Khaffner Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Heisann! Jeg har et Zotac Geforce 9300-ITX WIFI med tydeligvis innebygget Geforce 9300 grafikk. Dette finner jeg svakt og har lyst til å oppgradere. Jeg ser to muligheter: - Bang for the Buck med et godt ATI Radeon kort - Noe dårligere Nvidia, men i tillegg bruke hybridsli med grafikkprosessoren på hovedkortet. (Hvilke grafikkort begrenser dette meg til?) Jeg har følgende krav og begrensninger: - Maks 1200 ,- - Ikke ha mer enn en 6-pin strømkontakt - Stillegående (har pc-en 40-60 cm unna hodet) - Best grafikk for pengene såklart. Anyone? Lenke til kommentar
EmilHen Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Tror ikke du får så mye bedre en det du har for 1200,- Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 ^Å joda. Poenget med hybrid sli er ikke mer ytelse, men at det 9300 tar over når det kraftigere kortet ikke trengs. (For å spare strøm) Sats på et HD 4870. Kjøp den billigste utgaven. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 4870 trenger to 6-pins strøminput, jeg har bare 1. Følger det med adapter fra Molex til 6-pin? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Kommer an på hvilken produsent du velger å kjøpe fra, les reviews av kortene- der er det nesten alltid korrekt liste over tilbehør. Når det er sagt så følger denne overgangen med nesten alle nye kort som benytter seg av 6-pins. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Endte opp med denne, fornøyd så langt. Måtte wrestle den inn i mitt lille mini-itx-kabinett og ofre en vifte og en harddiskplass, men nå sitter'n Har dog litt problemer med Catalyst i Ubuntu Linux, men det tar jeg ikke i denne tråden. Har også begynt med Folding @ Home Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå