Gå til innhold

Kjøp ny spill pc ca kr 20.000,-

Anbefalte innlegg

Hei Pc Experts :)

Har tenkt meg å kjøpe ny pc, og har satt sammen dette som et forslag. Er det noe jeg burde forandre på? Jeg kan ikke overklokke så har ikke tenkt å gjøre dette i første omgang, så langt jeg ikke finner noen some kanskje kan hjelpe meg med dette hehe.

Lønner det seg å kjøpe alt på et sted eller burde jeg kjøpe litt her og litt der?

Takk på forhånd for alle tipsene og rådene :)

Antec Twelve Hundred Gaming Case(Without PSU)

Corsair Powersupply 1000W Black ATX/EPS, 140mm fan, SLI

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 4,8GT/sec, 8MB, Boxed

Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "Overclock Edition" 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 901MHz, Full-Retail (2 STYKK I CROSSFIRE)

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i7

Intel® X25-M SSD 80GB 2,5" SATA2, MLC

Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB, Sata 3 Gb/s, 32MB Cache

Asus P6T, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S,20x, SATA, Silver, bulk

Akasa 120mm Blå LED Vifte4 x Blå LED

Scythe Kaze Master 5.25" Fan Controller Black

samlet pris 18.077,00 fra Komplett

Mvh

Xues

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det lønner seg å kjøpe fra forskjellige butikker. Søk opp alle de forskjellige tingene du skal ha på Prisguide.no så ser du hvor det er billigst :)

hei :)

takk for tipset, jeg prøvde å bruke den men fant ikke den "legg til handlevogn" knappen :(

hvordan ser oppsettet ut ellers?

takker :)

Lenke til kommentar

Ville kanskje gått for 295GTX og et litt dyrere Hovedkort. OCZ ram er billigere og lavere CL (7) Hva skal du bruke pc'n til? er det spilling?

Her er hva jeg ville kjøpt http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...81-20D1C6875EA7

Da sparer du penger, og du før en bedre pc, med den kjøleren kan du klokke ganske mye, og den vil holde ram brikkene kalde! Skulle det være noe mer.. bare å spørre. Gå gjerne in på www.Botn3vik.com

Endret av Botnevik
Lenke til kommentar
Ville kanskje gått for 295GTX og et litt dyrere Hovedkort. OCZ ram er billigere og lavere CL (7) Hva skal du bruke pc'n til? er det spilling?

Her er hva jeg ville kjøpt http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...81-20D1C6875EA7

Da sparer du penger, og du før en bedre pc, med den kjøleren kan du klokke ganske mye, og den vil holde ram brikkene kalde! Skulle det være noe mer.. bare å spørre. Gå gjerne in på www.Botn3vik.com

Beklager skrev det i emne men var kanskje ikke tydlig nokk :). Skal brukes til spill og budsjett er ca 20.000.

Hei Ravii: Jeg vurder å lære meg dette, men siden jeg ikke har noe erfaring med dette, og lite tid, så har jeg ikke prøvd noe spes.

PS: Kjenner dere noen i oslo lørenskog som kan OC mot litt betaling?

PSS: hvilke skjermkort er bedre

Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "Overclock Edition" 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 901MHz, Full-Retail

Eller

XFX 4890 OC 900mhz.

Har ikke mye erfaring med xfx, er det like bra som sapphire?

takker på forhånd for all svarene, har tenkt å bestille dette imorgen.

Lenke til kommentar

OC kan alle greie! Hvis du kjøper i7 prosessor kan jeg hjelpe deg over skype eller msn! Så slipper du å betale for noe som er veldig enkelt. Men husk å kjøp en god kjøler (du kan jo kjøpe HAF kabinettet og kjøpe Northq dobbel rad på komplett.) Da kan du klokke en del..

Lenke til kommentar
OC kan alle greie! Hvis du kjøper i7 prosessor kan jeg hjelpe deg over skype eller msn! Så slipper du å betale for noe som er veldig enkelt. Men husk å kjøp en god kjøler (du kan jo kjøpe HAF kabinettet og kjøpe Northq dobbel rad på komplett.) Da kan du klokke en del..

Ingen av disse er direkte Toppkjølere iforhold til True eller Prolimatech sine kjølere.

Spesielt den Dual Radiatoren/Vannkjølingen du linker til er av det labre slaget, en mer stillegående luftkjøler er bedre enn den kjøleren :)

Lenke til kommentar

Ingen av disse er direkte Toppkjølere iforhold til True eller Prolimatech sine kjølere.

Spesielt den Dual Radiatoren/Vannkjølingen du linker til er av det labre slaget, en mer stillegående luftkjøler er bedre enn den kjøleren :)

Bare lurer. Har du prøvd Northq kjøleren? Eller lest tester av den? Jeg har selv montert 2 stk Pc'r med den kjøleren og den er veldig effektiv med å få vekk varmen, Men den er noe drit å montere! Hvis du ser på hvilke kjølere som vinner mye tester (luft) ville jeg gått for V10 kjøleren fra Coolermaster eller thermalright 120, Muligens Noctua kjøleren. Tingen er det at en Radiator frakter den varme luften direkte ut av kabinettet. så slipper du at andre komponenter må slite med varmen fra CPU også blir vannkjølingen mindre påvirket av varmen som kommer fra skjermkortene... så derfor er det en fordel. Det er hvertfall det jeg mener. Hvis du først skal bruke 20k Kjøp en god CPU kjøler! Er enig med Gialloross kanskje akkurat den vannkjølingen ikke er den beste men når den var på tilbud til 4-500kr.. var den ok. Ser at den koster 1200kr nå... ikke mye for pengene da. 

Botn3vik#

Lenke til kommentar

Har ikke testet den selv eller noe lignende, men omtrent alle tester og brukererfaringer (Spørr evt Sammy på Forumet) viser at denne NorthQ kjøleren ikke er direkte bra iforhold til at det er Vannkjøling.

Et Hærk å montere, mer støyende og ikke spesielt plassvennlig :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Har ikke testet den selv eller noe lignende, men omtrent alle tester og brukererfaringer (Spørr evt Sammy på Forumet) viser at denne NorthQ kjøleren ikke er direkte bra iforhold til at det er Vannkjøling.

Et Hærk å montere, mer støyende og ikke spesielt plassvennlig :)

Nja.. støyet ikke så mye syns jeg da.. men nå sitter jo jeg med headsett på da... Plassvennelig NEI! for korte tubs til å kunne montere den noe praktisk sted... når jeg tenker meg om.. så er den kanskje litt cheap...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...