Gå til innhold

[PC] PCM09: Diskusjon.no konkurranse 2009 [7 juli (tirsdag) klokken 20.00]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan bli morro.

Prøvde spillet i går, har ikke PEILING på hva jeg driver med. Men jeg peiser no bare på. Tror jeg har fått litt taket på spurt etapper. Klarte også å ta noen klatrepoeng med Basso når jeg spilte mot Valverde og Bruno i går, og det er jo ikke bare ille for en noob :)

Lenke til kommentar

Det er klart du har det. Ta ut Francesco Chicchi på laget, han fungerer bra. Ellers så kan det være vel så vanskelig å få til en spurt med opptrekk. Selv pleier jeg som regel å bare henge meg på en av kanonene, noe som fungerer vel så bra :p

Lenke til kommentar

Hvis du legger benatti langt foran i feltet når det er 15 km. igjen vil togene med spurtkanonene komme kjørenede forbi når det er omtrent 10 km igjen, da er det bare å henge seg på.

Jeg tror nok Basso er god nok til sammenlagtseier ja. Tempo er vel kanskje det største spørsmålstegnet, er ikke sikker på hva han har der...

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Forresten, er ikke han Pelozinni eller hva han heter ganske så bra?

Pellizotti er veldig god i fjellene, ja. Han vant en fjelletappe i Giro d'Italia i år. Får du til et samarbeid mellom Pellizotti, Nibali, Basso og Kreuziger kan du være med å kjempe i toppen av fjelletappene. I tillegg har du Szmyd som kan klatre ganske bra.

Nibali, Basso, Kreuziger, Pellizotti, Chicchi, Bennati, Szmyd og et par hjelperyttere er et kanonlag. Hjelperytterne bør helst være litt gode i fjellene, så de kan dra så mye som mulig, og ikke sliter seg helt ut om du må hente vann i motbakke.

Lenke til kommentar

Syns det er trist at jeg ikke kan være å kjempe mot noen av dere. Jeg kan vel nesten kalle meg en veteran innenfor pcm, har spilt siden 2006 spillet, og mye (er derimot ikke spesielt god, men kanskje erfaren :p ).

Jeg er ikke klar før fredag, 10.Juli, dermed får jeg ikke tatt ut laget mitt og Quickstep laget mitt ender opp i søppelbøtta :p Håper computeren tar ut Chavanel og Devolder ihvertfall. Har ingen ambisjoner om trøyer, dessverre, da det virker umulig. Kanskje klatretrøya hvis jeg klarer å komme meg i brudd, men uansett ikke det jeg hadde tenkt. Så får se hvor aktiv jeg blir i år. Hadde vært kjekt med noen mini-tourer, slik at vi andre (og ikke bare Saiya/Bruno99 eier alt og alle) kan hevde oss - med gode lag. Kanskje vi kunne tatt en klassiker også en dag?

Good Luck! Kommer med til lagtempoen ihvertfall. (med Quickstep av alle lag :p)

Hjelperytterne bør helst være litt gode i fjellene, så de kan dra så mye som mulig, og ikke sliter seg helt ut om du må hente vann i motbakke.

Det er ikke lov å hente vann fra bilene i Tour de France i bakkene? (syns Johan sa det idag)

Liquigas er et storartet lag. Du burde satse hardt for en rytter, hvis du skal klare å gjennomføre en tour med suksess. Jeg hadde gått for klatretrøya med Basso, da han ikke vil klare å matche Contador/Menchov/Evans/Armstrong/Leipheimer osv. på tempo. Det er også såpass vanskelig å ta sekunder i motbakkene med Contador og Sastre i spissen. tror Basso har 71 på tt i spillet, noe som er for svakt, sammenlignet med de andre kanonene. Altså er mitt tips klatretrøya (og da har du samtidig flere å spille på, med tanke på den grønne trøya til Bennati (hvis du satser på det). Ville tatt ut Chicchi og Quinziato (eller hvordan det skrives) som hjelpere for Bennati.Evt. også Fischer.

Edit: Korrektur

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar
Ikke gi opp ennå da Kalle. Er da gøy å spille uansett trøyer eller ei. Ikke alle vinner trøyer uansett :)

Nettopp :) Mitt mål er 2 etappeseiere. Syns forresten det er utrolig gøy med den nye funksjonen å lage eget lag i karrieremodus. Jeg laget Team Sky med Kreuziger og Boasson Hagen i spissen, sammen med en del briter. Utrolig gøy side av spillet. Fascinerende.

Lenke til kommentar
Isj, starter vi ikveld alt? =|

Jeg har jo ikke fått prøvd spillet ordentlig enda en gang :D

Pokker.. dette kunne jeg tenkt meg å være med på. Men har bare mobilt bredbånd og en litt slapp laptop her jeg er nå. Kunne vært med da fra Søndag/Mandag.

Om det går å være med uten å være der "fysisk" noen dager... så melder jeg meg gjerne på med et lag :)

Team Fredster

Lenke til kommentar

Hvor mange dager skal dere drive??

Jeg blir med fra onsdag eller torsdag:)

hvis ikke det er for sent da :hmm:

Men jeg skulle vere med med Lampre.

Hvem burde jeg satse på ??? og trøyer :hmm:

Endret av erlani
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...