Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

motorsymbol i dashbordet etter at sikring til bensinpumpe ble tatt, hvordan få den vekk?

Anbefalte innlegg

Var til å tok sikringa til bensinpumpa netopp, var noe snakk om at det var lurt å gjøre før man bytta bensinfilter for å få ned trykket i slangene som går til filteret.. det er greit nok, men etter jeg nappa sikringa til pumpa mens bilen sveiv, så har det dukket opp dette motorsymbolet i dahbordet, aner ikke hva den kalles.

Sikringen er satt i og bilen sviver greit, men symbolet lyser stadig, er det noe som har kunne gått galt, luft i systemet eller lignende? Eller er det bare computeren som tror at noe er helt galt?

Eventuelt hvis noen vet hvordan jeg nuller denne feilkoden hvis det ikke er noe galt med bilen, så hadde det vært greit å vite.

Få forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alt etter hvilken bil det er, så kan du nulle ut alle feilkoder ved å fjerne strømmen fra bilen i ~5 minutter.

enkelte biler er ikke like glad i dette men...

noen biler har også enkelte trinn for å fjerne alle feilkoder, f.eks holde inne en knapp mens du starter bilen.

evt. så har du en OBD-II inngang på bilen ett sted, der kan du koble inn en OBD-II leser og slette alle feil, bakdelen er jo at du enten må kjøpe en eller kjenne noen som har en slik leser.

Lenke til kommentar

Ops... jeg glemte vist å nevne hvilken bil det er =P

Det er en skoda octavia, 1.4 bensin

Men det ordnet seg, stakk inn og skrev det første innlegget her, og søkte litt i google etter en slik oppskrift som aklla nevner, hvor man trykker knapper i riktig rekkefølge.

Fant ikke noe spesielt og tenkte dritt på, jeg kjører bare så hører jeg med verksted en dag, da jeg satte meg i bilen var symbolet vekk, så jeg aner det kan være noe delay eller tid den går etter, før den sjekker om meldingen enda burde være der, eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...