xdxdxd_hola_amigo Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Eg forstår ikkje kvifor dei med raudt hår og fregner vart hengt ut. Det irriterer meg å sjå invitasjonar til "Kick A Ginger Day" på Facebook, og liknande. Eg har óg sett dette i South Park, men det trur eg er meint mykje ironisk. Veldig mykje. Men det er jo ikkje noko nytt. Veit om mange som har farga håret, for å skjule det raude. Eg tykkjer det kan vere fint eg. Nokon passer det ærleg talt, og det er noko med det som facinerer meg litt. At ikkje så mange har det. Mange jenter kan sjå utruleg bra ut med raudt hår og fregner. Medan andre naturleg nok ikkje passer det like bra. På same måte som nokon ikkje passe å vere blonde eller brunetter. Eg hadde aldri komt på at dette var noko uvanleg, uten mediepåverknad. Godt å se at det fortsatt finnes fornuftige mennesker her ute. Mulig slike forum gir et skjevt inntrykk, men hvis de som skriver innlegg her representerer nordmenn flest, så ser det dårlig ut for landet vårt. Det er mange håpløse utspill og i overkant snevre synspunkt, bra at du bidrar med skikkelige svar og viser at du faktisk har noe å fare med. Takk! Det er vel så enkelt at ginger er omtrent det eneste man kan ha det gøy med uten å bli kalt rasist e.l. ........ Angående med at rød hår iforhold til å dra damer. Grunnen til at det kan være negativt er at spesielt gutter bruker det for å gi deg en lavere sosial status, slik at de kan få høyere. Så lenge du har noen backfire kommentarer er det lett å heve seg over det. Det eneste du trenger å vise er at du er selvsikker nok til å svare for deg. Ikke gå til youtube og sutre. Endret 26. mai 2010 av Vitamin C Lenke til kommentar
Alexhoop Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Litt dumt og dømme etter hårfarge og fregner, jeg bryr meg ikke så mye om den saken men jeg synes det rett og slett er tåpelig. Og nei er ikke noe ginger selv, om du lurer. Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 folk med rødt hår har ikke sjel :o også kan vi skrive i hvit tekst at jeg har rødt hår og at sjeler ikke finnes Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) folk med rødt hår har ikke sjel :o også kan vi skrive i hvit tekst at jeg har rødt hår og at sjeler ikke finnes Endret fargen jeg ^^, Endret 26. mai 2010 av Vitamin C Lenke til kommentar
Gjest the man Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 folk med rødt hår har ikke sjel :o også kan vi skrive i hvit tekst at jeg har rødt hår og at sjeler ikke finnes Dersom du ikkje har noko betre å seie enn det der, kan du halde kjeft. Det einaste du gjer er å spre dårlege haldninger, og DET trengs ikkje. Slike postar er lite velkomne. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Du leste virkelig ikke den hvite teksten du? Han sier jo han selv har rødt hår. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 folk med rødt hår har ikke sjel :o også kan vi skrive i hvit tekst at jeg har rødt hår og at sjeler ikke finnes Dersom du ikkje har noko betre å seie enn det der, kan du halde kjeft. Det einaste du gjer er å spre dårlege haldninger, og DET trengs ikkje. Slike postar er lite velkomne. Ser no kva du skreiv i kvit tekst. Sjølv om det var en ok spøk, er bodskapen min den samme. Ikkje alle kan sjå at det er ein spøk, så for mange står det bare "folk med rødt hår har ikke sjel :o". Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 folk med rødt hår har ikke sjel :o også kan vi skrive i hvit tekst at jeg har rødt hår og at sjeler ikke finnes Endret fargen jeg ^^, Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg liker damer med rødt hår. Er det noe feil med meg? Lenke til kommentar
Alexhoop Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Egentlig ikke, kanskje du har en fetish, jeg liker asian. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Synes egentlig slike tråder er et hån mot rødhårede. Hvorfor i helsike skal det være en sykdom å ha rødt hår? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Vikinger er gingers. De har heller ingen sjel. Lenke til kommentar
Gjest LilleKrokodille Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Uhm. Jeg har rødblondt hår, fregner, grønnblå øyne og skotske aner. Er jeg dermed så 'heldig' at jeg kommer til å få meg noen spark i rompa i dagene fremover, eller må man ha en dypere rødfarge på håret for å bli kalt 'ginger'? Forresten synes jeg selv at jeg har en vakker hårfarge, uten at jeg er innbilsk av den grunn. Fantastisk at vi har kommet så langt her i verden at vi skal denge hverandre pga hårfargen. Som mor er det trist å måtte grue seg til min sønn skal begynne på skolen, for jeg husker så altfor godt alle årene på skolen med: 'Rødt hår og fregner... Deg skal vi banke! Hurra!' Faen, som jeg hatet alle blåmerkene. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Ja, det holder for å bli kalt ginger. Folk liker å rakke ned på andre slik at de selv kan få høyere sosial status.(Selv unger gjør det ubevisst) Hvis man er flere som mobber skaper dette også samhold blant mobberne. Det er ingen grunn til at ungen din skal bli mobbet på grunn av hårfargen. De kan bruke hårfargen for mobbe h*n, og det kan være en grunn til erte h*n. Men mobbing skjer ikke før noen viser at de er sårbare og ikke gjør motstand. Jeg har rødt hår, og har vært både mobber og offer, beklagelig nok. Lenke til kommentar
Gjest Stig Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 det som blir kalt "ginger" er etter alt jeg har hørt en genfeil, akkurat som om viss 2 stykker med blåe auer får et barn som har brune, en gen feil, men alle har gen feil, men ginger er vell kanskje den mest framlysende. ikke noe vondt ment med dette! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 det som blir kalt "ginger" er etter alt jeg har hørt en genfeil, akkurat som om viss 2 stykker med blåe auer får et barn som har brune, en gen feil, men alle har gen feil, men ginger er vell kanskje den mest framlysende. ikke noe vondt ment med dette! Du har tydeligvis ingen begrep om hva en genfeil er, og tar fullstendig feil. Mennesker kan ha mørkt hår og brune øyne, hvitt hår og blå øyne, rødt hår og fregner, osv. Det har ikke noe med genFEIL å gjøre, men enkelt og greit med forskjellig arvestoff. Å kalle det en feil/sykdom/lidelse er på grensen til rasistisk og i aller høyeste grad uforskammet. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 det som blir kalt "ginger" er etter alt jeg har hørt en genfeil, akkurat som om viss 2 stykker med blåe auer får et barn som har brune, en gen feil, men alle har gen feil, men ginger er vell kanskje den mest framlysende. ikke noe vondt ment med dette! Du har tydeligvis ingen begrep om hva en genfeil er, og tar fullstendig feil. Mennesker kan ha mørkt hår og brune øyne, hvitt hår og blå øyne, rødt hår og fregner, osv. Det har ikke noe med genFEIL å gjøre, men enkelt og greit med forskjellig arvestoff. Å kalle det en feil/sykdom/lidelse er på grensen til rasistisk og i aller høyeste grad uforskammet. Rasistisk? Det ordet kan visst brukes om alt. Synd at det blir så utvannet, for nå har vi ikke lenger noe ord til å beskrive ekte rasisme... 1 Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Han har rett i å si at det er på grensen til rasisme. Rasisme er et vidt grep, og mye rasisme er i stor grad "skjult". Mediene er eksperter på brukt skjult rasisme. Ginger er ikke en genfeil, det er en recessiv gen type, i likhet med blå øyne. Hvis du snakker om pigmenter som gjør en person brun i solen, det har ikke mørkhudede heller. Så det er sagt. Å kalle en person ginger er like rasistisk som å kalle en person neger. Det er bare at man ikke har fokusert så mye på det før, og at uttrykket ginger har ikke blitt utbredt før de siste 5 årene. Mine kamerater begynte å kalle meg ginger for 5 år siden, da South Park episoden kom ut, og da var svært få som visste hva det var. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Han har rett i å si at det er på grensen til rasisme. Rasisme er et vidt grep, og mye rasisme er i stor grad "skjult". Mediene er eksperter på brukt skjult rasisme. Ginger er ikke en genfeil, det er en recessiv gen type, i likhet med blå øyne. Hvis du snakker om pigmenter som gjør en person brun i solen, det har ikke mørkhudede heller. Så det er sagt. Å kalle en person ginger er like rasistisk som å kalle en person neger. Det er bare at man ikke har fokusert så mye på det før, og at uttrykket ginger har ikke blitt utbredt før de siste 5 årene. Mine kamerater begynte å kalle meg ginger for 5 år siden, da South Park episoden kom ut, og da var svært få som visste hva det var. Word! Lenke til kommentar
delfin Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Han har rett i å si at det er på grensen til rasisme. Rasisme er et vidt grep, og mye rasisme er i stor grad "skjult". Mediene er eksperter på brukt skjult rasisme. Ginger er ikke en genfeil, det er en recessiv gen type, i likhet med blå øyne. Hvis du snakker om pigmenter som gjør en person brun i solen, det har ikke mørkhudede heller. Så det er sagt. Å kalle en person ginger er like rasistisk som å kalle en person neger. Det er bare at man ikke har fokusert så mye på det før, og at uttrykket ginger har ikke blitt utbredt før de siste 5 årene. Mine kamerater begynte å kalle meg ginger for 5 år siden, da South Park episoden kom ut, og da var svært få som visste hva det var. Rasisme = diskriminering på bakgrunn av "rase". Ginger er ikke en "rase". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå