Simen1 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Nedlasting av ISO er akkurat like utsatt for falske tilbydere som nedlasting av torrent. Folk som svarer på eposter som "You have won the Microsoft lottery - collect your price here" vil like sannsynlig laste ned en angivelig Windows ISO fra www.badmalware.com som en angivelig Windows torrent fra samme sted. formann: Datainteresserte bryr seg også om grammatikk. At en så grov skrivefeil har sluppet gjennom den redaksjonelle kontrollen er dumt og det er bare bra om artikkelforfatter leser tråden og retter sånt. Men flisespikking på hverandres innlegg ønsker vi ikke. Derfor er det en egen tråd for "grammatikkpolitiet". Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Så du mener man har like stor kontroll over hvilke seedere som er i en torrentfil enn en direkte nedlasting av en ISO på et nettsted? Jeg ser ikke hvordan dette kan sammenlignes med at brukere klikker på linker i en e-post. Endret 2. juli 2009 av TCi Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Microsoft vurderer å tilby Windows 7 via minnepinner med tanke på muligheten til å oppgradere nett-PC-er som mangler CD/DVD-drev. Når Vista ble lansert ble programvaregiganten nødt til å fortsette å selge Windows XP for maskiner uten CD/DVD-drev. Alernativet er å oppgradere maskinene via en ekstern harddisk eventuelt via nedlasting av Windows 7. Microsoft innrømmer at Windows-oppgradering på nett-PC-er er en utfordring, og driver nå å leter etter løsninger. 1. Da, ikke når. Rettet på av en annen forumbruker 2. Alternativet 3. Unngå å bruke samme ord to ganger. Kunne heller vært: "via en ekstern harddisk eller nedlasting" 4. "Og leter nå etter løsninger", evt. andre alternativer. Kutt ut "driver" Endret 2. juli 2009 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg sammenligner ikke med linker i epost. Jeg snakker om naive brukere som lar seg lure like lett om filnavnet ender på .iso som hvis det ender på .torrent . Det er heller ikke lettere å tukle med nedlastingen av en torrent fra MS som det er å tukle med nedlastingen av en iso fra MS. Så lenge MS seeder så opprettholdes integriteten til filen ved hjelp av SHA-1 integritetssjekk som ligger i torrent-filen man laster ned fra MS direkte. Eventuelle pakker som er tuklet med og legges ut via peers vil avsløres av integritetssjekken og fjernes. Med andre ord: .iso og .torrent har like mye integritet/troverdighet/sikkerhet for nedlasteren til tross for at .torrent blir assistert kraftig av peers. Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg klarer ikke å dy meg: og driver nå å leter etter løsninger. og driver nå OG leter etter løsninger. Driver OG leter Verb i presens OG verb i presens. Å skal kun være foran noen infinitiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå