verwooks Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Ser psdata har en 120 gigers på tilbud til kr 899. Denne har 2mb cache, og mange av de andre har 8mb ser jeg. Er det en vesentlig stor forskjell i ytelse eller ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Sjekk testen til hardware.no Der finner du svaret! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg kjøpte nylig en IBM 180gxp, 120GB harddisk med 8MB cache fra PSdata(eneste webshopen i Norge som selger 120GB versjonen med 8MB cache?). Den kostet like over 1000-lappen. Da jeg mottok den sto det Hitachi Desktar 180gxp (produsert feb. 2003). Så langt yter den helt fantastisk. Lesehastigheten på HD-Tach begynner på opptil 60MB/sec og gjennomsnitt er ca. 45-46MB/sec. Den har også meget lav søketid. Jeg byttet fra en IBM120gxp, 80GB. WinXP booter også opp ca.5 sekunder raskere Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 ... <skryt av eget utstyr> ... For noen uavhengige tester kan du gå inn på www.storagereview.com og sammenligne de diskene du har mest lyst på. Eller bare sjekke HW.no's egen test av 2MB vs. 8MB. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 ... <skryt av eget utstyr> ... For noen uavhengige tester kan du gå inn på www.storagereview.com og sammenligne de diskene du har mest lyst på. Eller bare sjekke HW.no's egen test av 2MB vs. 8MB. Skryt av eget utstyr du liksom .. haha. Er vel ingen som skryter av en harddisk ... Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Skryt av eget utstyr du liksom .. haha. Er vel ingen som skryter av en harddisk ... Joda, når jeg får satt opp 2 Raptor i RAID-0 skal jeg nok skryte Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Skryt av eget utstyr du liksom .. haha. Er vel ingen som skryter av en harddisk ... Når man kjøper seg noe nytt og blir fornøyd så har man lett for å skryte litt for mye av det man selv har. Selv om det finnes mange omentrent like bra produkter. Da er det lett å gi inntrykk av at noe er bedre enn det egentlig er. Kort sagt kan man vel si at man ville blitt tilsvarende fornøyd med de fleste andre tilsvarende (8MB) harddisker også. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Det var ihvertfall ikke min hensikt å skryte. Han som lagde denne tråden lurte om det var stor forskjell fra IBM 180gxp, 120GB 2MB cache til 899kr og de andre diskene med 8MB cache. Jeg bare postet hva jeg synes om IBM180gxp, 120GB med 8MB cache. Nå skal det være sagt at jeg ikke har prøvd hverken Maxtor eller Western Digital sine 8MB cache modeller. De er helt sikkert bra de også. Jeg foretrekker imidlertid IBM p.g.a lav søketid og det faktum at jeg bruker den som OS disk :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå