Gå til innhold

Stadig problemer etter at jeg legger til disker.

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å få det til nå..

post-83693-1246305509_thumb.jpg

Jeg har tom. funnet et program som greier å lese innholdet til 750GB. Jeg forandre også 1TB fra dynamisk til basic. Mulig jeg gjør det med backupen også etterhvert, må bare finne en ny måte å gjøre backup på.

Programmet driver også å kopierer filene fra 750GB ut til 1TB, det går noe tregt, men jeg har ikke dårlig tid så lenge det vil funke.

Programmet heter forresten TestDisk (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk).

post-83693-1246305441_thumb.jpg

Nizzen, jeg kommer også til å gjøre 750GB disken til basic, for er det det at dem har stått som dynamisk som har køddet det til, skal jeg aldri kjøre det igjen.

Endret av everlong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan ha mirror i win xp. Har det selv på den ene serveren. Den ene "disken" vises bare og kan ikkje brukes. Den andre skal brukes og er mirror til den som er like stor i windows.

Hehe, man kan det til, eller støtter windows XP mirroring?

Til trådstarter.

Poeng med G: volume. Så lenge du har 2 kontrollere som støtter mirroring, så burde du konfigurere:

-alle disker som skal ikke være medlem til noe, kan koples til Asus kontroller.

-volumene du ønsker å har i raid 1 kan koples til pci kontroller, og konfigurere der. Ulempen vil være at du har kun en disk av 500, 750, 1000. Dvs at du vil miste noe hvis du velger å kjøre i medlemskap.

Så de 2 x250 GB kan koples til pci kontroller.

Om du skulle velge å enable raid på den Intel kontroller og, så må du installerere OS i raid mode.

Å ha intel i raid betyr ikke dog at alle disker må kjøres i raid. I tillegg , bruker du intel matrix for å stryre alt det fra i Windows.

Men OK, det virker som at du har kontroll på alt det nå, så det er bare å få det til.

Lenke til kommentar

Man kan bruker sata kontroller uten å ha dem i raid, så jeg kobler min 500GB, 750GB og 1TB disk til s-ata kontrolleren.

til hovedkortet kobler jeg til 3x250GB. Tror problemet mitt var at jeg hadde dynamiske disker, noe jeg definitivt skal slutte med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...