Betroz Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Fått satt inn min MIST 1000W PSU i dag. Noe av det første jeg la merke til var en skarp og irriterende lyd som ikke var der med gamle PSU'n. Det er ikke vanlige turbulens lyd heller. En sa til meg at det kan være lyd fra en spole inne i PSU. Kan det stemme? Dere som har samme PSU kan dere bekrefte at slik er den bare, eller er dette en RMA sak? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Den hyler ja... Spesielt ved belastning på de 2 midterste 12V railsene som vanligvis ikke er koblet til CPU eller hovedkort. Har selv testet dette på min, merkant forbedring i hyling når jeg tok ut GTX 280 kortet og satte inn ett 4670 fra ATi som drar strøm fra hovedkortet. Hadde også hyling med 1x eller 2x 3850 kort fra ATi også. Microplex / Netshop mistenker at det er PWM inkompatabilitet på hovedkort, altså siden det var mest ASUS kort med 8 faser, og da muligens mistenkt å være relatert til det. Satte dog ett hull på den teorien med mitt IX38's 5 fasers PWM Endret 29. juni 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Og jeg som nettopp har bestilt denne.. ;/ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg bruker ikke det Asus kortet jeg har i signaturen lenger, men et Gigabyte EP45-UD3P kort. Jeg har jo et GTX 285 kort, så jeg må bruke 2 stk PCIe kabler koblet til RAIL 1 og 2 som NetShop anbefaler. Noe jeg kan gjøre, eller bare noe jeg må finne meg i at slik er den? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Du kan sende i retur, dessverre er sjansen stor for at du får en hyler tilbake. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Jeg fikk svar fra NetShop : Vi har dessverre hatt noen tilfeller av dette på MIST 1000w. Det er spesielt i kombinasjon med NVIDIA kort som 280 og oppover. Jeg må bruke angrefristen da. Synes NetShop burde advare mot dette på nettsiden, men da selger dem den ikke sikkert. Edit : Er i tvil til hva jeg skal gjøre. Corsair 1000W koster jo vesentlig mer enn denne MIST'n om jeg skulle bytta til den. Hmmm. Endret 30. juni 2009 av Betroz Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 1000w er jo totalt overkill til ditt system, hva med Corsair HX750/850W+ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg fikk svar fra NetShop :Vi har dessverre hatt noen tilfeller av dette på MIST 1000w. Det er spesielt i kombinasjon med NVIDIA kort som 280 og oppover. Jeg må bruke angrefristen da. Synes NetShop burde advare mot dette på nettsiden, men da selger dem den ikke sikkert. Edit : Er i tvil til hva jeg skal gjøre. Corsair 1000W koster jo vesentlig mer enn denne MIST'n om jeg skulle bytta til den. Hmmm. Dette er desverre et problem med mange PSUer og skjermkort, virker som man fort kan være uheldig å få coil whine. Håper de får schwung på det, mulig det hjelper å ikke ha vanlig spoler. AtW Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Takker for innspill. Min MIST er allerede på vei i retur til NetShop. Orka ikke den irriterende lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå