elwapo Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Kan noen hjelpe meg med en veiledning angående hvordan sette opp en helt vanlig skriver (nettverksskrifer) til ett lokalnettverk slik at alle på lokalnettet kan benytte seg av den enkelt og greit.. Nettverekt har en server 2003 Windows men skriveren trenger ikke å kunne nås utenfor nettverket. (Windows XP) (windows 2003 Server) Det er en HP LaserJet P1505 tror jeg den het,men har den ikke forran meg nå. Takk.. Lenke til kommentar
LemonNinja Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Regner med at den har innebygd ip-adresse. Koble skriveren til nettet og koble til strommen og alt det der. Som oftest får du ut ei side som det står ip-adresse og sånnt på. For å installere den på en maskin så går du inn på kontrollpanel også skrivere, der skal det gå ann å legge til en skriver. Gjør dette. Følg instuksjonene. Etterpå skal du kunne bruke skriveren. Er ingen ekspert men mener dette skal funke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Enten kobler du den til serveren via USB (ol. som en ikke-nettverks skriver) og deler siden den ut derfra. Fordelen med dette er at tilgangen kan kontrolleres og drivere auto-distribueres. - eller - Gi den en fast IP adresse og koble den til nettet via RJ45 kabel. Fast IP bør helst gis via DHCP tjeneren. Alle kan da nå skriveren samt at drivere må installeres manuelt på klientene. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Eller du kobler den til nettverket med fast IP og installerer den via nettverket på Server 2003 og deler den ut derifra. Dersom du har Server 2003 R2 har den en forbedret printserverfunksjon som støtter pushing av printere osv. Husk bare å sette Rett Papirstørrelse som standard før du pusher ut skriveren. Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Hvis printeren er en HP LaserJet P1505 så er det nok ikke en nettverksskriver. men du kan koble den til serveren med en USB kabel, så dele den ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå