EsAa Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hei hei! Har et lite problem her. Skriver litt for norwenglish på engelskprøver og lurer derfor om det finnes noen bra internettsider slik at jeg kan fjerne denne vanen. Har søkt på google.no, men dessverre finner jeg så og si ingen verdens ting. Er takknemlig for all tips jeg kan få og nettsider! EsAa Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Les engelsk litteratur, engelske artikler og lignende Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Dæven...det gikk fort. Fine tips det der ja! Takker! Lenke til kommentar
Luna91 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Les Harry Potter på engelsk... enkelt og greit... god begynnelse! Funket for meg Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Les mye engelske nettaviser, kjøp noen gode engelske bøker og meld deg gjerne inn på et engelsk diskusjonsforum (ett litt seriøst ett, ikke 4chan liksom). Legg merke til formuleringer, setningsoppbygging og gode ord i tekstene du leser, og «stjel» disse. Ikke tenk norsk i hodet ditt, for så å oversette til engelsk, når du skriver - skriv engelsk! Kjøp deg også en ordentlig ordbok, og slå opp det du måtte lure på. Men det viktigste er: man lærer ikke et språk av å pugge en ordbok, man lærer språk av å bruke språket. Å lære seg ordentlig engelsk er en god investering, selv om det er mye arbeid. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Les på engelske forum/nyhetssider, litteratur, er masse du kan gjøre. Noe jeg pleide å gjøre da jeg var yngre var å se på filmer og skru av subtitles eller se på serier og ignorere subtitles. Og da jeg var 18 år slutta jeg helt å lese subtitles fordi jeg rett og slett ikke trengte de. Endret 30. juni 2009 av DMN Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hehe, DMNs løsning er en av de mest effektive. Etter ti år uten undertekster ble det fryktelig plagsomt da jeg giftet meg og kona insisterte på undertekster. PS: Ikke glem norsken opp i all engelsken. Det heter f.eks. ikke 'subtitles' på norsk. ;-) Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Takker for svar folkens! Fine tips! Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Engelske lydbøker er også gull. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Bruk engelske subs fremfor norsk, når du ser film. Les engelske bøker og prøv å bli medlem av engelskspråklige forum. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Ja! Da slipper du å bruke både majuskler og tegnsetting. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Prøv å delta på engelske fora, hvis du blir "tvunget" til å formulere deg på engelsk vil du fort forbedre språket. Du får også tilbakemelding om de ikke forstår helt hva du mener Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Sitter du mye med spill kan et engelsk MMORPG være et alternativ! : ) Da får du noe gratis fra spillet i seg selv i form av grafiske fremstillinger, du får kommunikasjon med andre spillere (også over diverse VoIP-tjenester, du får altså trent deg muntlig også) og det er alltid en hel haug med forumer rundt disse spillene. Dette er tidkrevende, men morsomt! Forslag til spill: World Of Warcraft (pass på så du ikke blir avhengig her : p) RuneScape (mye av spillerbasen her er yngre spillere, men med en gang du starter å vanke på de uoffisielle forumene endrer det bildet seg) + mange flere, google MMORPG Det hjalp hvertfall som rakkern for meg! Jeg lå rundt 3\4, til sommeren nå fikk jeg 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå