Gå til innhold

Ingen LAN-modus i Starcraft II (PC)

Anbefalte innlegg

De kan kreve hva de vil, men det vil alltid være folk som finner løsninger for å omgå "problemene", bare se på mmo's.

Vil tro det er enklere å få til en fake bnet server verifisering, enn det å få hacka sammen en mmo server.

Vi har jo dedicated lan servere for endel skytespill, ser ikke noen grunn til at man ikke klarer å lage dette til starcraft også.

Det eneste de hindrer, så langt jeg vil tro, er at folk kan spille lan de første ukene etter release, men om folk spiller single player delen først, vil de gjerne ha tilgang til hacka lan server innen de er ferdige med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lan er jo seff en funksjon du får ETTER du har logga deg inn på Battle net 2.0

Akkurat dette mener jeg også på at det vil være. Ikkje alle som skjønner at dette går ann :p

Fullstendig enig igjen. Er man veldig i mot akkurat denne bitte lille "ulempen" er det rimelig klart at man ønsker fri tilgang til å kopiere og spille på LAN med "lånte" spillkopier.

Jeg kjenner til mange som har holdt på med LAN for starcraft og bare "lånt" orginalen fra den de var hos. Og jeg er helt enig med spillbransjen her at skal man spille et spill man opplagt er så fornøyd med at det blir et stort punkt i en LAN sammenkomst så får man også betale.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Selv om jeg eier orginalkopier av Starcraft, warcraft 3 og Age of Empires 2 (alle med expansion-pack) bruker jeg piratkopier av disse for LAN fordi det alltid er noen som ikke har orginalen installert (selv om de eier den). Jeg ser for meg at veldig mye av piratkopieringen av LAN-spill skjer av denne grunnen (pluss 14'iser som ikke tar seg råd til å kjøpe spillene også :p).

Lenke til kommentar
maken til syting!

Sant nok. Det er egentlig bare bedre å skaffe seg spillet fra kilder som gjør at man faktisk kan spille over LAN.

Nei, akkurat. Derfor fjerne de hele LAN funksjonen. Da hjelper det ikke med cracks når spillet må valideres, osv.

:D Tror du ja...

Lenke til kommentar

Har blizzard sagt at spillet ikke vil gå via deres servere fult ut, men via lan etter innlogging?

Kom gjerne med kilder på det, kan ikke huske å ha sett noe info om det.

Lurer på hvordan nye bnet blir, i gamle d2 bnet kunne man få lag ingame pga uheldig server valg.

Lenke til kommentar
maken til syting! hva er vitsen? hadde jeg vært med å lage ett spill hadde jeg seff krevd at folk kjøpte det orginalt! mye bedre det fremfor at noen piratkopierte det!

Nei nå syns jeg folk har blitt for bortskjemte her.. Lan er jo seff en funksjon du får ETTER du har logga deg inn på Battle net 2.0

og en siste ting... kunne ikke dy meg! Hvem F%#! er det der ute som ikke har internett linje i dag? grow up people. ps: kjenner INGEN i dag av mine venner som ikke har mindre internett linje enn 2 mb... de fleste sitter på fiber 10/10 eller 100/50 linje!

*ah* frustrasjon utløst

Du innser vel at dine venners nettlinje ikke er representativ for hva gjennomsnittspersonen-sitter med? Ikke engang hva gjennomsnittsgameren sitter med?

AtW

Gjennomsnittshastigheten på bredbånd i norske husstander er på ca 5mbps.

Lenke til kommentar
maken til syting! hva er vitsen? hadde jeg vært med å lage ett spill hadde jeg seff krevd at folk kjøpte det orginalt! mye bedre det fremfor at noen piratkopierte det!

Nei nå syns jeg folk har blitt for bortskjemte her.. Lan er jo seff en funksjon du får ETTER du har logga deg inn på Battle net 2.0

og en siste ting... kunne ikke dy meg! Hvem F%#! er det der ute som ikke har internett linje i dag? grow up people. ps: kjenner INGEN i dag av mine venner som ikke har mindre internett linje enn 2 mb... de fleste sitter på fiber 10/10 eller 100/50 linje!

*ah* frustrasjon utløst

Du innser vel at dine venners nettlinje ikke er representativ for hva gjennomsnittspersonen-sitter med? Ikke engang hva gjennomsnittsgameren sitter med?

AtW

Gjennomsnittshastigheten på bredbånd i norske husstander er på ca 5mbps.

Du kan jo se hvor mange prosent som har 10 mbit i upload eller bedre. Evt sitter på fiber.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Atter en gang skuffer Blizzard.. Blir nokk torrent ver av SC2 ja.

Bra at du sier at Blizzard skuffer når du ikkje har spillt spillet engang ;)

Jeg håper det går ann å spille "crimish" altså spille mot AI på multiplayerbrett. Jeg synes det er kult å spille sammen med kamerater mot AI :) Jeg er ganske middelmådig starcraftspiller, så synes ikkje det er morro å spille mot andre ukjente på det store internett :D

Lenke til kommentar

ja, jeg mener at blizzard skuffer, har alt av diablo, warcraft og starcraft orginalt samt wow, men jeg og en vennegjeng spiller "ofte" lan oppe hos far i kjelleren. han har den dårligste canal digital tjenesten og nettet er tregt der oppe. Det er mest lan det går i fordi at det er et fint "lokale" å spille i.

Det at jeg må betale 3 x fullpris for å få et komplett spill som igjen ikke kan spillest over lan ser jeg på som et utrolig dårlig kjøp. Sant at det sikkert kommer måter å komme seg rundt dette og spille lan, men hvorfor kjøpe et spill kun for å måtte bynne å cracke det igjen?

Lenke til kommentar
Lan er jo seff en funksjon du får ETTER du har logga deg inn på Battle net 2.0

Hva sier du hvis dette stemmer da?

Da kan man jo klare seg med bare et 14.4 modem for innlogging :D

Det er vel egentlig slik STEAM fungerer nå?

SC2 er ikkje kommet ut enda, så tiden vil vise om hvordan det blir. Selv har jeg stor tro på at man kan spille på LAN, men bare at alle må ha orginal kopi og at man må logge inn på battlenet 2.0 for å spille lan.

Informasjonen kommer nok til å gå over lanet når man spiller med andre på samme lan. Selv om man må logge inn på battlenet for å komme inn i spillet.

Litt det samme kan sammenliknes med MSN. Man må logge på MSN over internett, men om man sender en fil til en annen som er på samme nettverk (lan), så går fila over lanet og hastigheten deretter. Fila går ikkje over hele internett. Dette har jeg testet hjemme.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Man trenger ikke å ha spilt spillet for å bli skuffet over at man må på nett for å spille over LAN.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å ha spilt spillet for å bli skuffet over at man må på nett for å spille over LAN.

Hvis man ikkje har internett på det lille lanet som varer 2 dager på hytta, så spiller man starcraft 1. Sinnsykt konge spill og krever ikkje rare pc'en heller. Dette igjen gjør at man kan spille på bærbare nettpc'er som krever lite strøm, noe som er greitt da det kanskje er solcellepanel på hytta og ikkje innlagt strøm :p

Lenke til kommentar

er ikke så intresert uansett :p hadde aldri kjøpt det.. tror ikke jeg hadde lastet det ned heller. muligens testa det.. er vist svære greier :ermm:

edit: følte det var noe jeg ikke fikk med meg ^^

men det betyr ikke noe.. ville bare si det :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Opprett ny...