ThinkerBell Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Mitt trofaste Canon 350D kamera har sluttet å virke. Jeg får tatt bilder med automatisk modus, men så raskt jeg bruker manuelle innstillinger så får jeg ikke foretatt noen innstillinger. Når jeg trykker på "menu" knappen, så er alt svart. "Menu" knappen fungerer kun på de automatiske innstillingene. Tenkte jeg skulle oppgradere firmware, men får jo ikke dette til så lenge "menu" ikke fungerer i "P" modus. Noen andre som har samme problem? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Mitt trofaste Canon 350D kamera har sluttet å virke. Jeg får tatt bilder med automatisk modus, men så raskt jeg bruker manuelle innstillinger så får jeg ikke foretatt noen innstillinger. Når jeg trykker på "menu" knappen, så er alt svart. "Menu" knappen fungerer kun på de automatiske innstillingene. Tenkte jeg skulle oppgradere firmware, men får jo ikke dette til så lenge "menu" ikke fungerer i "P" modus. Noen andre som har samme problem? På 350D blir det lille LCD displayet helt tomt når du trykker menyknappen (unntatt batteriindikator) og det store "våkner" opp. Skjer det noe i det lille displayet når du trykker menyknappen ? Endret 29. juni 2009 av Spartan Lenke til kommentar
ThinkerBell Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Mitt trofaste Canon 350D kamera har sluttet å virke. Jeg får tatt bilder med automatisk modus, men så raskt jeg bruker manuelle innstillinger så får jeg ikke foretatt noen innstillinger. Når jeg trykker på "menu" knappen, så er alt svart. "Menu" knappen fungerer kun på de automatiske innstillingene. Tenkte jeg skulle oppgradere firmware, men får jo ikke dette til så lenge "menu" ikke fungerer i "P" modus. Noen andre som har samme problem? På 350D blir det lille LCD displayet helt tomt når du trykker menyknappen (unntatt batteriindikator) og det store "våkner" opp. Skjer det noe i det lille displayet når du trykker menyknappen ? Nei, ingenting skjer når jeg trykker på menyknappen. Gjelder altså kun når de manuelle innstillingene er valgt (P, TV, M osv). Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Mitt trofaste Canon 350D kamera har sluttet å virke. Jeg får tatt bilder med automatisk modus, men så raskt jeg bruker manuelle innstillinger så får jeg ikke foretatt noen innstillinger. Når jeg trykker på "menu" knappen, så er alt svart. "Menu" knappen fungerer kun på de automatiske innstillingene. Tenkte jeg skulle oppgradere firmware, men får jo ikke dette til så lenge "menu" ikke fungerer i "P" modus. Noen andre som har samme problem? På 350D blir det lille LCD displayet helt tomt når du trykker menyknappen (unntatt batteriindikator) og det store "våkner" opp. Skjer det noe i det lille displayet når du trykker menyknappen ? Nei, ingenting skjer når jeg trykker på menyknappen. Gjelder altså kun når de manuelle innstillingene er valgt (P, TV, M osv). Høres merkelig ut. Har du prøvd å resette alle innstillingene i menyen ? Lenke til kommentar
ThinkerBell Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Mitt trofaste Canon 350D kamera har sluttet å virke. Jeg får tatt bilder med automatisk modus, men så raskt jeg bruker manuelle innstillinger så får jeg ikke foretatt noen innstillinger. Når jeg trykker på "menu" knappen, så er alt svart. "Menu" knappen fungerer kun på de automatiske innstillingene. Tenkte jeg skulle oppgradere firmware, men får jo ikke dette til så lenge "menu" ikke fungerer i "P" modus. Noen andre som har samme problem? På 350D blir det lille LCD displayet helt tomt når du trykker menyknappen (unntatt batteriindikator) og det store "våkner" opp. Skjer det noe i det lille displayet når du trykker menyknappen ? Nei, ingenting skjer når jeg trykker på menyknappen. Gjelder altså kun når de manuelle innstillingene er valgt (P, TV, M osv). Høres merkelig ut. Har du prøvd å resette alle innstillingene i menyen ? Problemet er at reset menyen fungerer kun når man velger de manuelle innstillingene. Siden menyen ikke fungerer, så får jeg heller ikke nullstilt kameraet. Lenke til kommentar
ThinkerBell Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Jeg har tatt ut batteriene i kameraet, og skal se om jeg får nullstilt kameraet helt. Finner ikke noe informasjon om dette på andre nettsider heller, så jeg begynner å bli mektig lei disse Canon kameraene. Kameraet fungerte fint første året, men så ble det bare dårligere og dårligere. Lurer på om EOS 450D er like dårlig - eller må det bli et Nikon kamera på meg neste gang. Endret 30. juni 2009 av ThinkerBell Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Finner ikke noe informasjon om dette på andre nettsider heller, så jeg begynner å bli mektig lei disse Canon kameraene. Kameraet fungerte fint første året, men så ble det bare dårligere og dårligere. Jeg har et godt brukt 350D som jeg kjøpte brukt og som fungerer utmerket sammen med mine objektiver fra 90 tallet fortsatt. Tipper du har vært uheldig. Endret 30. juni 2009 av Spartan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Finner ikke noe informasjon om dette på andre nettsider heller, så jeg begynner å bli mektig lei disse Canon kameraene. Kameraet fungerte fint første året, men så ble det bare dårligere og dårligere. Lurer på om EOS 450D er like dårlig - eller må det bli et Nikon kamera på meg neste gang. Høres ut som om det ikke er den første Canon-en du har vært uheldig med. Tom Lenke til kommentar
ThinkerBell Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Finner ikke noe informasjon om dette på andre nettsider heller, så jeg begynner å bli mektig lei disse Canon kameraene. Kameraet fungerte fint første året, men så ble det bare dårligere og dårligere. Lurer på om EOS 450D er like dårlig - eller må det bli et Nikon kamera på meg neste gang. Høres ut som om det ikke er den første Canon-en du har vært uheldig med. Tom Nei, har hatt et par Ixsus kameraer også, som har fungert bra den første tiden - så blir det bare værre og verre. Så jeg lurer faktisk på om jeg må prøve noe annet altså - har jo vært ganske trofast ovenfor Canon. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Verre og verre sier du,er ikke bare det at du har blitt mer kresen Hvis jeg ikke tar helt feil så har kameraet et backup batteri i tillegg,skal være plassert i samme lomme som hovedbatteriet.Vent en times tid før du setter inn batteriene igjen. Det står CRV32 eller noe sånt på det lille lokket til backup batteriet. Endret 30. juni 2009 av Nautica Lenke til kommentar
ThinkerBell Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Verre og verre sier du,er ikke bare det at du har blitt mer kresen Hvis jeg ikke tar helt feil så har kameraet et backup batteri i tillegg,skal være plassert i samme lomme som hovedbatteriet.Vent en times tid før du setter inn batteriene igjen. Det står CRV32 eller noe sånt på det lille lokket til backup batteriet. Hei, jeg har også prøvd dette. Jeg tok ut dette, og det har ligget ute i 24 timer. Men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Da har du tre muligheter. Kaste kamera og kjøpe nytt Canon hus. Kaste kamera og kjøpe noe annet. Reparere kamera. Tom Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hva med å flashe firmware? Lenke til kommentar
ThinkerBell Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Hva med å flashe firmware? For å oppdatere firmware, så krever det at ny software legges på minnekortet, og lastes ved hjelp av menuen. Men for å få frem den menyen, så må man velge disse manuelle innstillingene. Så lenge "menu" knappen ikke fungerer på manuell innstilling, så får jeg heller i oppgradert. Kjipt! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hva med å flashe firmware? Kameraet for dødt til å at trådstarter kan gjøre det. Dumt spørsmål - Har trådstarter prøvd med et annet minnekort ? Tom Lenke til kommentar
ThinkerBell Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Hva med å flashe firmware? Kameraet for dødt til å at trådstarter kan gjøre det. Dumt spørsmål - Har trådstarter prøvd med et annet minnekort ? Tom Ja, tok et minnekort fra et Ixus kamera, det hjelper ikke. Har ikke formatert det andre kortet, men det skal vel ikke noe å si? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ja, tok et minnekort fra et Ixus kamera, det hjelper ikke. Har ikke formatert det andre kortet, men det skal vel ikke noe å si? Nei Det eneste jeg kan tenke på da er å prøve et annet batteri (det store). HAr du ekstra batteri eller kjenner noen som kan låne deg et ? Tom Lenke til kommentar
ThinkerBell Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Ja, tok et minnekort fra et Ixus kamera, det hjelper ikke. Har ikke formatert det andre kortet, men det skal vel ikke noe å si? Nei Det eneste jeg kan tenke på da er å prøve et annet batteri (det store). HAr du ekstra batteri eller kjenner noen som kan låne deg et ? Tom Har også ekstra batteri, det hjelper heller ikke. Jeg har prøvd alt - så jeg lurer virkelig på om kameraet virkelig er gåent. Men får jo tatt bilder med auto innstillinger, så det er jo ikke totalt ødelagt. Hadde vært alright å kunne foretatt noen innstillinger og evt. oppgradert firmware. Skal undersøke med en verksted for å undersøke om de har hatt lignende problemer. Fant et verksted i Oslo via Canon sine supportsider. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Skal undersøke med en verksted for å undersøke om de har hatt lignende problemer. Fant et verksted i Oslo via Canon sine supportsider. Det er en god ide. Tom Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Selv om mange kanskje bare kaster slike gamle kameraer skal man absolutt ikke se bort fra at det fremdeles kan være reklamasjonrett i gjen på de siden man har 5 års reklamasjonsrett. Hvis du har det kan det hende du får en 400D eller 450D i erstatning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå