Gå til innhold

Kjøp av Philips HTS3568

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal bare kjøpe noe billig hjemmekino annlegg til ca 3000kr.-

Har sett litt på HTS3568 - HTS3568

Er dette noe å bruke penger på? Har lett litt rundt på nettet og jeg finner fint lite om hvordan annlegget fungerer eller hvor bra lyd den gir. Jeg skal bare ha noe for å se film og spille på min PS3. Er det noen som har dette annlegget som kan fortelle meg om lyden?

Takker for svar! ( Hvis dere kan komme med andre anbefalinger, så sier jeg takk )

Endret av Comediant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I prisområdet opp til 3000,- kr er det fortsat Logitech Z-5500 som gir mest for pengene. Siden du har PS3 trenger du ikke den innebyggde DVD-spilleren i alt-i-ett-anlegget du linker til.

Men høytalerene ser da meget gode ut?

Jeg kan jo koble dem sammen med HDMI, så da blir det jo det samme?

Takker for svar, skal skjekke ut Logitech Z-5500.

Lenke til kommentar
Men høytalerene ser da meget gode ut?
Hvordan de ser ut og hvordan de lyder er to forskjellige ting. En pen høytaler trenger ikke å ha pen lyd.

I følge spesifikkasjonene til anlegget er det brukt 3-tommers bredbåndselementer i front- og bak-høytalerne, og 2 stk. 2,5-tommers bass-mellomtone og én 2-tommers diskant i senterhøytaleren. Basshøytaleren har et 8-tommers elemet. Siden Philips vil tjene mest mulig penger er nok høytalerelementene av absolutt billigste type.

En annen ting er at oppgitt effekt forsterkeren kan levere ikke samsvarer med hvor mye strøm anlegget trekker fra stømnettet. Uteffeten er oppgitt til 1000W totalt. Inneffekten er oppgitt til 180W :ermm:

Logitech Z-5500 har kommet godt ut i mange tester, søk på internett og les tilbakemeldingene i prisguiden.

Jeg kan jo koble dem sammen med HDMI, så da blir det jo det samme?
Det blir dobbelt opp med både PS3 og DVD-spiller. I Philipsanlegget er det brukt penger på en DVD-spiller og video-del, som heller brukes til bedre lyd i et annet anlegg som ikke har innebygget DVD-spiller.
Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

ja digital optisk kabel er det samme som optisk fiber kabel.

Optisk betyr at det går lys gjennom en plast- eller glassfiber i stedet for strøm gjennom kopper. Og siden det er et digitalt signal som overføres blir er det en optisk digitalkabel.

Det er akkurat det samme hvilken av to kablene du linker til, du kjøper.

Lenke til kommentar

Ok.

For hvis du skal ha surround ut fra pc'en din, så er det litt vanskelig.

Hvis du hadde hatt stasjonær pc ville du nok hatt utganger som passer de kablene som følger med.

Men siden du har bærbar så blir det hele vanskelig med mindre du har en bærbar med optisk lyd ut (alle Mac'er har dette).

Men hvis du bare skal bruke pc'en til musikk (stereo), så holder de kablene som følger med.

Lenke til kommentar

Ved tilkobling av Mac'en, vil du trenge en annen optisk kabel.

Du vil trenge en slik, da den passer inn i headset utgangen på Mac'en din:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=82950789

Eller eventuelt kjøpe en overgang fra den kabelen du allerede har kjøpt. Da får du en 3,5mm plugg i den optiske kabelen, slik at den passer inn.

Og får å få surround ut fra Mac'en, må du bruke VLC, forutsatt at filmen du kjører har surround. I mens filmen kjører, må du trykke på Audio, velge Audio Devices, og så velge Coded Output. Dette steget kan du hoppe over hvis du ser DVD, da velger du dette i DVD menyen.

Voilá, du har surround fra Mac'en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...