Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norwenglish - Hvordan bli mer engelsk?

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Har et lite problem her. Skriver litt for norwenglish på engelskprøver og lurer derfor om det finnes noen bra internettsider slik at jeg kan fjerne denne vanen. Har søkt på google.no, men dessverre finner jeg så og si ingen verdens ting. Er takknemlig for all tips jeg kan få og nettsider!

EsAa :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les mye engelske nettaviser, kjøp noen gode engelske bøker og meld deg gjerne inn på et engelsk diskusjonsforum (ett litt seriøst ett, ikke 4chan liksom). Legg merke til formuleringer, setningsoppbygging og gode ord i tekstene du leser, og «stjel» disse. Ikke tenk norsk i hodet ditt, for så å oversette til engelsk, når du skriver - skriv engelsk!

Kjøp deg også en ordentlig ordbok, og slå opp det du måtte lure på.

Men det viktigste er: man lærer ikke et språk av å pugge en ordbok, man lærer språk av å bruke språket. :) Å lære seg ordentlig engelsk er en god investering, selv om det er mye arbeid.

Lenke til kommentar

Les på engelske forum/nyhetssider, litteratur, er masse du kan gjøre.

Noe jeg pleide å gjøre da jeg var yngre var å se på filmer og skru av subtitles eller se på serier og ignorere subtitles. Og da jeg var 18 år slutta jeg helt å lese subtitles fordi jeg rett og slett ikke trengte de.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Hehe, DMNs løsning er en av de mest effektive. Etter ti år uten undertekster ble det fryktelig plagsomt da jeg giftet meg og kona insisterte på undertekster.

PS: Ikke glem norsken opp i all engelsken. Det heter f.eks. ikke 'subtitles' på norsk. ;-)

Lenke til kommentar

Sitter du mye med spill kan et engelsk MMORPG være et alternativ! : ) Da får du noe gratis fra spillet i seg selv i form av grafiske fremstillinger, du får kommunikasjon med andre spillere (også over diverse VoIP-tjenester, du får altså trent deg muntlig også) og det er alltid en hel haug med forumer rundt disse spillene.

Dette er tidkrevende, men morsomt!

Forslag til spill:

World Of Warcraft (pass på så du ikke blir avhengig her : p)

RuneScape (mye av spillerbasen her er yngre spillere, men med en gang du starter å vanke på de uoffisielle forumene endrer det bildet seg)

+ mange flere, google MMORPG ;)

Det hjalp hvertfall som rakkern for meg! Jeg lå rundt 3\4, til sommeren nå fikk jeg 6 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...