Vikdal Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hver husholdning betaler kun 1 lisens. Det er ikke helt riktig. § 4. Flere mottakere på ett kringkastingskort Det må betales kringkastingsavgift for hver enkelt mottaker (herunder avgreninger til separate skjermer). Unntak fra dette gjøres i følgende tilfeller: I. Mottakere som bare brukes av kortinnehavere/avgiftsbetaleren selv og ektefellen, eller av øvrige husstandsmedlemmer som helt forsørges av han/henne, forutsatt at mottakerne er plassert i boligen (herunder hytte eller landsted o.l.) eller bringes med til midlertidig opphold utenfor hjemmet. Den som har trygd, føderåd eller studielån, regnes ikke som forsørget av andre. -Kilde: Lovdata Trådstarter vet selv hvilken katagori h*n faller inn under Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Jeg bare lurte på noe; vi vurderer å kjøpe den her hjemme, eneste jeg reagerte på er at den er listet opp som 50 Hz på nettet, og TVen vi har nå er også 50 Hz (dog viser den kun PAL), noe som gjør at det er et mindretall av Xboxspillene våre som funker (CoD4 og Halo 2/Halo3 funker ikke f.eks.), men jeg bare lurte på om noen vet om disse funker på denne? Endret 15. september 2009 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Denne tven takler både 50, 60 og 24Hz uten problemer. Jeg spiller så og si daglig Call of Duty 4 på Xbox i fire-player split screen med venner Lenke til kommentar
tobbe667 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Noen som bruker denne TV'en til PS3 (evt. X-box 360)? Jeg sliter litt med innstillingene. Hvordan innstillinger bruker dere? (kalibrering) Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg bruker min med PS3 via HDMI. Har bestilt en kalibreringsplate, og om den kommer i morgen skal jeg legge ut instillingene når jeg har fått gjennomført testene. Lenke til kommentar
tobbe667 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg bruker min med PS3 via HDMI. Har bestilt en kalibreringsplate, og om den kommer i morgen skal jeg legge ut instillingene når jeg har fått gjennomført testene. Glimrende Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg bruker min med PS3 via HDMI. Har bestilt en kalibreringsplate, og om den kommer i morgen skal jeg legge ut instillingene når jeg har fått gjennomført testene. Utmerket, skal selv kjøpe denne tven straks jeg får lønn. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg bruker min med PS3 via HDMI. Har bestilt en kalibreringsplate, og om den kommer i morgen skal jeg legge ut instillingene når jeg har fått gjennomført testene. Utmerket, skal selv kjøpe denne tven straks jeg får lønn. Samme her Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Skal ikke kjøpe den. Skal vinne den i Tek.no sin konkurranse:D Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Vil dere dele innstillingene nå da? Endret 29. september 2009 av Gårby Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Så at en bruker på AVforum.no hadde brukt disse innstillingene (LE40B650) og var veldig fornøyd med resultatet - så er sikkert ett bra utgangspunkt. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg har enda ikke fått kalibreringsplata fra play.com. Så snart den kommer skal jeg kalibrere og legge ut resultatet Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 TV: Samsung LE40B535 Fra dinside.no sin test "Bruk mine innstillinger mer som en pekepinn enn fasit. Bakbelysn 7, kontrast 90, lysstyrke 50, skarphet 30, farge 46, nyanse g50/r50, svartnivå av, dyn kontrast medium, gamma 0, fargerom naturlig, hvitbalanse uendret, hudfarge -1, https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14411060 http://www.dinside.no/819750/samsung-le40b535#debattfelt 100% pixelfeilgarantien funger faktisk. Jeg har testa den garantien 2 ganger nå på denne TV`en. Lenke til kommentar
simson Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hvor viktig er egentlig 100hz? Vurderer sterkt denne Samsungen. Men hva går jeg glipp av på denne sammenlignet med en 100hz-TV? - Og hva er det enkelte mener er minuset med 100hz? Hører noen klager over at filmer ser ut som nyhetsinnslag, at det gir en videofølelse, osv? Er helt grønn på dette... (T.o: Skal bruke den mest som TV (Get og fotballkamper), noe filmer og en gang i blant streaming av fotballkamper. Vil bruken min tilsi at jeg bør ha 100hz?) Lenke til kommentar
Perthyzz Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Ser Elkjøp kjører denne til 5795 kr nå, men at deres modell heter LE40B535XXE. Noen som vet hva hva som er forskjellen? Lenke til kommentar
boos Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Noen som vet hvordan man slår helt av av denne TV'n? Eller skal den alltid stå i standby modus? Får ikke slått den av ved å bruke knappen på siden. Den går bare i standby. boos Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Samsung's modeller for det norske markedet heter "XXE" til slutt. Lenke til kommentar
Perthyzz Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Okei, takk for svar! Hvorfor har da ikke nettbutikker som f.eks. Komplett XXE til slutt? Importerer de TV-er som ikke er ment for det norske markedet, eller gjør de det for "syns skyld"? Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 LE40B535 er et helt OK produkt. Minuset jeg mener er at den kun er 50hz (dermed uaktuelt for meg, og ikke noe jeg anbefaler) Bildekvaliteten er helt ok, men jeg ville mye heller tatt steget opp til 42LH4000 som har et mye bedre bilde, 100hz og samtidig full HD. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Okei, takk for svar! Hvorfor har da ikke nettbutikker som f.eks. Komplett XXE til slutt? Importerer de TV-er som ikke er ment for det norske markedet, eller gjør de det for "syns skyld"? Hvis du legger merke til "Produsentens varenummer" i den grå boksen under bildet hos Komplett, vil du se at dette er et norsk produkt da det har endelsen XXE. De fleste nettbutikkene har en sortertittel på produktene sine og et varenummer. Når det gjelder fjernsyn fra Samsung er det spesielt viktig å legge merke til varenummeret eller så får du problemer med garantien hvis det er feil på produktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå