Andersfisk Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hvor lenge etter man har hatt ubeskyttet sex kan mann gå til legen å sjekke seg? Har det noe å si, eller kan jeg oppsøke lege 4 dager etter for å ta klamydia test? Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvor lenge etter man har hatt ubeskyttet sex kan mann gå til legen å sjekke seg? Har det noe å si, eller kan jeg oppsøke lege 4 dager etter for å ta klamydia test? Mener at man må vente 2 uker før man kan teste seg for Klamydia, og 3 måneder for en eventuell HIV-test. Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Er vel strengt tatt ikke behov for å teste seg for de mer harmløse sykdommene, med mindre det oppstår symptomer på at noe er galt. Om alle som hadde ubeskytta sex med fremmede sprang å testa seg, ville nok legemangelen blir markant større - og muligheten for å utrydde slike sykdommer ville vokst kraftig :-) Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Er vel strengt tatt ikke behov for å teste seg for de mer harmløse sykdommene, med mindre det oppstår symptomer på at noe er galt. Om alle som hadde ubeskytta sex med fremmede sprang å testa seg, ville nok legemangelen blir markant større - og muligheten for å utrydde slike sykdommer ville vokst kraftig :-) Vel, man trenger ikke å merke at man har klamydia engang, det som er det skumle med det, pluss at Norge er et av de landene som har mest smittete årlig. Så jeg ville ivertfall gjort bare får å være på den sikre siden, er bare snakk om å tisse i et glass så er det gjort Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 50-90 % av smittede menn og opptil 90 % av smittede kvinner får ingen symptomer i det hele tatt! http://www.lommelegen.no/320355/klamydia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå