~~Undertaker~~ Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Utrolig teit. Det er uffatellig mange som kommer til å kjøpe spillet selv om det ikke er noe piratsperre i det hele tatt. Kommer til å spille det selv som regel på Battle.net men allikevel så er det alltid kjekt med LAN og absolutt ingen latency. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 "Vi vil ikke inkludere noen LAN-modus ettersom det vil skape konflikter med hva vi har planlagt for Battle.net." Ja, planene er å melke folk for alt de kan. Ta betalt for battle.net og kreve at man bruker det for multiplayer. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Utrolig teit. Det er uffatellig mange som kommer til å kjøpe spillet selv om det ikke er noe piratsperre i det hele tatt. Kommer til å spille det selv som regel på Battle.net men allikevel så er det alltid kjekt med LAN og absolutt ingen latency. De kan ikke være så dumme. Er de så dumme så skulle Blizzard ha sparket han som kom på ideen. Jeg tror at Battle.net blir brukt til å verifisere spillet og unlocke multiplayer og singleplayer. Men går du på multiplayer kan du fortsatt lage en server, og en kompis kan fremdeles koble til serveren, i tilleg kommer det et parr tyskere. MSN fungerer også slik, hvis du sender en fil til en fra Kina, går det megasakte pga. båndbredden, men sender du til en på nettverket ditt så går det med LAN hastigheter. Prøv selv. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Så lenge Battle.net forblir "gratis" (dvs. kun en engangsutgift for å kjøpe spillet med en unik nøkkel) høres dette ut som en kjempeløsning! Jeg er selv av de som har piratkopiert masse, bl.a. SPORE og andre spill med sære kopibeskyttelser, for å demonstrere mot uetiske DRM. Et eksempel til jeg vil nevne, er den norske utgivelsen av The Longest Journey: Dreamfall, som bruker Starforce som kopibeskyttelse. Uten noen form for modifikasjoner, patcher eller liknende fungerer spillet kun tidvis i XP, mens jeg i Vista og 7 bare kan glemme det. Med crack fungerer spillet helt uten problemer i alle tre OS, altså slipper piratene alt dette styret! Jeg pleier å laste en piratkopi av de aller fleste spill først, men kjøper senere de spillene jeg liker godt - likevel, slike former for DRM tvinger meg til å forbli hos piratene mer permanent, og her blir jeg værende til spillbransjen blir mer forbrukervennlig! På steam-kontoen min har jeg en drøss gode spill, kjøpt til en pris jeg anser som rettferdig, uten problematisk DRM! Jeg har WC3 som brukes tidvis svært aktivt på Battle.net, Supreme Commander med expansion som brukes innimellom på GPGnet, Generals + Zero Hour, samt C&C3 og RA3 som brukes online når jeg føler for det. Dersom dette er en del av Blizzards anti-piracy-strategi, GO FOR IT!! Med det sagt: there is always a way in! Det finnes allerede masse private servere til WoW og en drøss andre MMORPG, SC2s Battle.net-implementering vil garantert ikke være noe unntak på listen over crackede tjenester. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Vel, jeg håper ikke det samme kommer til å gjelde Diablo 3. Selv så liker jeg best å spille slike spill mot folk jeg kjenner, fremfor å spille på internett (det er mer FPS spill som egner seg til å spille mot ukjente personer spør du meg) Det vil jo legge til en fullstendig unødvendig latency dersom en kun spiller på LAN, og hvis du har Telenor internett skal en ikke se bortifra at internettet detter ut og inn, DNS server er nede osv. og da hadde det vært kjekt å kunne starte en LAN server. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (...)og hvis du har Telenor internett skal en ikke se bortifra at (...) DNS server er nede osv. [spore_av] OpenDNS! Jeg vet du nevnte flere ulemper med Telenor, men de ser jeg ingen grunn til å argumentere mot... [/spore_av] Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Tror neppe dette har noe å si for 95% av de som KJØPER spillet. Om blizzard velger å bruke dette som en form for kopibeskyttelse, så for all del. Heller det her en den forbanna securerom dritten og aktivering via telefon, internett, post, skriftlig kontrakter og gud veit. Var en periode da jeg ble uten internett, så fant jeg ut at jeg kunne legge inn noen single player spill, tingen var at etter å ha kjørt programmet EN gang måtte jeg ha tilgang til internett for å aktivere produkter. Hadde det vært slik, så kunne jeg ha forstått bekymringene til folk. Det blir neppe enten eller, me får sikkert dette samt Securerom eller noko anna form for kopibeskyttelse. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Da mista Blizzard en potensiell kjøper fra meg ihvertfall, ken hende at jeg kommer på et LAN som ikke har så veldig rask linje, så da er det egentlig bedre å spille spill med LAN muligheter for å minske forsinkelsen som kan forekomme hvis signalene skal først til utlandet og så tilbake til Norge. Spill sender svært lite data over nettlinjen. Så lenge ingen voldtar linjen med nedlasting eller opplasting vil det nok ikke være et problem. Det tar vekk en valgmulighet, men tror ikke jeg kommer til å bli berørt nevneverdig av dette. Tullball.. Spill påvirkes i stor grad av linjehastighet, kvalitet på kabel etc. I Norge har vi og problemet med NGT som nettleverandør som rett og slett ikke støtter SC(håper dette ikke også gjelder SC2) på battle.net. Så dette er et stort problem for veldig mange.. Om du har en ustabil linje så sier det seg selv, men så lenge man har en stabil 1mbit linje så kan du trolig spille en hel bunch på samme linje uten problemer. Nå vet jeg ikke hvor mye SC2 vil kreve, men mange spill bruker ikke mer enn 5-10 kb\s. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Vil nok stoppe mange fra å prøve å spille det gratis sammen med venner. 97% av Norge har Internett eller mulighet for tilgang. Hvis ikke så er det alltids singleplayer med en utrolig dum Artificial Intelligence. Endret 29. juni 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 97% av Norge har Internett eller mulighet for tilgang. Klart det er mulig å spille over nettet med folk, men starcraft blir bedre hvis man ikke lagger, så alle vil foretrekke å spille uten lagg og uten noen bekymringer for at nettet plutselig skal kuttes i et par sekunder mens man holder på i en epic noob kamp på 2 timer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) 97% av Norge har Internett eller mulighet for tilgang. Klart det er mulig å spille over nettet med folk, men starcraft blir bedre hvis man ikke lagger, så alle vil foretrekke å spille uten lagg og uten noen bekymringer for at nettet plutselig skal kuttes i et par sekunder mens man holder på i en epic noob kamp på 2 timer. Ja er enig med deg, Lan er ganske hyggelig sammen med venner og uten lagg. Men hvis du vil bli kvitt lagg med internett kobliing så er det noe man kan gjøre. * Stoppe anti-virus mens man spiller. * Nedlastninger * Koble seg til router eller modem med kabel istedenfor trådløst. * passe på at automatiske oppdateringer ikke er automatiske da det fort kan skje mens man er online. * 5mb eller 6 mb internett linje skal være nok til en latancy under 100 * Passe på at pcen er kjølig nok. Endret 29. juni 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 97% av Norge har Internett eller mulighet for tilgang. Klart det er mulig å spille over nettet med folk, men starcraft blir bedre hvis man ikke lagger, så alle vil foretrekke å spille uten lagg og uten noen bekymringer for at nettet plutselig skal kuttes i et par sekunder mens man holder på i en epic noob kamp på 2 timer. Ja er enig med deg, Lan er ganske hyggelig sammen med venner og uten lagg. Men hvis du vil bli kvitt lagg med internett kobliing så er det noe man kan gjøre. * Stoppe anti-virus mens man spiller. * Nedlastninger * Koble seg til router eller modem med kabel istedenfor trådløst. * passe på at automatiske oppdateringer ikke er automatiske da det fort kan skje mens man er online. * 5mb eller 6 mb internett linje skal være nok til en latancy under 100 * Passe på at pcen er kjølig nok. 1mbit er mer en nok for latency under 40 i Counter-Strike: Source. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 dagens pcer har ikke noe problemer med CSS, enig der. latency 40 kommer sikkert av at serveren er lokal. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Det er jo meget mulig at pakkene mellom spillere routes over lan selv om handshacke/matchup gjøres via battle.net. Det hadde jo vært veldig dumt om selve datapakkene ble routet via battle.net serverne. Regner med det er for verifisering, ranking og matchmaking man må bruke battle.net Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 så dette er den nye kopisperren? skal vedde på at etter første uken er det noen som lager en mod som gjør at man kan LANe Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Så lenge man har mulighet for å sette opp egne servere så ser jeg ikke på dette som noe problem. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 hva om du er fanget på en hytte uten internett med bare laptoper? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Syns det høres flott ut jeg, og det er også noe jeg ville gjort for å bli kvitt en god del piratkopiering. =) Ja, det høres jo kjempeflott ut å miste en funksjon fra spillet.... Dette er tøvete av blizzard, og på hvilken måte kan dette komme i konfolikt med deres planer for battle.net på noe annet enn et økonomisk nivå? AtW Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Vel dette lukter dresskledd lang vei. Jeg ser ikke store problemer for meg hvertfall siden jeg ikke har vært på et LAN uten internett siden Dr Alban var populær. Men jeg spør meg jo HVORFOR de ikke vil ha LAN tilkobling? Om det neste trekket deres er at du må registrere CD-keyen din med din konto ala Steam, vel da ser man at dette nok var først og fremst en økonomisk avgjørelse. jeg spør meg bare hvorfor. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Første april already? De fleste som ønsker å spille SC2 har vel battle.net i bakhodet. Det er jo der selve spillet ligger kan man si. Så om dette har noe med piratkopiering å gjøre tviler jeg veldig sterkt på, isåfall bør noen sjekke om den nylige avgåtte presidenten har fått seg ny jobb. Kanskje det å spille via lan blir sett på som "cheat". Si at man kun kan ha en konto per key, og ved å spille via lan kan man skaffe seg uber skills før man logger på online og skaffer seg uber stats. Ja det høres idiotisk ut, men så er det jo en idiotisk avgjørelse. Popper uansett opp noen apps som kan simulere lan. Blir overasket om det ikke gjør det, så her er det ingenting å bekymre seg over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg