Korialstraz Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Det er vel i grunn ikke Battle.net de forbedrer, men lager en Battle.net 2.o portal. Det ble også sakt at det skulle være gratis å benytte seg av portalen, men at de ser på forskjellige metoder for å skaffe inntekter fra tjenesten. Som å bruke reklame eller betale for noen ekstra tjenester, sånn som man kan i WoW. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Syns det høres flott ut jeg, og det er også noe jeg ville gjort for å bli kvitt en god del piratkopiering. =) Ja, det høres jo kjempeflott ut å miste en funksjon fra spillet.... Dette er tøvete av blizzard, og på hvilken måte kan dette komme i konfolikt med deres planer for battle.net på noe annet enn et økonomisk nivå? AtW Og på hvilken måte er det tøvete at et firma vil tjene penger på sitt produkt? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Syns det høres flott ut jeg, og det er også noe jeg ville gjort for å bli kvitt en god del piratkopiering. =) Ja, det høres jo kjempeflott ut å miste en funksjon fra spillet.... Dette er tøvete av blizzard, og på hvilken måte kan dette komme i konfolikt med deres planer for battle.net på noe annet enn et økonomisk nivå? AtW Og på hvilken måte er det tøvete at et firma vil tjene penger på sitt produkt? Det er misbruk av en fanbase som de vet vil betale uansett. Først deler de spillet i 3 deler, så dette. Det er umoralsk og et misbruk av tillit. Spørsmålet er uansett HVORFOR fjerner de muligheten for LAN. Om det kun er for å tjene penger finner jeg det høyst umoralskt siden det tross alt begrenser det ferdige produktet. Det samme gjorde oppdelingen til 3 deler. Jaja, de kan skrike om utviklingstid. Men de har holdt på med dette spillet i snart 7år. Da skal ikke tre kampanjer være et stort problem. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 For de som tror Blizzard skyter seg selv i foten med tanke på eSports også lignende, så vil jeg bare si at det er ikke noe problem for Blizzard å lage en egen eSports versjon med LAN support av Starcraft 2 uten noen form for singleplayer for å tilfredstille denne delen med folk. Battle.net var helt ok når det ble lansert og var mer eller mindre kongen på haugen innne slike tjenester. Med å pusse opp Battle.net og utvide det, så vil nok Blizzard prøve og igjen gjøre den til kongen av haugen. Og ja, med tanke på hvor mye de spilles med LAN cracka versjoner av SC og WC3 både lokalt på LANs og over Hamachi, så er jeg ikke overrasket i det hele tatt at Blizzard ønsker litt mer kontroll over spillene sine. Du skal i tillegg har en utrolig dårlig internettoppkobling for å ikke kunne spille dette spille på en tilfredsstillende måte. Husk, dette er ikke FPS eller lignende. Strategispill er mye mer tilgivende når det kommer til latency og lignende enn andre spill. Jeg tror ærlig talt dette ikke blir et problem. Liker du det ikke, vel da kan du bare sitte der med piratkopien din av SC på LAN. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Syns det høres flott ut jeg, og det er også noe jeg ville gjort for å bli kvitt en god del piratkopiering. =) Ja, det høres jo kjempeflott ut å miste en funksjon fra spillet.... Dette er tøvete av blizzard, og på hvilken måte kan dette komme i konfolikt med deres planer for battle.net på noe annet enn et økonomisk nivå? AtW Og på hvilken måte er det tøvete at et firma vil tjene penger på sitt produkt? Det er tøvete når de framstiller dette som en avgjørelse tatt på noe teknisk eller gameplaymessig grunnlag når det er en (jeg tror feilaktig) tanke om mere penger i kassa som ligger bak. AtW Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Strategispill er mye mer tilgivende når det kommer til latency og lignende enn andre spill. Ja vi normale folk klarer oss helt fint, men for de profesjonelle spillerne i Korea så er det all verdens forskjell å spille på b.net og LAN. Hvis SC2 skal bli en esport så er det nødvendig med LAN tilgang. Endret 30. juni 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Strategispill er mye mer tilgivende når det kommer til latency og lignende enn andre spill. Ja vi normale folk klarer oss helt fint, men for de profesjonelle spillerne i Korea så er det all verdens forskjell å spille på b.net og LAN. Hvis SC2 skal bli en esport så er det nødvendig med LAN tilgang. Ser at du tydeligvis ikke leste hele posten min. Så jeg quoter meg selv. For de som tror Blizzard skyter seg selv i foten med tanke på eSports også lignende, så vil jeg bare si at det er ikke noe problem for Blizzard å lage en egen eSports versjon med LAN support av Starcraft 2 uten noen form for singleplayer for å tilfredstille denne delen med folk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 dagens pcer har ikke noe problemer med CSS, enig der. latency 40 kommer sikkert av at serveren er lokal. CS:S er et veldig gammelt spill, det kan ikke sammenlignes med Starcraft II.En god linje vil være nødvendig for å spille RTS hakkfritt over Battle.net, selv på WoW kan dette være tydelig. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Selv om det ikkje vil være lanstøtte på SC2, så vil trafikken går over lan, hvis man spiller på lan med internettilgang. Akkurat som hvis man overfører en fil på msn til noen andre som er på samme LAN, så overfører man på Lanet, ikkje over "hele internett" hvis dere skjønner. Har testet dette selv med msn. Det blir nok bare at man må logge inn med internettilgang. Når man spiller så går sikkert informasjonen over lanet. Så dette blir ikkje noe problem. Det er nok noen som har lan langt inne i skauen uten internett, men det er jammen med ikkje mange som ikkje har internett på et lan nå til dags. PROgamere som spiller StarCraft 2 Alpha Ser ut som SC2 blir konge jeg http://eu.starcraft2.com/features/battlereports/1.xml Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg forstår godt at det er mange som føler at LAN er en viktig feature. I fjor gikk jeg på folkehøyskole og den hadde elendig internett linje. Derfor begynte en stor gjeng av oss å spille Call of Duty 4 på LAN, men selv om det var over 10 elever på skolen som spilte spillet aktivt på LAN var det bare 2 som faktisk kjøpte spillet. Så jeg forstår veldig godt hvorfor Blizzard velger å se bort fra denne brukergruppen. Når det i tilleg er mange som spiller SC på Hamachi så er det å fjerne LAN mulighetene nesten det eneste logiske alternativet, selv om det går ut over en gruppe spillere. Blizzard har gitt utrolig god støtte til spillerne sine de siste årene. Blant annet har de fjernet kravet til å ha CD i når man for eksempel spiller WC3 og Diablo2. Og de har gitt brukere muligheten til å laste ned digitale kopier av spill de har kjøpt i fysisk form. Hvis null LAN er prisen jeg må betale for et starcraft 2 som ikke er fullt av DRM, er det helt fint for meg. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Dere skal se at piratutgaven går det an å spille over LAN. Igjen leder piratene an i respekt for kunden og reell valgfrihet og brukervennlighet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Skjønner ikkje folk at man kan spille på lan selv om man må være tilkoblet internett? Lager en et game på Lanet, så vil alle som er på samme lanet få "lan-ping" Må må mest sansynlig bare logge inn på internett for å kunne komme inn i spillet. Slik fungerer det i mange andre spill også. Man lager et game, og folk fra det store internett kan joine, men også folk fra samme lan. De som er på samme lan får konge ping, mens de som joiner utenfra får internettping Ser ikkje noe problem at man ikkje kan spille offline i disse internetttider. De som virkelig er starcraftfans har internett uansett At folk vil spille cracka spill over lan er en annen sak. Jeg kommer til å kjøpe spillet Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 At man har internett betyr ikke at man har internett overalt, eller er så jævlig tilfreds med at også gaminga blir ødelagt om en server eller nettet er nede. AtW Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 At man har internett betyr ikke at man har internett overalt, eller er så jævlig tilfreds med at også gaminga blir ødelagt om en server eller nettet er nede. AtW Hvor ofte er egentlig nettet nede da? Noen er uheldige, men som oftest så er det svært bra oppetid generelt ville jeg tro. De fleste som klager på at det ikkje kommer LAN på SC2, er bare folk som ikkje vil betale for SC2. Det er min mening iallefall. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 I also want to take this time to personaly thank all WoW players for funding the development of Starcraft 2 all these years! Lenke til kommentar
Magnolian Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Hvor ofte er egentlig nettet nede da? Noen er uheldige, men som oftest så er det svært bra oppetid generelt ville jeg tro. De fleste som klager på at det ikkje kommer LAN på SC2, er bare folk som ikkje vil betale for SC2. Det er min mening iallefall. Hva er det du snakker om ? de som syter vil ikke betale ? Er ikke en selvfølge med nett over alle hauger rundt om . Grådigheten råder i Blizzard skjønner jeg , forbannet være dem . Nå kan dere se hvor wow penga har gått til . så sabla enkelt det er å legge til MP LAN funksjon ! Men neeida. nå skal de prøve å kvele ut det siste av LAN spillere også ? Fuck em , fuck em all !!=)&W¤( Endret 1. juli 2009 av Magnolian Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 At man har internett betyr ikke at man har internett overalt, eller er så jævlig tilfreds med at også gaminga blir ødelagt om en server eller nettet er nede. AtW Hvor ofte er egentlig nettet nede da? Noen er uheldige, men som oftest så er det svært bra oppetid generelt ville jeg tro. De fleste som klager på at det ikkje kommer LAN på SC2, er bare folk som ikkje vil betale for SC2. Det er min mening iallefall. Eventuelt de som vil spille med 8 i ping kontra 200 på et større lan. Større muligheter for folk å ta kontroll over servere o.l med tanke på compo. Det er mange fordeler med LAN. Vel de fleste som klager er vel de som ser at Blizzard har gått fra å være det selskapet for spillere til å bli det som utnytter brukermassen. For å få hele Starcraft må du nok opp i en pris på ca 1000kr, å jeg skal se de forbedringene i Exp som faktisk rettferdigjør en slik pris. Å når de i tillegg fjerner en i mine øyne viktig funksjon lukter det Armani-dress lang vei. Er som prisjaget i WOW, Blizzard vil ikke ha goldfarmere. Men selv tar de enorme summer for at du skal skifte nick, fasong, realm o.l på din karakter. En karakter du betaler 100kr hver måned for å opprettholde. Det er jo helt avsindig dyrt for alt du skal foreta deg. Å med tanke på hvor mye de håver inn for hver konto i året så blir det for meg helt latterlig. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Eventuelt de som vil spille med 8 i ping kontra 200 på et større lan. Lager en et game på Lanet, så vil alle som er på samme lanet få "lan-ping" Må må mest sansynlig bare logge inn på internett for å kunne komme inn i spillet. Slik fungerer det i mange andre spill også. Man lager et game, og folk fra det store internett kan joine, men også folk fra samme lan. De som er på samme lan får konge ping, mens de som joiner utenfra får internettping Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Eventuelt de som vil spille med 8 i ping kontra 200 på et større lan. Lager en et game på Lanet, så vil alle som er på samme lanet få "lan-ping" Må må mest sansynlig bare logge inn på internett for å kunne komme inn i spillet. Slik fungerer det i mange andre spill også. Man lager et game, og folk fra det store internett kan joine, men også folk fra samme lan. De som er på samme lan får konge ping, mens de som joiner utenfra får internettping Det er helt opp til hvilket system Blizzard legger opp til. Du valgte forresten å overse mine andre poenger? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) En fult forståelig avgjørelse da LAN modus dreper slike spill med piratkopiering. Ergo må flerspiller flyttes ut mot serverautentisering mm. må være teiteste formen for kopisperre noensinne, blir bruke private servere på lans isteden da.Det spørs om det lar seg gjøre da vet du Eventuelt de som vil spille med 8 i ping kontra 200 på et større lan. Lager en et game på Lanet, så vil alle som er på samme lanet få "lan-ping" Må må mest sansynlig bare logge inn på internett for å kunne komme inn i spillet. Er også noe slik jeg kan tenke meg. Jeg synes dette er en helt naturlig utvikling og vil man spille multiplayer får man finne seg i internettbasert autentisering. Noe konsoller for lengst er oppe på. Endret 1. juli 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg