Gjest snip Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hei Beklager den lange historien, men det er relevant for det som skal komme. For 1 1/2 år siden slo jeg opp med min daværende kjæreste. Jeg var halvveis inn i min militære førstegangs-tjeneste. Jeg hadde valgt og være igjen i leiren i jule tiden så vi kunne tilbringe nyttårsaften og dagene før/etter sammen. Siden jeg satt der i jula ble jeg litt deprimert ettersom det var første gang jeg ikke feiret jul hjemme og at jeg i tillegg satt på jobb fra 15-23 på selve juleaften. Vi kranglet vel litt på telefonen før jeg kom hjem så stemningen var ikke helt på topp. Jeg satt på toget hjem da hun ringte og lurte på om jeg hadde lyst på noe(hun var i butikken) og jeg sa hun skulle kjøpe noe godt. Hun lurte på om det var noe mer jeg ville ha, men kom ikke på noe spesielt så sa nei og sa hadet. Jeg kom på perrongen, og hun var rimelig sur(fikk nesten ikke en klem/kyss). Spurte hgva det var for noe hvorpå hun igjen spurte meg; "Noe du glemte når jeg spurte deg om du ville ha noe istad?"- Jeg;"emm, nei..tror ikke det."- Hun;"Hva med meg!?". Siden vi allerede hadde kranglet litt før jeg kom hjem, og nå dette tullet her hvor jeg skal være tankeleser så merket jeg at jeg ble ganske sur selv siden jeg ofret mye for å være mest mulig sammen med hun. Jeg tror faktisk jeg sa unnskyld, og vi gikk hjem til meg. Hun var fortsatt Sur da vi kom hjem til meg og vi ble sittende og ikke si noe til hverandre. Jeg hadde tenkt litt på det tidligere på høsten at jeg egentelig ikke hadde så mye følser for hun lengre. Ordene bare datt ut av meg; "Jeg har mistet følsene for deg..". Hun blir lei seg og løper ut og ringer en venninne som kommer og henter hun og tingene hennes. For en uke siden, ble jeg spurt av to venninner hva som skjedde når jeg slo opp med min eks-kjæreste. Jeg fortalte det som over, og de satt det med måpende ansikt. Tydligvis hadde min eks sagt at jeg hadde slått opp med en gang jeg gikk av toget. Og siden jeg ikke har snakket med noen om det er det selvfølgelig det alle tror har skjedd. Noe som er trist siden vi hadde en del felles venner, som selvfølgelig ble skeptiske til meg og kanskje helst ikke vil treffe meg etc. Det jeg lurer på er om jeg skal prøve å få fram min del av historien, eller om det bare blir bråk? Hennes venninne var hos meg og hentet hennes saker. Om jeg hadde slått opp på perrongen så hadde hun nok ikke satt igjen tingene sine hos meg. Hun kom innom jobben min for et par uker siden og lurte på om vi kunne ta oss en prat, og jeg følte meg litt tvunget i situasjonen og svarte ja. Angrer litt, men har ikke tatt kontakt da jeg ikke har nummeret hennes. Burde jeg snakke med hun og konfrontere hun med at hun har løyet om bruddet eller bare legge hele greia bak meg og gå videre? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Wow... Eksen din er en klar kandidat for denne tråden. Snakk med felles venner og forklar saken, på en skikkelig måte. Gamledama di kan du med stort hell, aldri ha noe mere med å gjøre, imo. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Det er 1 1/2 år siden. Let it go. Dersom du ikke har merket noe før om at deres felles venner har fått servert feil historie (altså at de nå oppfører seg annerledes mot deg, ikke har kontakt lenger, eller noe sånt), og alt er fint så synes jeg virkelig ikke det er noen grunn til å ta det opp. Om du derimot plutselig mistet mange venner etter bruddet pga dette kan du imidlertid vurdere det. Men om muli ville jeg nok valgt å unngått det om jeg ønsker et greit forhold til exen og lite oppstyr. Jeg synes at, om du vil, så ta kontakt i og med at du vet at hun i alle fall ønsker det. Og dersom temaet kommer opp (eller om du føler for det) så kan du spørre henne om det hele. Lykke til Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hev deg over alt dramaet. Det er ingen grunn til å ripe opp i gamle minner, spesielt når det er så lenge som halvannet år siden. Jeg tror ikke at deres felles venner går rundt og har en grudge mot deg fordi de tror at du slo opp på perrongen.. Ja, det var dårlig gjort av eksen å juge om hva som skjedde, men det kan ha vært en av de helt normale reaksjonene ved et brudd der hun bare ville ha oppmerksomhet og få folk til å synes mest mulig synd på henne. Legg det bak deg, og fortsett livet som om ingen ting har skjedd. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Det blir litt avhengig av om han har lyst på de gamle vennene sine tilbake igjen eller ikke. Å rippe opp i gamle minner er en måte å fremstille det på, en annen er at dette er på god nok avstand til at man kan ta det opp uten at det blir noe drama. Jeg ville ikke akkurat startet en "sannhetsaksjon". Men, hvis man kommer i prat med gamle venner man ikke har sett på en stund, så er det naturlig å snakke om det. Får man satt ting litt i perspektiv i samme slengen, så er jo det bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå