x-power Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Halloen! Hin dagen merket eg at bremsene på bilen min va ganske dårlige :s merket det da eg måtte nødbremse, dekkene låste seg ikke ! bare seig til den stoppa liksom... har helt nye klosser og allt! bare lurte på om noen her viste ka som kan vere problemet Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Luft kan være problemet ditt. Luft bremsene og test de etterpå. Bremsevæsken blir slitt den også. Det er også lurt å sjekke om klossene dine sitter riktig montert, at du har gjort rent ordentlig før du satte de på. Les: Skrapet bort møkk med skrutrekker der klossene glir, børstet med stålbørste, satt inn klipsene hvis denne bilen har det, og smurt med kobberfett. Se også at du ikke har tynne skiver og/eller stor kant på de. da må disse skiftes også. Husk at du har 4 hjul som skal bremse. Bremser er det viktigste du har på en bil. Man kødder ikke med bremser! Gjør jobben skikkelig så slipper du ubehag når situasjoner oppstår. Endret 29. juni 2009 av Dewil Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Helt nye klosser må slites til før de fungerer skikkelig, så om du kjører med HELT nye klosser, så trenger du å bremse litt med dem så de sliter seg til i forhold til skiva. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 med mindre skiva er har noen skikkelige spor i seg så går det fort å slite de til. Dette kommer mest sannsynlig av dårlig trykk i kaliperene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå