AlekXP Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hei fellow nerds Harddisken i laptopen min har tatt kveld. Desverre så er garanti på laptop og sånn utgått. Så tenkte jeg ville kjøpe ny harddisk til den. Jeg fant en billig 500gb harddisk via www.prisguide.no . Men jeg stusset litt, for på harddisken jeg fant står det "Sata2". Så det jeg lurer på er; Er laptopen kompatibel med harddisken jeg fant? Her er lenke til Harddisken: https://prisguiden.no/product.php?produc...ns&cat_id=9 Her er lenke til laptopen min: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94198 Hadde vært greit å fått svar på det, googlet litt rundt og prøvde å finne svaret. Men må ærlig si at jeg ble ikke særlig klokere. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Du kan vel reklamere selv om garantien har gått ut? Så lenge det ikke er din feil at den har tatt kvelden. Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Du kan vel reklamere selv om garantien har gått ut? Så lenge det ikke er din feil at den har tatt kvelden. Har faktisk ikke sjekket ut akkurat det. Men har forsåvidt lyst å få litt mere diskplass mens jeg er i gang. Så om jeg slenger inn en tusenlapp på harddisk gjør ikke det meg noe, om du skjønner. Disken røyk bare helt plutselig her om dagen, sitter og kjører spinrite på den nå, så får se hva spinrite finner ut av. Har du kanskje noe erfaring med Sata2 du kunne delt med meg? Jeg lurer som sagt på om laptopen min er kompatibel med Sata2, altså, om den vil funke. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) s-ata skal i teorien overføre 1.5Gbits/second,og s-ata2 3.0Gbits/second Du kan bruke dem til alt av sata innganger. Hvis du skal spandere en 1000 lapp,så kjøp en raskere disk på 7200 rpm Prisguide Endret 29. juni 2009 av ask99 Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Skjønner godt. Du vil ikke merke noen forskjell fra Sata og Sata2. Laptopen er kompatilbel med Sata2 som om den ikke støtter det. Den vil nedjusteres til Sata speed. Mulig du må ta av en slags adapter på din eksisterende HD og ta den på den nye. Det måtte jeg da jeg kjøpte ny HD til min laptop. Endret 29. juni 2009 av EivindS_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå