet og naboens nett når jeg søker etter nettverk. Det er stilt inn til å bruke en WEP nøkkel, men den har jeg så det er ikke der feilen ligger. Jeg kan prøve å koble meg til med kabel og sjekke innstillingene, om det ikke bare går å resette innstillingene med å holde inne resett knappen, for da er nokk det lettest for meg, siden routern står oss de jeg deler nett sammen med. Men vet ikke om dette virker for å resette MAC-filteret da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Du setter alt tilbake til fabrikkinnstillinger ved å resette routeren. Uansett så går det fint å logge inn på den og fjerne evt macfiltrering manuelt. Prøv uten kryptering dersom du fortsatt har problemer. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 1) sjekk at ikke trådløs-senderen på ruteren er lått av (WLAN lyset skal ha lys på seg - avhengig av sikkerhtsnivået kan det være forskjellige farger, men det viktigste er at det er lys i lampen ihvertfall). 2) Sjekk i instillingene på ruteren at "broadcast SSID" er på, eller evt. at "hide SSID" ikke er på, ellers vil du ikke få nettverket opp i listen og det vil være "usynlig" slik at du må vite navnet på forhpnd for å bruke det. -Stigma Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ehm, na blir jeg litt usikkert! Ser/kommer du inn pa routern da (far tildelt ip-adresse) og problemet er at ROUTERN ikke har netttilgang kanskje? Som sagt koble deg pa routern via ledningen - da skal det vanligvis fungere. Bare test det for sikkerhets skyld og gi tilbakemelding. Lenke til kommentar
Jokke!# Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg har fått fikset det nå, det var Mac filteret som blokkerte alle som prøvde å logge seg på, jog gjorde som ca119 sa og koblet meg til med kabel, for å så slå av mac filteret. Så det ordnet seg. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå