Sandsvei Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Heisann, Jeg har nå "fått" meg 3 små gjedder som jeg skal mate og ha i et akvarium. De er fortsatt veldig små, rundt 2-3 cm. Jeg har forstått det slik at de spiser krepsdyr og larver når de er så små. Men dette er jo ikke bare bare å finne. Så lurer på det er noe annet jeg kan mate dem med? Takk EDIT: Når jeg tenker meg om er de ikke større enn 1,5-2cm. Endret 29. juni 2009 av Sandsvei Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Kanskje mygglarver kan være noe? De får du kjøpt frosne på dyrebutikken. Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Stikk innom dyrebutikken, og kjøp deg noen pakker med frosset fôr til akvariefisk. Anbefaler her å gå for; sorte mygglarver, gammarus, artemia og oksehjerte. Du kan i tillegg fôre med biter av fiskefilèt (mager fisk), kyllingfilèt, blåskjell, reker (gjerne med skall) etc. Når det gjelder gjeddehold i fangenskap, er det svært få som har lyktes med dette over tid i privat regi. Noe av årsaken er gjeddas temperament, som ikke akkurat blir bedre i en liten glassbeholder, deler kan relateres til vannparametre. Jeg vil derfor anbefale deg å få analysert vann fra der gjeddene ble fanget, og forsøke så godt det lar seg gjøre å justere pH og Gh til samme nivå. Vær også ekstremt flittig med å bytte vann. Lag gjerne en annen tråd om gjeddehold om ønskelig. Det er hvert eneste år mange som planlegger slike "monsterfisk" i akvariene sine. Avsluttningsvis vil jeg si, selv om det er skikkelig OT, at du tenker langsiktig. Og det innebærer at du bygger deg ett kar på 5-10000L i kjelleren til fiskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå