Gå til innhold

Ferdig med betalingsanmerkininger men...

nissen83

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et par betalingsanmerkninger fra et par år tilbake. Jeg har nå betalt ned disse og jeg har ingenting registrert på meg noe jeg har sjekket opp i med diverse registre ( dun & braksteed ). Jeg har heller ingen ubetalte regninger, ikke så mye som en purring har jeg nå (har heller ingen lån eller kredittkort). Jeg vil også legge all diskusjon død når det gjelder hvor lenge betalingsanmerkninger blir registrert. Jeg har snakket med ALT som er av kilder og dem sier entydig at de blir slettet omgående.

Greien er at jeg hadde spart mye penger blandt annet på skatten, jeg brukte alt jeg hadde for å betale ned betalingsanmerkningene ( uten å låne 1 krone ) INKLUDERT MYE AV FORRIGE LØNNING. Jeg er nå ute etter å få et forbrukslån på 10 000 kr som jeg kan betale ned jevnt over for å komme ajour siden jeg som sagt brukte alt jeg hadde på betalingsanmerkningene. Jeg vil også understreke :) at det at jeg tar opp forbrukslån på 10 000 IKKE er et tegn på at jeg er på vei tilbake, for er det noen som ALDRI skal tilbake i den situasjonen er det meg.

problemet er at jeg får avslag og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg søker bare på de jeg oppfyller kravene på så jeg skjønner det ikke. Jeg har ca 12000 utbetalt i måneden og nå skal jeg begynne å studere i tillegg noe som vil øke inntekten noen 1000 i tillegg. Jeg har som sagt ingen lån, ubetalte regninger eller anmerkninger. Og jeg betaler bare 2800 i husleie + strøm. Jeg fatter det ikke. Jeg ser 19-20 åringer som lever av studielån som får kredittkort og forbrukslån.

Jeg vet at jeg høres ut som en konspirajons teorist nå men det hele gjør at jeg sitter med en ekkel følelse av at anmerkningene bare er slettet fra det offentlige men de fremdeles blir brukt i det skjulte.

Er det noen som har noen råd om hvor jeg skal søke ?

ps. Jeg vil også si med en gang at jeg ikke har noen unnskyldning om hvorfor jeg havnet der jeg var. Jeg ser mangen skylder på alt og alle (spesiellt ekser :D) om hvorfor de havnet der de er. Jeg har ingen unnskyldning utenom at jg var uten lønn i 2 mnd og behandlingstiden hos (den gang ) AETAT tok så lang tid at jeg ikke fikk betalt regninger. Men jeg skulle hatt penger i bakhånd i tiilfelle slike situasjoner. Jeg vil også si at inkassoselskapene Lindorff og Kredinor har behandlet meg VELDIG bra, ihvertfall med tanke på hvor lang tid jeg brukte på å betale. Jeg hadde en regning på 17000 hos lindorff som jeg fikk ned til 13000 bare med å spørre dem og hos kredinor gikk den fra 8000 til 4500. Jeg hadde ingen gjeldsmegler, jeg bare ringte inn og spurte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søker du ny kreditt hos et firma som har kredittsjekket deg tidligere mens du hadde anmerkningene? Da har de en negativ historikk på deg og det er lett å få nei.

Søker du hos noen som kan se kontotransaksjonene dine? Som dermed kan se at du har brukt det meste av det du har tjent til å nedbetale kortgjeld?

Å være uten anmerkninger er en ting; å være i jobbalder uten en krone oppspart vil nok være alarmerende for de fleste. Lettest å få kreditt når man ikke trenger den...

Er virklige alle anmerkningene dine slettet? Har du tatt runden med alle selskapene? Hva med Creditinform eller Dun&Bradstreet? Spør de som gir deg avslag hvor de henter sine kredittopplysninger (du skal uansett få et eget brev om det).

Hva med utleggspant? Det er ingen tvangspant i bil eller hus som står i ditt navn?

Min anbefaling: Sett opp et budsjett! Et som er realistisk og legg dette ved neste søknad.

Endret av KS
Lenke til kommentar
Søker du ny kreditt hos et firma som har kredittsjekket deg tidligere mens du hadde anmerkningene? Da har de en negativ historikk på deg og det er lett å få nei.

nei tror ikke det. mulig hos et kansje

Søker du hos noen som kan se kontotransaksjonene dine? Som dermed kan se at du har brukt det meste av det du har tjent til å nedbetale kortgjeld?

det vet jeg ikke. har ingen anelse om hvilke selskaper som kan se det.

Å være uten anmerkninger er en ting; å være i jobbalder uten en krone oppspart vil nok være alarmerende for de fleste. Lettest å få kreditt når man ikke trenger den...

er med på den men de fleste jeg kjenner som har tatt opp har heller ikke noe oppspart.

Er virklige alle anmerkningene dine slettet? Har du tatt runden med alle selskapene? Hva med Creditinform eller Dun&Bradstreet? Spør de som gir deg avslag hvor de henter sine kredittopplysninger (du skal uansett få et eget brev om det).

Ja . alle er slettet. har ringt dun og brandstreet

Hva med utleggspant? Det er ingen tvangspant i bil eller hus som står i ditt navn?

nix ingenting. har gjort opp alt. har aldri hatt noe tvangspant

Min anbefaling: Sett opp et budsjett! Et som er realistisk og legg dette ved neste søknad.

takk for tipset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...