Gå til innhold

DDR3 til Asus P6T SE med i7 920

Gjest Slettet-GULVEX9f

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GULVEX9f

Hei,

Har planer om å kjøpe Intel Core i7 920 og et Asus P6T SE kort. Så lurer jeg litt på RAM'en.

Tenker på å kjøpe OCZ Platinum XTC DDR3 2000MHz 6GB KIT. Dette er PC3-16000 RAM.

Tenkte at jeg skulle utnytte den høyeste frekvensen HK taklet, men leste noe om problemer med for høyt strømforbruk sammen med i7? Stemmer dette? Bør jeg gå for noe annet?

Endret av Slettet-GULVEX9f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GULVEX9f

Leste litt rund, og fant ut at i7 ikke bør brukes med RAM med høyere strømforbruk enn 1.65v. Den jeg så på bruker jo 1.65v, så da skal vel ting være i orden.

Lenke til kommentar

Du har nesten skjønt poenget,strømforbruk(I) måles i ampere(A),og spenning(U) i volt(V).

Intel® Core™ i7 skal ikke brukes med ram brikker som har en max spenning på over 1.65volt,dette fordi minne kontroller er intregert i cpu,og du kan grille cpu med en minne spenning på over 1.65 volt.

Du ser forskjell på bildene.

443391.jpeg

443392.jpeg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GULVEX9f

Det står i spesifikasjonene til i7 at den ikke støtter raskere ram enn 1066Mhz. Jeg leste en artikkel som sa at tross den offisielle støtten gikk det fint å bruke RAM opp til 2000Mhz, og at den ikke ville ned-klokke RAM'en. Noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar

Første regel, les de 10 siste sidene i Core i7 tråden, det har vært gjort forsøk med RAM der.

Kort fortalt, offisiell hastighetsstøtte fra Intel var vell kun 1066, du kan oftest dra 1333 ut av den, og 1600, men alt over der er ren bonus og varierer fra CPU til CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...