Gå til innhold

Siste sjekk av stille multitasking-PC før innkjøp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du kjøre med vifteløs cpukjøler? Uansett om man bruker en TRUE kjøler så blir det veldig varmt med en i7 cpu uten vifte. Det skal ikkje rare brisen til for at det hjelper uendelig mye. Det finnes jo 120mm vifter som er svært stillegående.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=126053

Blir kjørende et par vifter på lavt turtall, man hører ikke det uansett. Men har noen vifter liggende, så jeg trenger ikke å kjøpe det.

AtW

Lenke til kommentar

Fungerer nå.

- Du *må* (burde) ha en 80mm vifte på skjermkortkjøleren. Du kan bare kjøpe (bruke) en rolig en, det vil ikke føre til at systemet ditt bråker mer.

- Jeg ville heller kjøpt Asus P6T SE istedenfor MSI-kortet.

- CPU-kjøleren passer ikke. Uansett er den dårlig. Kjøp Mugen 2, den er bedre (og passer).

EDIT:

Dette skjermkortet er billigere (og likt).

EDIT2: Kjøp deg en 1TB disk. Kjøp deg en SSD litt over jul.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Eller hvorfor ikkje kjøpe den beste cpu'kjøleren når man er i siget? Thermalright ULTRA120 Extreme

Vente med SSD er jo ikkje vits. Intel SSD er jo konge bra!

TRUE er oppskrytt. Mugen 2 er bedre. EDIT: Med svak vifte ihvertfall. Med sterk er det omvendt. TRUE er jo uansett 50% dyrere!

Vente med SSD er vits. Intel SSD er jo svindyr!

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Fungerer nå.

- Du *må* (burde) ha en 80mm vifte på skjermkortkjøleren. Du kan bare kjøpe (bruke) en rolig en, det vil ikke føre til at systemet ditt bråker mer.

- Jeg ville heller kjøpt Asus P6T SE istedenfor MSI-kortet.

- CPU-kjøleren passer ikke. Uansett er den dårlig. Kjøp Mugen 2, den er bedre (og passer).

EDIT:

Dette skjermkortet er billigere (og likt).

EDIT2: Kjøp deg en 1TB disk. Kjøp deg en SSD litt over jul.

Jeg skal ha en stillegående 120 båd på CPU og GPU (på svært lavt turtall). Dog tror jeg en 4770 kunne ha gått passivt også.

Hva gjør Asus-kortet bedre?

CPU-kjøleren passer md kit som konverterer, og HR-01 er blant de beste CPU-kjølerene du får på lav airflow, også bedre enn TRUE. Mugen 1 er ihvertfall dråligere enn HR-01. Kjenner ikke så godt til Mugen 2. Men takk for tips.

Skjermkortet må være på lager, orker ikke å vente et uvisst antall dager på at slikt kommer på lager.

AtW

Lenke til kommentar

Så mugen 2 er liksom 10 grader kaldere enn TRUE og en 1TB disk er sinnsyk treig i forhold til en Intel ssd disk. En intel disk kan være billig hvis man trenger slik ytelse. Noe jeg tror han trenger siden han også skal ha i7 og kjøre masse multitasking.

Forskjell mellom Mugen 2 og TRUE. http://www.xtremesystems.org/forums/showth...highlight=mugen

Mugen 2 er bra den men den er jo ikkje Sinnsykt mye bedre. Faktisk Dårligere :p

TRUE er oppskrytt. Mugen 2 er bedre. EDIT: Med svak vifte ihvertfall. Med sterk er det omvendt. TRUE er jo uansett 50% dyrere!

Scythe SCMG-2000 Mugen 2 429,-

ULTRA120EXTREME Thermalright uten vifte 495,–

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Så mugen 2 er liksom 10 grader kaldere enn TRUE og en 1TB disk er sinnsyk treig i forhold til en Intel ssd disk. En intel disk kan være billig hvis man trenger slik ytelse. Noe jeg tror han trenger siden han også skal ha i7 og kjøre masse multitasking.

Nei. Ikke 10 grader kaldere. Kansje 1'c. Og når den koster 200 kr mindre, må den jammen være verdt det!? Intel SSD er helt greit ja, men personlig ville jeg ventet. Men jeg skjønner at han vil kjøpe nå.

Asus-kortet er bedre pga det er Asus. Nei, jeg er ikke fanboy. Har hatt både gode og dårlige kort fra Asus, men kun dårlige fra MSI. Rent teknisk og layoutmessig pleier det å være nokså likt (og dermed smak og behag), men BIOS-ene til MSI er laget av apekatter.

Mugen 1 er elendig i forhold til Mugen 2. Men etter å ha lest litt reviews så ser det ut som at HR-01+ er bedre enn Mugen 2 på lavt turtall, så det er ikke dumt kjøp. Men husk i7-bracket da.

EDIT: Det der er et ubrukelig review. Med så få testrunder så har man feilmargin på 1-4'c, noe som gjør testene ubrukelig.

EDIT2: Og Mugen 2 er fortsatt over 200 kr billigere :p

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Nei. Ikke 10 grader kaldere. Kansje 1'c. Og når den koster 200 kr mindre, må den jammen være verdt det!? Intel SSD er helt greit ja, men personlig ville jeg ventet. Men jeg skjønner at han vil kjøpe nå.

Asus-kortet er bedre pga det er Asus. Nei, jeg er ikke fanboy. Har hatt både gode og dårlige kort fra Asus, men kun dårlige fra MSI. Rent teknisk og layoutmessig pleier det å være nokså likt (og dermed smak og behag), men BIOS-ene til MSI er laget av apekatter.

Mugen 1 er elendig i forhold til Mugen 2. Men etter å ha lest litt reviews så ser det ut som at HR-01+ er bedre enn Mugen 2 på lavt turtall, så det er ikke dumt kjøp. Men husk i7-bracket da.

EDIT: Det der er et ubrukelig review. Med så få testrunder så har man feilmargin på 1-4'c, noe som gjør testene ubrukelig.

EDIT2: Og Mugen 2 er fortsatt over 200 kr billigere :p

Ok, da går jg nok for Hr-01, mugen 2 ser ut til å kunne gi potensielle problemer med alle 6 ram-slotter fyllt også. Jeg er forsåvidt klar over at SSDen sikkert koster det halve om 1 år (eller mindre), men det er verd noe for meg å ha en stille og rask PC også fram til jul. Jeg kan eventuelt vurdere en Corsair SSD som ett alternativ.

EN litt rote bios plager meg ikke, jeg er mest opptatt av Stabiltiet og features. Kjøpte kun asus før, men de siste årene har de tapt seg i mine øyne. Er det noe mer enn layout i bios du føler mangler hos MSI?

AtW

Lenke til kommentar

Ikke layout i BIOS. Ustabile BIOS-er med masse problemer. På det siste MSI-kortet jeg hadde fungerte ikke Speedstep, C1E, FireWire eller optisk lyd ut av boks. Etter samtlige beta BIOS-oppdateringer er det fortsatt ikke mulig å endre multiplier (Speedstep), i tillegg til at kortet bruker ~1,5 min på å starte opp (starter opp, kommer til post, restarter et par ganger før det starter igjen). Liker forsåvidt BIOS-layouten til MSI bedre enn Asus uansett. Toppkortene til Asus har tapt seg, men middelkortene pleier å være veldig gode. P5Q-Pro, P5K Deluxe osv er kjempegode kort.

Lenke til kommentar
Ikke layout i BIOS. Ustabile BIOS-er med masse problemer. På det siste MSI-kortet jeg hadde fungerte ikke Speedstep, C1E, FireWire eller optisk lyd ut av boks. Etter samtlige beta BIOS-oppdateringer er det fortsatt ikke mulig å endre multiplier (Speedstep), i tillegg til at kortet bruker ~1,5 min på å starte opp (starter opp, kommer til post, restarter et par ganger før det starter igjen). Liker forsåvidt BIOS-layouten til MSI bedre enn Asus uansett. Toppkortene til Asus har tapt seg, men middelkortene pleier å være veldig gode. P5Q-Pro, P5K Deluxe osv er kjempegode kort.

Ok, takk for innspill, nå bestillte jeg i går natt og det ble MSI-kortet, så vi får se hvordan det blir i praksis.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...