Gå til innhold

ingen meny - Canon 350D

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på en ting til,så helt ute i tåka :)

Det er ikke en eller annen knapp som har satt seg fast.

Du kan kanskje prøve og lirke på alle knapper for å skjekke om de virkelig er helt ute.

Hvis du har sølt noe sukkerholdig veske eller lingende,så kan knappene bli treigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom til å tenke på en ting til,så helt ute i tåka :)

Det er ikke en eller annen knapp som har satt seg fast.

Du kan kanskje prøve og lirke på alle knapper for å skjekke om de virkelig er helt ute.

Hvis du har sølt noe sukkerholdig veske eller lingende,så kan knappene bli treigere.

Det som er så merkelig, at det er ikke bare en knapp. Det er alle knappene på venstre side av displayet. Jeg får tatt bilder i manuell modus, men får ikke vist de på displayet og foretatt innstillinger via displayet. Får heller ikke slettet bilder. Må skru over på auto modus for å se og slette bilder. Så jeg tviler at det er knappene, så lenge de virker i automodus.

Lenke til kommentar

Det Nautica skriver er egentlig ikke så dumt å sjekke.

Jeg kjeder meg litt og testa litt på mitt 30D. Om jeg holder inne knappen merket med en * (som man bruker for å låse lysmålingen i manuell sone) så oppfører mitt kamera seg sånn som du beskriver. Den knappen er jo kun i bruk under fotografering i manuell-sone (og under bildevisningen for å zoome ut).

Jeg finner ut at den nevnte knappen og knappen for å sjekke dybdeskarphet (ved siden av objektivet på fremsiden) er de eneste knappene som gjør at mitt kamera ikke lar meg gå inn i menyen eller se på bilder i manuell-sone.

Lenke til kommentar
Det Nautica skriver er egentlig ikke så dumt å sjekke.

Jeg kjeder meg litt og testa litt på mitt 30D. Om jeg holder inne knappen merket med en * (som man bruker for å låse lysmålingen i manuell sone) så oppfører mitt kamera seg sånn som du beskriver. Den knappen er jo kun i bruk under fotografering i manuell-sone (og under bildevisningen for å zoome ut).

Jeg finner ut at den nevnte knappen og knappen for å sjekke dybdeskarphet (ved siden av objektivet på fremsiden) er de eneste knappene som gjør at mitt kamera ikke lar meg gå inn i menyen eller se på bilder i manuell-sone.

Det har du jammen meg rett i. Lirket opp knappen med en kniv. Åååå... tusen takk for hjelpen. Setter virkelig stor pris på hjelpen.

Lenke til kommentar
Her kom pybalto med meget nyttig informasjon og trådstarter fikk løst problemet sitt. Hurra :)

Tom

Nautica var hjernen. Jeg bare presiserte hva han mente da jeg syntes trådstarter kanskje misforstod ham. Men uansett.. det er hyggelig at folk får løst problemet sitt. Så i en annen tråd at kameraet var tenkt modent for vraking pga dette. Det er en tankevekker for alle.

Selv hadde jeg en lignende opplevelse etter et bryllup. Blitsen virka ikke dagen etter. Da var løsningen at jeg klarte å huske at en dame sølte noe øl over kameraet mitt men vi sto og pratet, etter en del grubling kom det minnet frem. Så da jeg tørka av kontaktene på kameraet virka blitsen igjen.

Lenke til kommentar

Utrolig hvor mange som tenker bruk og kast straks den minste ting skjærer seg med elektronikken. Da er det godt å vite at noen fortsatt får fikset på sine eldre, men utmerkede produkter istedenfor å løpe ned til nærmeste overprisede Elkjøpbutikk og kjøpe billige kinavarer med 20-30 % rente på kredittkortet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...