hea Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Skal flytte en prosessror med vifte over på nytt HK. Dette er en duron, og kjølelementet bygger noe ut over prosessoren. Er ikke hjemme nå så jeg får ikke prøvd, men må vite dette slik at jeg eventuelt kan prøve å få tak i kjølepasta på vei hjem. Noen som vet dette? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Ikke prøv å få prosessoren ut av socketen uten å ta av ribba! jeg har faktisk aldri hørt om noen som har prøvd på det. De fleste tenker vel som så, at dette er umulig..... Det vil nok du også tenke når du ser hvordan det ser ut. Kjøp litt kjølepasta du. DrE Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Nei, det er ikke mulig. Men du kan fint kjøre en stund uten kjølepasta. Hvis du har brukt vanlig flytende kjølepasta ala Artic Silver III, så vil j det meste av denne forbli på sin plass, slik at det er bare å plugge på kjøleren igjen. Hvis du har en slik termal pad (kjølepute) som sitter limt på kjøleelementet, så blir det værre. Men som sagt først, å kjøre en stund uten kjølepasta går greit. CPU temp vil sannsynligvis kun stige ca 2-7 grader. Lenke til kommentar
hea Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Takker for svar. Dere hadde nok rett ja. Jeg kjøpte kjølepasta på vei hjem og fikk god bruk for den, men det hadde jo vært praktisk med en kjøler som en ikke behøvde ta av. Det er alltid der jeg er redd for at ting skal gå galt når jeg driver å bender på disse festene og river av gammelt kliss osv. men det gikk nå greit denne gangen og 8) Lenke til kommentar
drbass Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Det er da ikke noe problem å ta av kjøleribba og prosessoren sammen. Skjer ofte hos meg, mulig at min låsemekanise på socket er dårlig men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå