Gå til innhold

Hva er utstyret mitt verdt? (400D + Tamron 17-50 F/2.8)

Anbefalte innlegg

Jeg går med tanker om å nedgradere utstyret mitt litt, og vurderer å kvitte meg med speilrefleks-utstyret, og kjøpe en Canon Powershot G10.

Lurer derfor på litt vedrørende salg av utstyret mitt, alt fra hvor jeg burde selge det, til hvilken pris markedet kan gi meg for det.

Finnes det noen fotobutikker i Oslo som kunne ta mitt gamle utstyr i innbytte ved kjøp av nytt kamera? Regner med jeg sikkert får litt mindre for det enn på privatmarkedet, men det kunne jo ha vært veldig enkelt og praktisk.

Utstyret mitt er som følger:

Canon EOS 400D-hus (kjøpt i 2007), med standardobjektivet 18-55mm f/3,5-5,6, 4GB minnekort.

Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II LD, (kjøpt 2008)

Hvor ville det vært best å selge dette? Finn.no, finne en innbytterbutikk, eller foto.no? Lurer også litt på å bare selge tamron-objektivet (nypris nå 3385 kr). Hvor mye kunne jeg isåfall ha tatt for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg solgte mitt nikon d60 la jeg det ut på finn.no, foto.no, fotopia.no og på bruktmarked.no. Veldig god respons og mange som var interesserte.

Hva det er verdt er jeg ikke helt sikker på, ettersom jeg ikke vet nypris på 400d, eller om det i det hele tatt selges, siden 450d har tatt over.

Du må jo ikke skrive pris, men heller skrive at dere blir enige. Da kan du jo først tenke deg ut en pris du er villig til å selge for så heller høre med evt. selgere ;)

Endret av swahili
Lenke til kommentar

Jeg la ut mitt eos 350D på finn og fikk en god del respons på det.

Fikk 3tusen for det med fire minnekort, batterigrep, veske og nesten ubruk polarisasjonsfilter.

Legg det ut for den prisen du ønsker for det også ser du det ann deretter, det er nesten bedre å legge det litt høyt og heller gå litt ned slik at kjøperen tror han har fått en god deal.

Slik blir begge fornyød med handelen.

Lenke til kommentar

Skal du selge eller annonsere? Jeg har sett litt på kamera i det siste, tamron har jeg ingen formening om, bør sikkert selges seperat, og kamera bør prises til ca. 3000 kroner med kit objektiv, kanskje 2900. Det er bedre å legge det ut til en attraktiv pris umiddelbart, enn å ta imot massevis av telefonsamtaler, da ringer det pratsomme idioter, kanskje du også ender med å selge det til en idiot som det blir masse tull med. :innocent:

Jeg har sett på endel brukt utstyr som har vært priset for høyt.

Om jeg ser på en EOS 500D f.eks og den ligger på 7300 på netshop, skal den selges for 5500 brukt før jeg gidder å bry meg med det. Men det er ganske individuelt. Hadde annonsen vært på 6000-6500, hadde jeg ikke giddet å ringe for å forsøke å prute.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Selg Tamron-objektivet separat. De tiltaler to forskjellige brukergrupper.

Tamron 17-50 er veldig populært og går for ca 3400 kr nytt. Du kan godt legge deg over 50% av nypris pga popularitet. F.eks 2000-2500 kr.

Kameraet bør selges med kit-objektiv og minnekort. Minnekortet adderer ikke noe til prisen, men bør være med sånn at kjøper får en pakke han kan bruke fra første minutt. Kamera + kitobjektiv tilsvarer omtrent Canon 1000D som er i salg nå. Det koster fra ca 4000 kr med kitobjektiv nå. Det er et populært kamera (ikke så populært som Tamron-objektivet) så jeg tipper du kan få ca 2500 kr for det.

Lenke til kommentar

Ville solgt hus+kit for 2500 kr, og ikke solgt Tamron'en før jeg var sikker på at jeg var ferdig med speilrefleks.. ;)

Tamron'en får du nok best respons på fra foto.no siden folk som vet hva det er godt for gjerne også vet at foto.no er et godt bruktmarked. Men jeg skulle tro at finn.no er greiere for å selge selve huset med kitobjektiv, for målgruppene for et brukt begynnerkamera er jo "begynner på dudsjett" og "impulskjøper".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...