Gå til innhold

Exodus bannet for Yogg-Saron Exploit


Anbefalte innlegg

Ensidia-Forums:

"Quote by Zemme

Our first raid since the kill was today, we found the exploit that makes phase 3 a tank and spank and the easiest phase of the whole fight almost instantly (its so easy to pull off, im suprised it took this long for a guild to use it), ofcourse we arent going to kill it like that. We mailed Daelo about it, whether we make it public or not is not upto me, personally id like to show how its done with a small fraps."

Source: http://ensidia.com/community/post/2265/?page=15#24658

 

Og det faktum at Exodus, som pleier å legge ut filmer av alle killene sine bare noen timer etter de har drept bossen ikke har laget noe som helst form for video støtter opp på dette. I såfall betyr det at kappløpet er igang på nytt.

 

 

Det går tydeligvis ut på at du har en healer og en warlock stående inne i hjernen ( Er visst en bug som ikke alltid kicker ut folk derfra )

Disse vil bruke lifetap og heale for å få aggro på alle addsa i fase 3 som bare vil stå ute å evadebugge mens bossen blir tank and spank til den er død.

 

EDIT: Er IKKE bekreftet at dette er exploiten. Er bare rykter om det er sånn det gjøres.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt old, men hey.

 

Avventer å dømme noen før alle fakta er på bordet. Hadde jeg fått world first på Alone in the Darkness hadde jeg ikke lasta opp noe som kunne hjelpe noen til å klare det rett etter meg. Nei, ville latt alle slite slik at tiden imellom ble størst mulig.

 

Har lite å si når de legger ut videoen. Datoen er jo satt, så skulle de lage en falsk, ny video ved neste reset må de være noen råskinn til å redigere for å få det til å se ekte ut. Er derimot killet gyldig slik som det ble gjort så har det nada å si når de legger det ut.

 

Alltids en mulighet at folk exploiter, men avventer å ser.

Lenke til kommentar

Yogg +0 World First Kill - Exodus Banned

A lot of people suspected there was something wrong with the kill of Yogg+0 by Exodus a few days ago. They were right and Exodus has been banned for exploiting a bug in this fight. Obviously, their kill has been removed from the Hall of Fame.

 

Offense: Abuse of Game Mechanics

Details: Circumvention of normal combat mechanics to defeat the Yogg-Saron encounter inside the Ulduar raid instance.

 

In our many attempts at trying to figure out a way to defeat Yogg zero watcher, we found a way to use bugged game mechanics to make phase 3 easier in zero watcher then one watcher.

 

The bug is when someone is left inside the brain room of Yogg-Saron, they can still get aggro on the adds that spawn in phase 3. That means if you have someone getting healing aggro in the brain room, they will get aggro on the adds, which cause them to evade in place and allows for all of your raids dps to be focused on Yogg.

 

We discovered this mechanic on a wipe, and decided to see if we could actually get it to work. The first attempt after that wipe, we realized it worked, and went with it and killed it on that attempt.

 

This bug has been hotfixed on all servers.

 

Kilde: http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=69556.0

Lenke til kommentar

Mye whine om at ensidia burde vært banned også for alle gangene de har vært kreative med forskjellige game mechanics atm ser jeg.

 

Når det gjelder den filmen trenger man ikke en mattematisk utregning for å se at zero watchers er umulig på 25 man når opp til 5 immortals kan få bacons på 1 gang, alle de mobsa. :O

Lenke til kommentar

Jeg synes bare hele bashinga av Ensidia er latterlig. Det som får mest oppmerksomhet er Hodir-killet dems.

 

Ikke for å høres ut som en fanboi, men mener de hadde fullstendig lov til å bruke 9 mages med spellsteal når encounteret ble buffet til 2min timer midt i en uke, effektivt utestenging fra kappløpet om Algalon. ( Inner Sanctum og Method hadde allerede drept Hodir med 2.30 som timer )

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke til alle situasjonene som Ensidia/nihilum blir anklaget for, men hvertfall i greia med spellsteal så er det clever use of game mechanics som jeg ser det, men det greiene de folka her gjorde er jo rett og slett bug-abuse. Om man ikke ser forskjellene så burde man ikke si noe heller.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg veit så finnes det ingen video av Nihilums første Twin-emps kill. Lurer på hvorfor? Digusting Oozling er jo en annen, og flower power.

 

Og atpåtill etter at dem downa Hodir med spellsteal, så seørga dem for å få den hotfixed for å stoppe andre fra å få den rett etterpå.

 

Har ingenting til overs for Ensidia i det hele tatt. De bnurde være de siste teil å klage over exploits.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg ikke til alle situasjonene som Ensidia/nihilum blir anklaget for, men hvertfall i greia med spellsteal så er det clever use of game mechanics som jeg ser det, men det greiene de folka her gjorde er jo rett og slett bug-abuse. Om man ikke ser forskjellene så burde man ikke si noe heller.

 

Hva med magen som spellsteala bone shield fra de hestene i military quarter? Clever use of game mechanics. Han ble banned og fra tatt alle items.

 

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...