Gå til innhold

Samsung LE40B535 til 5995,- kr. Bra TV?

Anbefalte innlegg

Hver husholdning betaler kun 1 lisens.

Det er ikke helt riktig.

§ 4. Flere mottakere på ett kringkastingskort

Det må betales kringkastingsavgift for hver enkelt mottaker (herunder avgreninger til separate skjermer). Unntak fra dette gjøres i følgende tilfeller:

I. Mottakere som bare brukes av kortinnehavere/avgiftsbetaleren selv og ektefellen, eller av øvrige husstandsmedlemmer som helt forsørges av han/henne, forutsatt at mottakerne er plassert i boligen (herunder hytte eller landsted o.l.) eller bringes med til midlertidig opphold utenfor hjemmet. Den som har trygd, føderåd eller studielån, regnes ikke som forsørget av andre.

-Kilde: Lovdata

Trådstarter vet selv hvilken katagori h*n faller inn under :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Jeg bare lurte på noe; vi vurderer å kjøpe den her hjemme, eneste jeg reagerte på er at den er listet opp som 50 Hz på nettet, og TVen vi har nå er også 50 Hz (dog viser den kun PAL), noe som gjør at det er et mindretall av Xboxspillene våre som funker (CoD4 og Halo 2/Halo3 funker ikke f.eks.), men jeg bare lurte på om noen vet om disse funker på denne? :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
TV: Samsung LE40B535

Fra dinside.no sin test

"Bruk mine innstillinger mer som en pekepinn enn fasit.

Bakbelysn 7,

kontrast 90,

lysstyrke 50,

skarphet 30,

farge 46,

nyanse g50/r50,

svartnivå av,

dyn kontrast medium,

gamma 0,

fargerom naturlig,

hvitbalanse uendret,

hudfarge -1,

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14411060

http://www.dinside.no/819750/samsung-le40b535#debattfelt

100% pixelfeilgarantien funger faktisk. Jeg har testa den garantien 2 ganger nå på denne TV`en.

Lenke til kommentar

Hvor viktig er egentlig 100hz?

Vurderer sterkt denne Samsungen. Men hva går jeg glipp av på denne sammenlignet med en 100hz-TV?

- Og hva er det enkelte mener er minuset med 100hz? Hører noen klager over at filmer ser ut som nyhetsinnslag, at det gir en videofølelse, osv?

Er helt grønn på dette... :blush:

(T.o: Skal bruke den mest som TV (Get og fotballkamper), noe filmer og en gang i blant streaming av fotballkamper. Vil bruken min tilsi at jeg bør ha 100hz?)

Lenke til kommentar
Okei, takk for svar!

Hvorfor har da ikke nettbutikker som f.eks. Komplett XXE til slutt? Importerer de TV-er som ikke er ment for det norske markedet, eller gjør de det for "syns skyld"?

Hvis du legger merke til "Produsentens varenummer" i den grå boksen under bildet hos Komplett, vil du se at dette er et norsk produkt da det har endelsen XXE.

De fleste nettbutikkene har en sortertittel på produktene sine og et varenummer. Når det gjelder fjernsyn fra Samsung er det spesielt viktig å legge merke til varenummeret eller så får du problemer med garantien hvis det er feil på produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...