demiurgen Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg har denne koden, som er en modifisert variant av kode fra lynda.com sin php video. echo "<ul>"; $query1 = "SELECT * FROM subjects ORDER BY position ASC"; $subject_set = mysql_query($query1, $connection); while ($subject = mysql_fetch_array($subject_set)) { $query2 = "SELECT * FROM pages WHERE subject_id = {$subject['id']} ORDER BY position ASC"; $page_set = mysql_query($query2, $connection); if (mysql_num_rows($page_set) > 0) { echo "<li><a href='#'>" . $subject['menu_name'] . "</a>"; echo "<ul>"; while ($page = mysql_fetch_array($page_set)) { echo "<li><a href='#'>" . $page['menu_name'] . "</a></li>"; } echo "</ul>"; echo "</li>"; } else { echo "<li><a href='#'>" . $subject['menu_name'] . "</a></li>"; } } echo "</ul>"; Den lager en fin meny med godkjent html. Den henter først navnet på hovedmenyen fra subjects tabellen så henter den alle undermenyene (hvis det er noen) fra pages tabellen. Problemet med den er at den åpner alle undermenyer mens jeg ønsker at kun den menyen som jeg har klikket på blir åpen. Når jeg klikker på menyen så kan jeg sende en id og da vil jeg at kun de undermenyene fra pages tabellen som er knyttet til den id'n skal vises. Har prøvd med forskjellige ting men enten så vises alle undermenyene eller så vises undermenyen fra den første hovedmenyen under alle de andre menyene.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå