thoomas82 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Hei.. Var ute å kjørte med atv`en idag (250cc) så ble jeg stoppet av politiet, 2 gangen på veldig kort tid. Begge 2 var politikontroller. Viser vognkort og sertifikat. Jeg har kun bil lappen, ikke motorsykkel lappen. Får da pent beskjed om å gå av sykkelen for her var det noe som ikke stemte sa han. Man må ha motorsykkel lappen for å kjøre tung motorsykkel. Sånn er det bare. Jeg forklarer at dette har jeg sjekket opp 100% og at jeg har hørt om mange som har havnet i samme situasjon, og ber ham pent om å sjekke det opp. Etter 20 min. kommer han tilbake og sier han har dobbeltsjekka med "trafikksjefen" og alt han sa stemte...altså jeg hadde feil.. Etter litt diskusjon får jeg han til å ringe biltilsynet..Etter kanskje 15 min. i ventetid der (har de ikke direkte nummer dit??) ringer "trafikksjefen" opp igjen og sier at det han sa var feil og at jeg hadde rett. Oisann! Hadde jeg ikke vært litt sta måtte jeg gått derifra med en bot i hånda og en atv ved stranda. -Skal det være sånn? -Blir de ikke opplyst om noe som helst regler ang. atv før de går ut i trafikken og kontrollerer den? -Finnes det en side/paragraf jeg kan printe ut og ha med meg når jeg kjører, hvor det står svart på hvit hvilket sertifikat man skal ha på atv 50cc + ?? så jeg slipper å vente 1 time + på hver kontroll? -Er dette et veldig vanlig problem? Utrolig deilig og sitte i trøya og bare frese nedover veiene i varmen! God sommer alle sammen! Endret 29. juni 2009 av thoomas82 Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Heisan! du kan printe ut på biltilsynet sine sider.....der står det svart på hvitt at du kan kjøre tre og firehjuls-motorsykkel med klasse B godt du sto på ditt Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Er interessert i det dokumentet selv, kan noen legge det ut her? Lenke til kommentar
thoomas82 Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Her er det. Perfekt! Tusen takk! Skal printe ut å legge sammens med vognkortet med engang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå