stue Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 LE40B535 er et helt OK produkt. Minuset jeg mener er at den kun er 50hz (dermed uaktuelt for meg, og ikke noe jeg anbefaler) Bildekvaliteten er helt ok, men jeg ville mye heller tatt steget opp til 42LH4000 som har et mye bedre bilde, 100hz og samtidig full HD. Har LG42lh400 mye bedre bilde enn b535?? Det eneste jeg kan se som skiller den ut er 100 hz. Men den får litt kritikk for dårlig svartnivå. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Okei, takk for svar! Hvorfor har da ikke nettbutikker som f.eks. Komplett XXE til slutt? Importerer de TV-er som ikke er ment for det norske markedet, eller gjør de det for "syns skyld"? Hvis du legger merke til "Produsentens varenummer" i den grå boksen under bildet hos Komplett, vil du se at dette er et norsk produkt da det har endelsen XXE. De fleste nettbutikkene har en sortertittel på produktene sine og et varenummer. Når det gjelder fjernsyn fra Samsung er det spesielt viktig å legge merke til varenummeret eller så får du problemer med garantien hvis det er feil på produktet. NetShop.no har f.eks ikke norske produkter, og håndterer garantien selv. Endret 12. oktober 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 LE40B535 er et helt OK produkt. Minuset jeg mener er at den kun er 50hz (dermed uaktuelt for meg, og ikke noe jeg anbefaler) Bildekvaliteten er helt ok, men jeg ville mye heller tatt steget opp til 42LH4000 som har et mye bedre bilde, 100hz og samtidig full HD. Har LG42lh400 mye bedre bilde enn b535?? Det eneste jeg kan se som skiller den ut er 100 hz. Men den får litt kritikk for dårlig svartnivå. bump Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ser at B535 fra Datakjeden ender på LE40B535P7WXXE. Er dette en kode slik som XXE, og noe og bry seg om? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det er det norske modellnummeret, noe som betyr at du får Samsung Norge's garantier Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Så flott, lurer på om det ikke blir en sånn senere idag da. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei folkens! Sitter å lurer på om jeg skal investere i en slik, jeg også. Har lest et par tester av den, og har fått et rimelig bra inntrykk, men jeg sitter igjen med et liiite, men vesentlig spørsmål. Noen her som har erfaring med Guitar Hero (for xbox 360 hvis det spiller noen rolle), og kan si noe om det er lag/lang responstid på denne TVen? Vet at det går an å kalibrere det in-game, men synes fortsatt det er ubehagelig å spille med det slik. Så hvis det er noen som har erfaringer, del i vei! Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ikke lagt merke til etterslep med noen av spillene som er testet med tv'en. Xbox 360 Spill testet. Forza 3 demo Guitar hero 3 Dead or alive 4 Halo3 Pluss andre men ikke like "raske" spill Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Tusen takk for svar! Da blir det nok ny TV på denne gutten Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Eneste negative jeg så på denne TV'en sammenlignet med andre var sortnivået - og evt. om du har behov for noe mer enn 50hz. Tekst som scroller sidelengs blir helt uklart uten 100hz, i hvertfall på 7-serien - fikk ikke sett samme "test" på denne TV'en. Denne TV'en koster uansett halvparten av 7-serien, og 1/3 av en LED-variant, så dette er i alle tilfeller ett godt kjøp. Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Super tv. Anbefales! Merk: Litt gjenskinn Merk: Veldig godt bilde Lenke til kommentar
sanztra Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Noen som har kjøpt LEXXB530 fra Netshop og fått den til å virke med godkjent technicrypt CAM og nytt programkort fra Canal Digital? Jeg sliter med å finne digitale kanaler på full autosøk, er det noen spesielle instillinger som må endres? EDIT: Etter litt kommunikasjon med support hos Netshop er løsningen denne, Takk til Netshop for god support, når saken først kom til riktig person 1. kjør manuelt digitalt søk 2. Symbol rate MÅ stå på 6950 3. Begynn søket ditt på 290000 og ta 8000 oppover hver gang. Bruk QAM 64, de fleste har det (noen få har 256 slik som HD kanaler). Finner du 0 kanaler med å søke på 64, søk på 256. Finner du ingen på 256 heller går du videre til neste. Jeg gjorde nytt søk i går på blant annet de over. Så hvis du har samme frekvenser som jeg har på mitt nett (trondheim, canal digital, kabel) skal det virke. Obs på at man kan finne flere kanaler på samme frekvens. NB! Hvis søket lagrer kanaler fra QAM 64 så ikke kjør QAM 256 da det vil overskrive de lagrede på samme frekvens. Jeg kjørte alle søk først på QAM 64 og hvis søkeresultat da ble 0 søkte jeg på nytt med QAM 256. Tar litt tid, men nå er alt digitalt med HD uten ekstern boks! Endret 23. oktober 2009 av sanztra Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Fortsatt ingen med kalibreringsresultat? Venter spent:P Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hei! Husk at hvilke innstillinger som er optimal for deg kan avvike fra disse. Det avhenger av mange ting, som rommets belysning, signalets karakter og personlige preferanser. Bruk mine innstillinger mer som en pekepinn enn fasit. Bakbelysn 7, kontrast 90, lysstyrke 50, skarphet 30, farge 46, nyanse g50/r50, svartnivå av, dyn kontrast medium, gamma 0, fargerom naturlig, hvitbalanse uendret, hudfarge -1, kangforbedring på, digital nr lav. Noe slikt du tenkte på? Dette er innstillingene journalisten fikk best bilde med. Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Takker, skal prøve de. Noen her inne hadde bestilt kalibrerings-dvd. Skulle legge ut resultatene.. Har du prøvd disse innstillingene du nevner? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Nei, jeg sitter med en ukalibrert UE40B7070 selv Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har de på min B535 og de fungerer utmerket hos meg hvertfall. Lenke til kommentar
Orotin Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 På dinside's test av 535 skriver de: "På minussiden setter vi også litt forsinkelse på valg av inn-kilde,.." Mener de her at det er forsinkelse når du skal bytte til en annen inn-kilde eller at det er en forsinkelse på inn-kildene(input-lag)? Er det noen som har noen erfaring med hvor mye input lag det er på 535 i forhold til en CRT tv? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Bytte til, snakk om 5+sek for bytte av kilde. Jeg har ihverfall ikke oppdaget noe spesielt med input lag. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Jeg vet ikke om Samsung LE40B550 (LE40B555) er noe bedre, men den koster 5995 kr på netshop nå. LINK Endret 31. oktober 2009 av Scarymovies Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå