petterg Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hvordan kan man definere sentralt at et script skal kjøre ved oppstart på laptoper selv om de ikke er koblet til bedriftens nett? Startupscript definert i GPO ser ikke ut til å ville kjøre med mindre klientmaskina har kontakt med domenekontroller. Jeg prøvde meg med et script i GPO som modifiserte autoexec.bat lokalt på hver pc, men så ser det ikke ut til at autoexec.bat behandles ved boot heller... Server: 2008 sbs Klient: vista business / XP pro Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvordan kan man definere sentralt at et script skal kjøre ved oppstart på laptoper selv om de ikke er koblet til bedriftens nett?Startupscript definert i GPO ser ikke ut til å ville kjøre med mindre klientmaskina har kontakt med domenekontroller. Jeg prøvde meg med et script i GPO som modifiserte autoexec.bat lokalt på hver pc, men så ser det ikke ut til at autoexec.bat behandles ved boot heller... Server: 2008 sbs Klient: vista business / XP pro I startoppskriptet som kjøres onsite kan du kopiere over [hva en du vil skal kjøres on og offsite] fra et fellesområde til lokalt på PCen. I tillegg legg til filen til oppstart i registry (HKLM\Software\Microsoft\Windows\Run) copy F:\felles\skript.bat C:\Windows\skript.bat /y REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\Run /v Skript /t REG_SZ /d C:\Windows\skript.bat /f Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Problemet med HKLM\...\Run er at det ikke har kjørt før brukeren logger inn. Dette scriptet MÅ kjøres før innlogging. Det rydder opp etter et program som ofte tryner. Hvis det har tryna vil ikke brukeren kunne logge inn på nytt før det er ryddet opp. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Pushe ut lokale GPO'er kanskje? Istedenfor fra domenet? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Lokal GPO med startup script kjører ikke har et lokalt startupscript som er echo hei>c:\temp\start.txt samtlige lokale brukergrupper + domene gruppe everyone har full tilgang til c:\temp, så det skal ikke rettigheter som stopper det. Det som har fungert er å lage service ut av scriptet. Men jeg har ingen fornuftig løsning på hvordan man enkelt skal få installert ekstra service på alle pc'r. (Det hadde helt sikkert gått fortere å installere manuelt hos alle enn å prøve å finne en bedre løsning, men det må jo finnes en bedre måte å gjøre dette på, altså er det like greit å lære seg det nå slik at man vet det til neste gang.) Lenke til kommentar
skille Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Ta en titt her og se om det hjelper: http://www.codedigest.com/Articles/Directo...Difference.aspx Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Lokal GPO med startup script kjører ikkehar et lokalt startupscript som er echo hei>c:\temp\start.txt samtlige lokale brukergrupper + domene gruppe everyone har full tilgang til c:\temp, så det skal ikke rettigheter som stopper det. Det som har fungert er å lage service ut av scriptet. Men jeg har ingen fornuftig løsning på hvordan man enkelt skal få installert ekstra service på alle pc'r. (Det hadde helt sikkert gått fortere å installere manuelt hos alle enn å prøve å finne en bedre løsning, men det må jo finnes en bedre måte å gjøre dette på, altså er det like greit å lære seg det nå slik at man vet det til neste gang.) å da brukte du gpedit.msc? prøvde forresten dette en dag. fungerte i noen av testene mine, med domene innmeldte pcer.. http://www.visualbasicscript.com/m_59872/tm.htm men fant ut at dette var en blindvei for hva jeg skulle få til. som var automatisering av post OS installasjoner. noe som jeg løste på en annen måte. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Ta en titt her og se om det hjelper:http://www.codedigest.com/Articles/Directo...Difference.aspx "Computer policy settings only run when computer starts just before user logon" Det er teorien, men det ser altså ikke ut til å skje i praksis. Kan det være en "do not process computer startup script"-instilling et eller annet sted? Edit: Det kan jo være at fordi maskina er med i domene vil den ikke prosessere skript som er definert i lokal GPO, da den forventer domene GPO. Domene GPO kjører jo når maskina er tilkoblet et nett med kontakt til DC, men når den ikke er på et slikt nett kjører det ikke. Og det er i det tilfellet den er på andre nett at dette scriptet virkelig trenger å kjøre. Endret 10. juli 2009 av petterg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå