Gå til innhold

Ingen LAN-modus i Starcraft II (PC)


Anbefalte innlegg

At man har internett betyr ikke at man har internett overalt, eller er så jævlig tilfreds med at også gaminga blir ødelagt om en server eller nettet er nede.

 

AtW

 

Hvor ofte er egentlig nettet nede da? Noen er uheldige, men som oftest så er det svært bra oppetid generelt ville jeg tro.

 

De fleste som klager på at det ikkje kommer LAN på SC2, er bare folk som ikkje vil betale for SC2. Det er min mening iallefall.

 

Din mening hjelper ikke på det faktum at jeg ikke har internet på hytta. Men regner med at du tar regningen om jeg bestiller?

Jeg har vel kjøpt 3 versjoner av sc+bw og samme med diablo2, så greit å ikke ta alle over samme kam bare fordi du mener at lan støtte er bortkastet.

 

Ikke at jeg bryr meg i det store, det vil komme en pirat server for lan bruk, og jeg har server til overs jeg kan sette opp til dette, man hadde det for diablo2, så ser ingen grunn til at det ikke kommer til sc2 også. Men er forsåvidt et bra poeng en eller annen kom med, at man "må" ty til pirat software for å få et "komplett" produkt (igjen). Men de har i det minset gjort så de som henter ned pirat versjonen, ikke får testet det i lan, og dermed ikke har noe grunnlag til å kjøpe spillet med tanke på å få tilgang til bnet, annet enn singleplayer that is.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

En annen ting er jo at man kunne gjort det slik at for å spille lan og singleplayer må serial koden din godkjennes mot en server på nett en gang. Eller at Lan kan kjøres fra en SC2 server på nett.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
At man har internett betyr ikke at man har internett overalt, eller er så jævlig tilfreds med at også gaminga blir ødelagt om en server eller nettet er nede.

 

AtW

 

Hvor ofte er egentlig nettet nede da? Noen er uheldige, men som oftest så er det svært bra oppetid generelt ville jeg tro.

 

De fleste som klager på at det ikkje kommer LAN på SC2, er bare folk som ikkje vil betale for SC2. Det er min mening iallefall.

 

Din mening hjelper ikke på det faktum at jeg ikke har internet på hytta. Men regner med at du tar regningen om jeg bestiller?

Jeg har vel kjøpt 3 versjoner av sc+bw og samme med diablo2, så greit å ikke ta alle over samme kam bare fordi du mener at lan støtte er bortkastet.

 

Ikke at jeg bryr meg i det store, det vil komme en pirat server for lan bruk, og jeg har server til overs jeg kan sette opp til dette, man hadde det for diablo2, så ser ingen grunn til at det ikke kommer til sc2 også. Men er forsåvidt et bra poeng en eller annen kom med, at man "må" ty til pirat software for å få et "komplett" produkt (igjen). Men de har i det minset gjort så de som henter ned pirat versjonen, ikke får testet det i lan, og dermed ikke har noe grunnlag til å kjøpe spillet med tanke på å få tilgang til bnet, annet enn singleplayer that is.

 

Da kan vi spille SC 1 på hytta og SC 2 der det er internetttilgang :D

 

Siden sc 1 er gammelt krever det ikkje særlig kraftig maskin. Derfor er det jo perfekt å spille SC 1 på sine små laptopper på hytta, som bare har solcellepanel til lading av strøm i hytta :D

 

Selv legger jeg fra meg pc på hytta og nyter naturen :)

Lenke til kommentar

Det vil mest sansynelig vere muligheter for custom games i Starcraft 2 og spelerene vil lage og dele eigne maps, akuratt som i Warcraft III. Tingen med custom games er at ein kobler direkte til hosten, slik at om ein sitter i samme hus, vil det bli akuratt som å spele lokalt, uten at ein må gå igjennom Blizzard sine servere. Battle.net blir rett og slett for å validere spillkopien din. Det burde vel ikkje vere noko problem.

Lenke til kommentar
Det vil mest sansynelig vere muligheter for custom games i Starcraft 2 og spelerene vil lage og dele eigne maps, akuratt som i Warcraft III. Tingen med custom games er at ein kobler direkte til hosten, slik at om ein sitter i samme hus, vil det bli akuratt som å spele lokalt, uten at ein må gå igjennom Blizzard sine servere. Battle.net blir rett og slett for å validere spillkopien din. Det burde vel ikkje vere noko problem.

Det betyr derimot at det er mulighet for LAN, noe de ikke har tenkt til. Klart det er mulig, men det betyr ikke at de blir å gjøre det.

 

Ønsker Blizzard å hindre at folk laster ned spillet for å spille via LAN så er det ikke nok å bli nødt til å koble til b.net for å validere kopien, det kommer cracks som gjør det.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Blir jo interessant å se om de tar betalt for battle-net etterhvert, jeg mistenker det er planen, Hamachi-gruppen er ganske marginal såvidt jeg har fått med meg, jeg mistenker det ligger noe mere bak.

 

AtW

 

Har ikke blizzard allerede uttalt at battle.net skal fortsette å være gratis? Jeg har ingen kilde på dette nå, men jeg mener å ha lest det.

Lenke til kommentar
Blir jo interessant å se om de tar betalt for battle-net etterhvert, jeg mistenker det er planen, Hamachi-gruppen er ganske marginal såvidt jeg har fått med meg, jeg mistenker det ligger noe mere bak.

 

AtW

 

Har ikke blizzard allerede uttalt at battle.net skal fortsette å være gratis? Jeg har ingen kilde på dette nå, men jeg mener å ha lest det.

 

De har vel sagt dette, men jeg mistenker at det ikke kommer til å vare. Vi får se.

 

AtW

Lenke til kommentar
Blir jo interessant å se om de tar betalt for battle-net etterhvert, jeg mistenker det er planen, Hamachi-gruppen er ganske marginal såvidt jeg har fått med meg, jeg mistenker det ligger noe mere bak.

 

AtW

Et godt poeng som blir å avvente med noe spenning.

 

 

Selv legger jeg fra meg pc på hytta og nyter naturen :)

It's a lie i tell you! Lie! :ph34r:

Hehe :thumbup:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

De kan legge in steam sperre, så vidt jeg har hørt funker cracka steam spill veldig dårlig.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
De kan legge in steam sperre, så vidt jeg har hørt funker cracka steam spill veldig dårlig.

 

Finnes det spill man får tak i på steam som ikke er cracket?

 

AtW

 

De fleste er vel cracket men sikkert hodepine å få oppdateringer til å fungere pluss at steam beskyttelsen er så vanskelig å cracke at man får 100 bugs som de med den lovlige versjonen slipper.

Lenke til kommentar

maken til syting! hva er vitsen? hadde jeg vært med å lage ett spill hadde jeg seff krevd at folk kjøpte det orginalt! mye bedre det fremfor at noen piratkopierte det!

 

Nei nå syns jeg folk har blitt for bortskjemte her.. Lan er jo seff en funksjon du får ETTER du har logga deg inn på Battle net 2.0

 

og en siste ting... kunne ikke dy meg! Hvem F%#! er det der ute som ikke har internett linje i dag? grow up people. ps: kjenner INGEN i dag av mine venner som ikke har mindre internett linje enn 2 mb... de fleste sitter på fiber 10/10 eller 100/50 linje!

 

*ah* frustrasjon utløst

Lenke til kommentar
maken til syting! hva er vitsen? hadde jeg vært med å lage ett spill hadde jeg seff krevd at folk kjøpte det orginalt! mye bedre det fremfor at noen piratkopierte det!

 

Nei nå syns jeg folk har blitt for bortskjemte her.. Lan er jo seff en funksjon du får ETTER du har logga deg inn på Battle net 2.0

 

og en siste ting... kunne ikke dy meg! Hvem F%#! er det der ute som ikke har internett linje i dag? grow up people. ps: kjenner INGEN i dag av mine venner som ikke har mindre internett linje enn 2 mb... de fleste sitter på fiber 10/10 eller 100/50 linje!

 

*ah* frustrasjon utløst

 

Du innser vel at dine venners nettlinje ikke er representativ for hva gjennomsnittspersonen-sitter med? Ikke engang hva gjennomsnittsgameren sitter med?

 

AtW

 

De kan legge in steam sperre, så vidt jeg har hørt funker cracka steam spill veldig dårlig.

 

Finnes det spill man får tak i på steam som ikke er cracket?

 

AtW

 

De fleste er vel cracket men sikkert hodepine å få oppdateringer til å fungere pluss at steam beskyttelsen er så vanskelig å cracke at man får 100 bugs som de med den lovlige versjonen slipper.

 

Jeg har ikke hørt noe om at Steam er så vanskelig å cracke at man får "100 bugs" har du noen kilder på det? Det er jo isfåall interessant informasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Fra ITAvisen

Blizzard forklarer.

Mange av de mest hardbarkede Blizzard-entusiaster reagerte kraftig da det ble offentliggjort at kommende Starcraft II ikke kom til å støtte tradisjonell LAN-spilling. Den eneste måten å spille mot andre på er via Blizzards Battle.net-tjeneste.

 

Nå forsøker Blizzard å forklare problematikken.

Piratene har skylda

Grunnen er i hovedsak piratkopiering. Ulovlig kopiering av spill er tett knyttet med LAN-spilling, i følge Blizzard. Derfor velger de å konsentrere nettspillingen gjennom sin egen tjeneste, der de beholder større grad av kontroll.

 

Blizzard er også veldig opptatt av å ta vare på sine fans og deres "community", og jo flere spillere holder seg utelukkende til Battle.net, desto bedre støtte fra Blizzard kan de få, og desto bedre oppfølging av spillet blir det i tiden fremover. Blizzard bruker originale Starcraft som eksempel: 11 år etter lanseringen blir spillet fortsatt støttet med nye patcher.

 

Fortsatt bitter på manglende LAN-spilling?

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Vel der er jo problematikken. Isteden for å gi fordeler med og kjøpe ektevare så får vi bakdeler. Jeg ser selvfølgelig at de vil ha bukt med problemet, men om de er så blåøyd å tror at pirater ikke ville finne en vei rundt dette tar de grundig feil.

 

Hvorfor skal jeg lide for at noen piratkopierer? Jeg vil gjerne ha et spill med LAN, for inntil et år siden hadde f.eks ikke mine foreldre en skikkelig nettlinje. Da ville den muligheten vært kjærkommen. Ei heller på brakka i militæret hadde vi nett.

 

Nei gi store fordeler med å kjøpe ekte vare. Selv Ea har innsett at det er taktikken. Men selvfølgelig, jeg er en av idiotene til Blizzard som kommer til å kjøpe spillet nesten uansett hva de måtte finne på. Om det blir en snedig versjon av the sims ville jeg sikkert fortsatt kjøpt det.

Lenke til kommentar
Ønsker Blizzard å hindre at folk laster ned spillet for å spille via LAN så er det ikke nok å bli nødt til å koble til b.net for å validere kopien, det kommer cracks som gjør det.

Nei, akkurat. Derfor fjerne de hele LAN funksjonen. Da hjelper det ikke med cracks når spillet må valideres, osv. gjennom Battle.net. Da er det ikke lenger noe poeng å cracke spillet for multiplayer i motsettning til slik det er med Starcraft idag.

 

Og jeg sier det for tredje gang. Skulle eSports folk og lignende ikke være fornøyde med at de må gjennom Battle.net, så tror jeg ikke det er noe spesielt vanskelig for Blizzard å lage egene Tournament versjoner av Starcraft 2 med LAN støtte.

 

Når det gjelder piratene, så er jo disse bare med på å skyve spill over på internett.

Til slutt vil omtrent alle multiplayer spill kreve at du lager en konto og betaler en liten sum i måneden for å spille.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...