Gå til innhold

17 år - lav vekt, vil trening hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 17 år og er undervektig ifølge BMI'en min, veier 55 kilo og er 188cm høy. Jeg leter etter en god måte å gå opp i vekt på. Før så trente jeg 2-3 ganger i uken på helsestudie men etter lite framgang og resultat ble jeg såpass demotivert at jeg ga opp alt. Jeg ser trening gir fremgang innen vekt men den var såpass minimal, veide 60 kilo på det beste når jeg trente og skjønner jo at det har en sammenheng med at jeg stoppet at jeg nå er nedpå 55 kilo. Jeg likte å trene, savner det, men jævla flaut å trene såpass mye og være såpass tynn og ikke-muskeløs. Vil ikke vise meg på stedet før jeg veier mer. Misunner de som veier 75+ som har noe å bygge muskler på. Både mor og far hadde kraftig forbrenning når de var unge så jeg tror kanskje jeg har fått veldig mye av det gode kan en si.

Kort sagt, jeg kan ingenting og trenger hjelp.

Endret av TheGreatClaw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du trenger er mat, store mengder mat.

Å trene gir deg ingenting uten masse mat.

Du har neppe noen ekstrem forbrenning, bare spiser svært lite.

Sett opp en kostholdsplan med kalorioverskudd og følg den slavisk.

Noe mat å anbefale? Måter jeg kan motivere meg til å spise? Ser på spise som en jobb, går alltid fra middagsbordet med tanken "fy faen digg å være ferdig å spise idag". Når jeg først spiser så spiser jeg greit, men det er nok sant at jeg ikke spiser nok. Sykt keen etter motivasjonen, et spark i baken.

Lenke til kommentar

Lest slike poster før, for å si det sånn.

Følg med på denne siden. Som nevnt over er det bra å spise mye. Hvis du ikke er veldig plaget med uren hud, kan du kjøpe karbo-pulver. Det er ingen vits å ta det uten å trene. Hvis du propper i deg det, sammen med prottis-pulver og TONNEVIS av mat, SAMTIDIG SOM DU TRENER, så kan jeg nesten love deg at du blir feit:)

En av fordelene du har er at du blir lettere definert enn andre Du skjønner hva jeg mener hvis du leser litt på siden jeg linket til. Det er rett og slett positivt! Du er heldig :thumbs:

Styrketrening, med tunge løft og få reps vill jeg anbefale. Da forbrenner du mindre enn hvis du trener lettere med flere reps.... Tror jeg...

Og finn deg et annet treningssenter hvis du føler deg uvell på det forrige stedet. Jeg er vant med et veldig bra miljø på treningssenteret jeg trener på. Der er instillingen at alle er ulike, har ulike bygninger og ulike mål. Men man kan få hjelp av selv de største bolerne, hvis man trenger det :)

Det burde finnes der du bor og !

Lykke til!

Hmm, karbopulver skal visst være dritgodt.

Gå på restaurant da vel ! Spis det du liker, og spis mye av det !

Lenke til kommentar
Lest slike poster før, for å si det sånn.

Følg med på denne siden. Som nevnt over er det bra å spise mye. Hvis du ikke er veldig plaget med uren hud, kan du kjøpe karbo-pulver. Det er ingen vits å ta det uten å trene. Hvis du propper i deg det, sammen med prottis-pulver og TONNEVIS av mat, SAMTIDIG SOM DU TRENER, så kan jeg nesten love deg at du blir feit:)

En av fordelene du har er at du blir lettere definert enn andre Du skjønner hva jeg mener hvis du leser litt på siden jeg linket til. Det er rett og slett positivt! Du er heldig :thumbs:

Styrketrening, med tunge løft og få reps vill jeg anbefale. Da forbrenner du mindre enn hvis du trener lettere med flere reps.... Tror jeg...

Og finn deg et annet treningssenter hvis du føler deg uvell på det forrige stedet. Jeg er vant med et veldig bra miljø på treningssenteret jeg trener på. Der er instillingen at alle er ulike, har ulike bygninger og ulike mål. Men man kan få hjelp av selv de største bolerne, hvis man trenger det :)

Det burde finnes der du bor og !

Lykke til!

Hmm, karbopulver skal visst være dritgodt.

Gå på restaurant da vel ! Spis det du liker, og spis mye av det !

Takk for et godt innlegg, angående treningstudio så velger jeg faktisk å gå til det gamle enn å dra til et nytt et. Er ikke mange som er så heldige at treningstudioet er 5 min med gange fra huset.

Edit: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1445 Leste denne artikkelen. Skremmende hvor likt meg det er.

Endret av TheGreatClaw
Lenke til kommentar

5. Fokuser på basisøvelser

Du bør fokuser på basisøvelser. Basisøvelser er øvelser som aktiviserer flere muskler av gangen og setter kroppen under et stort press. Dette fører til at nervesystemet blir sjokkert og produsere mer muskelbyggende hormoner, samtidig som mest mulig musklerfibere blir aktivisert. Dette fører til økt muskelvekst for hele kroppen.

Isolasjonsøvelser aktiverer derimot kun enkelt muskler. Benkpress, knebøy, markløft, stående roing, og dips er eksempler på gode basisøvelser og er noen av de beste øvelsene for å bygge muskelmasse.

Dette er sitert fra artikkelen. Superviktig, men du bør få noen til å vise deg, hvis du ikke vet hvordan det gjøres !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...